Niet willen vaccineren en ook niet testen.

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Ischa31, 7 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn kinderen blijven thuis wanneer dit moet ja. Bij de jongste komt er volgens mij niet meer zo snel een klas thuis met de huidige regels. Bij de oudste horen we van school wanneer zij een nauw contact is en vanzelfsprekend blijft ze dan thuis.
    En dat is overigens een mooi voorbeeld. De jongste is nl echt diep in de put geraakt van de 2e scholensluiting. Maar het testen (wat hij op eigen verzoek 1 keer gedaan heeft) is voor hem zo naar geweest dat hij dus zelfs liever 10 dagen thuisblijft. Dat zegt voor mij heel veel over zijn ervaring met testen.

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Het kan bij meerdere besmettingen in de klas dat ze daar uiteindelijk toe overgaan. Het is geen harde regel, zo staat het niet op Rijksoverheid.nl….
    Hier hebben ze dat tot nu toe niet gedaan gelukkig.

Sado vindt dit leuk.
  3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Maar stel dat je kinderen zich uiteindelijk allemaal wél willen laten vaccineren.
    Terwijl jij daar tegen bent (“waanzin”)
    Wat dan?

Whoopy en Syane vinden dit leuk.
  4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Dat doen ze dan maar als ze volwassen zijn. Ik vind ze nog niet oud genoeg om hierover te kunnen beslissen. Niet willen vaccineren kun je nog ‘terugdraaien’ door het alsnog te doen. Ontprikken kan niet, eenmaal ingespoten blijft ingespoten. Ik vind het niet verantwoord. Maar als ze volwassen zijn mogen ze zelf beslissen.

En nee, ik vind 12 jaar daar niet volwassen genoeg voor, in tegenstelling tot de overheid. Ze mogen nog bijna niks op deze leeftijd en dát mag dan ineens wel. Gekkenhuis….

Celika, Bloempjelief en Nikki23 vinden dit leuk.
  5. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Dat er mogelijkheden zijn ontken ik ook niet. Maar als je mij graag als eeuwige zeur weg wilt zetten; veel plezier ermee maar ik ben er wel klaar mee. Dit gesprek leidt nergens toe dus ik ga me met leukere dingen bezighouden:)

6. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Doe maar, ik ook. We komen hier niet uit. Ik zeg nergens dat je een eeuwige zeur bent. Kritisch zijn is zeker goed en ik ben het totaal er niet mee eens hoe het nu gaat. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat er zeker mogelijkheden zijn als je niet gevaccineerd bent en dat het niet zoveel moeite is. En ik kan het weten want heb het ook gedaan. Dat is alles.

Maar goed. We komen hier niet uit. En dat is ook prima :)

fijne avond!

7. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Oh! Sorry. Ja denk ik ook. Ik weet niet helemaal hoe het zit, alleen dat ik hoogstwaarschijnlijk niet in quarantaine hoef als leidster bij een besmetting omdat ik gevaccineerd ben.

Sado vindt dit leuk.
  8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.823
    18.542
    113
    Vrouw
    Niet alle horeca gelegenheden doen dit of zijn niet zo streng. TS kan er ook gewoon voor kiezen om maar te zien waar het schip strand. Als ik haar was zou ik zoon gewoon meenemen en verder niks zeggen en anders aangeven dat hij de leeftijd nog niet heeft. Sowieso een grote kans dat hij gewoon mee mag komen.
    Zelf zou ik testen voor zo'n feest, hoe anti ik ook ben, maar ik ben geen 13 jarige puber meer dus kan er ook niet over oordelen. En dan maar roepen dat kind niks voor z'n grootouders over heeft ? Vind ik echt niet kunnen.

Anouk2005 en tuc vinden dit leuk.
  9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.823
    18.542
    113
    Vrouw
    Ja en dat je er met de auto heen moet en benzine geven ze momenteel ook niet weg:rolleyes:

tuc vindt dit leuk.
  10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.823
    18.542
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao: wel een goede smoes

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Ik snap heel goed dat een niet gevaccineerde niet voor elk dingetje gaat testen. En het liefst helemaal niet wil testen. Maar als je besluit om nergens voor te gaan testen besluit je dus ook om anderen en jezelf te benadelen.
    In dit geval vind een 13 jarige het misschien heel niet erg om (het in zijn ogen suffe) feest van opa en oma te missen. Maar opa en oma zullen hem wel erg missen.

Ik begrijp dat je heel selectief er mee om wil gaan, dat je dus besluit om het uitje met collega's te laten schieten. Dat kan hopelijk volgend jaar weer gewoon zonder QR.
    Maar dit feest is eens en nooit weer. Ik begrijp niet dat je je dan niet ertoe kan zetten om voor deze gelegenheid te testen.

Whoopy, Roanna en Zoe123 vinden dit leuk.
  12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    #152 Zoe123, 7 okt 2021
    Laatst bewerkt: 7 okt 2021
    Dus.
    Uiteindelijk bepaal JIJ, tot ie 18 is, wat je kind wel en niet mag doen met z’n lijf.
    Jij vult dat in. Logisch want je bent z’n moeder.
    Want je kind mag alleen iets doen als jij het er mee eens bent.

Een eigen keuze is het dan eigenlijk niet. (Testen hoeft niet vaccineren mag niet).
    Ik begrijp dan ook wel dat er verder niet meer over gepraat wordt.
    Maar goed, gezien jouw standpunten (gekkenhuis/ waanzin) dan denk ik dat er thuis ook niet
    een open gesprek gevoerd kan worden mbt vaccineren.
    Prima, maar snap je dat een andere ouder dan zegt oké jij gaat gewoon testen, want ik
    wil dat jij dat doet omdat je opa en oma 50 jaar getrouwd zijn en je gewoon mee gaat!

Ik ben uiteraard voor vaccineren maar had er geen enkel probleem mee
    toen oudste in eerste instantie niet wou.

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Jij vindt jouw kind nog niet oud genoeg om te beslissen voor vaccinatie. Een andere ouder vind zijn kind niet oud genoeg om te beslissen niet te testen. Daar zit redelijk hetzelfde motief achter.

Whoopy, NiVa0230, Syane en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    Tja net zoals andere hier beslissen waar de reis naartoe gaat, dat er moet meegegaan worden, moet getest worden zeker.
    Waar is dan de keuze?

Bloempjelief, Saartje33 en tuc vinden dit leuk.
  15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    Idd.
    Bij velen draait het hier duidelijk rond wat ouders willen. Want ze zijn te jong, nog kind, ze moeten,....
    Allemaal prima natuurlijk maar niet hoe ik het zie.

Saartje33 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Oeps m’n bericht was nog niet af…

Je kan makkelijk zeggen dat je kind zelf mag beslissen maar uiteindelijk ben jij het als ouder vaak die de knoop doorhakt, en waar doe je dat wel en waar niet..best lastig.

Neuzeke vindt dit leuk.
  17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Nou ja ik vind eigenlijk dat de puber in gesprek moet met opa en oma. Wat voelen opa en oma erbij en wat voelt de puber erbij? Is het luie puberale “geen zin om te testen” vs een opa en oma die niets liever willen dan de hele familie bijelkaar op een feest? Of is er echt een reden van angst of pijn vs opa en oma die alleen maar voor de formaliteit iedereen hebben uitgenodigd, maar het eigenlijk net zo leuk vinden als de puber een paar dagen later komt? Ik kan dat lastig invullen vanachter mijn scherm, dat het gevoel van de een zwaarwegender moet zijn dan de ander.

Jij vindt een 50 jarig huwelijksfeest heel belangrijk…. ik ben daar niet echt mee opgegroeid met dat soort feesten en ik kan me er lastig in verplaatsen dat het zo belangrijk is. Ik kan me voorstellen dat dat per familie verschilt, hoeveel waarde je eraan hecht.

Hanneke en tuc vinden dit leuk.
  18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.737
    113
    Vrouw
    :thumup:

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je kan het ook omdraaien.
    Je viert een feest en men dient een QR code te overhandigen en dan zul je ook moeten accepteren dat mensen hier niet aan mee willen werken en dus niet komen. Is toch een vrije keuze die iedereen heeft?
    Dit is nu eenmaal het nieuwe normaal.
    Ik zie hier in dit topic allerlei aannames voorbij komen waarvan ik werkelijk denk waar sommige mensen uberhaupt het lef vandaan halen om dit neer te zetten. Overigens niet aan jou gericht hoor.
    Ondankbare en asociale kleinkinderen,onaangepast, gebrekkige opvoeding etc etc
    Ik vind het allemaal nogal wat.
    Mijn kinderen zijn ook niet gevaccineerd en ik vermoed dat zij zich wel zullen laten testen bij een jubileum maar stel dat ze dit nu echt niet willen om wat voor reden dan ook. Dan zou ik dat heel jammer vinden maar dat maakt ze geen ongemanierde en onbeschofte mensen maar dan zal ik hun keuze respecteren en dat zullen opa en oma dan ook moeten doen. De genegenheid van de kleinkinderen hangt niet enkel samen met op een feest komen maar wel wat ze wel allemaal zonder moeite voor hun grootouders doen. Zoals mijn zoon die regelmatig op de scooter springt om een weer eens vastgelopen printer te fixen, een nieuwe mobiel gebruiksklaar te maken en mijn oudste dochter die om de week met opa naar de markt gaat om samen langs de kaasboer te gaan en een bos bloemen voor oma te halen en ze krijgen er niets voor en ze hoeven er ook niks voor te krijgen maar ze vinden het leuk om te doen en het komt uit een goed hart. Is mij toch veel meer waard dan dat ze de keuze zouden maken om zich niet te willen laten testen en als opa/oma hun kleinkinderen een beetje zouden kennen zullen ze daar ook begrip voor kunnen hebben.
    Ik vind het echt confronterend dat er steeds meer een tweedeling in onze maatschappij komt.

disaro, Celika, Cin85 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Het is zeker een goed idee om dan een gesprek te hebben tussen puber en opa en oma. Kan een hoop verheldering geven van beide kanten. En misschien ook wel begrip van opa en oma om zijn weigering om te testen. Of juist dat puber ziet dat opa en oma er erg teleurgesteld over zijn en zich alsnog laat testen.

Iedereen hier reageert op deze casus vanuit zijn eigen perspectief. Ik heb kinderen die totaal geen moeite hebben met het testen. Zoon van 13 is ook niet gevaccineerd. Als ik nu tegen hem zeg: "we gaan morgen uit eten" zal zijn antwoord ook direct zijn dat hij wel even gaat testen. Totaal geen issue voor hem.

En inderdaad ik zie een 50-jarig huwelijksjubileum als iets bijzonders en moois. Mijn ouders hebben het helaas niet gehaald, mijn vader is al overleden. Anders hadden ze het afgelopen zomer mogen vieren. Vorige zomer hadden we dat feest met schoonouders. Een heerlijk ontspannen samenzijn gehad met alle kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen bij elkaar. Met als heel erg genietende middelpunt opa en oma. Eindelijk eens iedereen bij elkaar. Dat is voor hun heel bijzonder. Dus ja ik zou het heel erg vinden, ook voor opa en oma, als dan een 13 jarige zijn kont tegen de krib gooit en niet wil testen.
    Ik snap goed dat mensen moeite hebben met deze maatregel, maar door niet naar zulke dingen te gaan 'straf' je in mijn ogen de verkeerde.

MamavanLieverd vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina