Dat is toch wat ik zeg? De vraag is of iets voor ouders dusdanig belangrijk is dat het verplicht is of dat het een situatie is waar een kind een eigen keuze in mag maken. Zowel jij als ik vinden dit een keuze item. Maar niet iedereen is dat met jou eens. Wat dat betreft vind ik ook nog wel verschil tussen een feest voor jezelf of een familiefeest. Ik zou daar niet voor dwingen, maar ik snap op zich wel dat sommige mensen er anders in staan. Uiteindelijk zijn er keuzes die ouders maken, over het algemeen met de beste bedoelingen, en sommige ouders maken andere keuzes.
Zelfs veel kinderen die überhaupt nooit op vakantie kunnen/gaan. Ik denk dat onze "verwende nestjes" goed wegkomen met al: Italië, Oostenrijk, België, Frankrijk, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Luxemburg, Duitsland in hun zak
Je kunt het ook omdraaien: Moeten pa en oma hun hele feest maar aanpassen naar de wensen van een puber? Een feest waar ze waarschijnlijk al lange tijd naar uitkijken. Dat ze op hun manier willen vieren en dan aanpassen omdat een kind het vertikt om even een wattenstaafje in zijn of haar neus te laten steken?
Hier speelt dat niet, ik ben gevaccineerd en oudste dochter ook, die van 10 en 11 natuurlijk niet maar als er getest moet worden dan is dat gewoon zo. Maar ik kan me voorstellen dat als bovenstaande niet het geval is het inderdaad veel afwegingen maken is…. Je eigen motieven tegenover het “doel” plaatsen. Lastig hoor!
Ik las jouw opmerking anders. Maar ik zie nu wat je bedoeld. Voor dit laten wij het idd niet hoog oplopen. Een ziekenhuisopname zal een heel ander geval zijn uiteraard.
Nee, ik zou hem gewoon zeggen dat hij zich moet laten testen. Als hij dat niet over heeft voor opa en oma en voor de rest van het gezin die er ook onder lijdt, dan zou ik het met hem er eens over hebben wat wij allemaal voor hem doen.
Maar on topic: mijn zoon is niet gevaccineerd en wil niet 2 uur moeten fietsen om zich te testen (heen en terug bij elkaar) Ik zou hem uitleggen dat wij en opa en oma het erg jammer zouden vinden als hij niet kwam en hem een oplossing laten bedenken om hun toch op een leuke manier te feliciteren maar verder de keuze aan hem laten. Nu houdt hij toch niet van grote feesten en een schoolfeest slaat hij sowieso over. Geloof dat ie het wel best zou vinden om niet te gaan.
Ik zeg niet dat ze dat moeten, ik zeg alleen dat onze kinderen noet gedwongen worden om te testen voor een feestje. Was dat feestje voor Corona geweest waren ze gewoon mee gegaan. En niet willen testen is niet per definitie een opstandige puber of vertikken.
Nou Je weet het tegenwoordig maar niet hoor. Ik ken een moeder die doet alsof je je kinderen mishandeld als je een jaar niet op vakantie gaat naar het buitenland
Weet je hoeveel kinderen in de wereld geen enkele vrije keuze hebben? Ook miljoenen. De vraag is Weet je hoeveel kinderen geen enkele vorm van zelfbeschikkingsrecht hebben? Ook miljoenen. De vraag in deze blijft, waar trekt een ouder zelf de grens. En ik denk dat je dat in dit geval in overleg met je kind moet doen waarbij je samen een oplossing zoekt.
Nou nou, sociaal onaangepast gedrag, onbeschoft en geen opvoeding gehad, nou die kan ik in mijn zak steken! Bedankt hiervoor. Ik ben zelf overigens erg tevreden over mijn opvoeding en krijg die feedback gelukkig ook terug over de kinderen van onze omgeving. Corona en de hele situatie heeft van sommige mensen echt mooie figuren gemaakt.
Ja erg genoeg wel ja. Zelfbeschikkingsrecht staat iets hoger op mijn “vind ik belangrijk” lijstje dan vakantie en feestjes. Dus tja... Met je laatste zin ben ik het ook eens. Zoals ik schreef zou ik ook in gesprek gaan
Dat zou hier idd de enige optie zijn: vastbinden, want anders krijgen we dat niet gedaan. Waar ik dan wel benieuwd naar ben, wat nu als een kind vreselijke hoogtevrees heeft en opa en oma het feest in de Euromast of in de Eiffeltoren zou een kind dan ook gillend en krijsend gedwongen worden om daar heen te gaan?
Om eerlijk te zijn schrik ik behoorlijk van hoe heftig jij in de wedstrijd zit hoor. Aan andere mensen vragen “welk signaal geef je daarmee af”. Welk signaal geef je af door continu te liegen over de leeftijd van je kind waar je kind bij is. Wij leren hier dat liegen niet oké is. Iedereen moet dat helemaal zelf weten, maar probeer een ander dan ook niets op te leggen.
Mijn oudste kinderen zijn ook niet gevaccineerd en die laten zich ook niet voor ieder wissewasje testen, lees: een keer naar de bios of een etentje maar als er een mijlpaal gevierd zal worden dan zullen ze zich denk ik wel laten testen en als ze dat niet willen dan houdt het op. Ik zal ze niet gaan dwingen. Is hun eigen keuze.
Over het feestje bij opa en oma: Is je zoon de enige van alle genodigden die dit probleem heeft? Misschien zijn er wel meer mensen waarbij dit speelt en kan een deel van het feest op het terras plaatsvinden? Lekker onder een luifel met een heater? Is het herfstbal op school zelf of op een locatie dat er gecontroleerd moet worden? Ik ben nu maar een feestelijke lunch in onze eigen kantine aan het organiseren ipv in een leuk restaurant, puur omdat ik de ongevaccineerde collegas er ook bij wil hebben, zonder drempels. Ik vind het eigenlijk vreemd dat een school waar kinderen overdag ook gewoon doorelkaar lopen dan savonds met die zelfde kinderen een corona-paspoort zou vragen.
Man en ik zijn met mijn moeder en schoonouders uit eten geweest in de Euromast. Voor onze trouwdag. We dachten leuk, weer eens een andere locatie.... Ik was alleen even vergeten dat mijn moeder extreme hoogtevrees heeft en claustrofobie. Ze is meegegaan, maar ik heb me geschaamd. Het lieve mens kwam helemaal hondsberoerd uit de lift. (Eet smakelijk dan)