Ik heb geen idee wat ik met dit topic wil, maar ik ben zo klaar met de haatzaaierij en het veroordelen van elkaar. Maar ook het hele gedoe in de horeca, geef de ondernemers de kans om een keuze te maken tussen de 1,5 meter regelgeving en het qr verhaal. Heb respect voor elkaar en respecteer elkaars keuze. Niks is goed en niks is fout het is enkel de keuze die iemand zelf, met eigen beweeg redenen heeft gemaakt.
ervaar je dat in het echte leven ook? Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat alleen hier op het forum tegenkom en helemaal niet in het dagelijks leven. Ik zit verder ook niet op social media dus ook daarvan krijg ik het niet mee. Ik ben dus wel benieuwd waar je dit allemaal ervaart.
idem. Ik zie dat alleen hier of op reacties onder berichten. Maar dagelijks in het wild speelt dit vrijwel niet of stukken minder…
Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties.. heb het in het dagelijkse leven ook nog niet zo ervaren..
Ik sprak vorige week nog iemand die het super goed vond dat ongevaccineerden geen horeca meer in mogen zonder test. Het liefst zag zij dat men er helemaal niet meer in kwam, en ook de supermarkt moest verboden terrein worden want dan moesten 'die wappies' (letterlijk haar woorden) maar alles online bestellen. Ik heb mijzelf erg inhouden, en met een smoes gezegd dat ik naar het toilet moest. Had geen zin in discussie en ik denk dat zo'n iemand sowieso al niet open staat voor een andere mening. Grappig detail, we zaten in de voetbal kantine, waar ik dus illegaal, zonder groen vinkje, zat. Maar verder merk ik gelukkig weinig van een onderlinge verdeeldheid. De meeste mensen respecteren ieder z'n keuze gelukkig gewoon.
Ik zie de verdeeldheid alleen online. In het echte leven merk ik er niks van omdat in onze omgeving vrijwel iedereen er hetzelfde over denkt. De overgrote meerderheid is hier ongevaccineerd en de enkeling die wel gevaccineerd is vinden we over en weer niks van. Ieders eigen keuze. Horeca laat iedereen binnen zonder dat je eerst moet bewijzen dat je gezond bent. Er wordt niet angstig gedaan om een snotneus of een kuchje en we leven ons leven het als voor corona.
Ik merk de verdeeldheid pas echt nu ik weer naar kantoor mag, op de een of andere manier kom ik daar weer echt met de uitersten in aanraking. Maar het zorgt wel voor meer begrip van mijn kant.. en voor zinnigere en menselijkere gesprekken dan op social media. Als je echt 1 op 1 een poosje kan praten met die persoon die niet in een volle vergaderzaal durft te zitten… en ook met iemand die niet wil laten testen voor toegang voor een externe lunch… krijg ik echt een veel genuanceerder beeld, dan alleen maar het geroeptoeter op facebook. Ik denk dat de isolatie ook bijdraagt aan de complottheorieën en de fabeltjes fuik. Ook in het echte leven zag je alleen nog maar mensen van je eigen kringetje die het vaak met je eens zijn. Pas nu kom ik op het schoolplein, sportveld en kantoortuin weer echt in aanraking met andersdenkenden.
Denk ik ook. Al is mijn hele team gevaccineerd, weet ik dat ook van veel voetbal en schoolplein moeders… ik las dat in ons dorp ook 89% gevaccineerd is (nou ja mijn werk is niet in ons dorp haha) dus ligt denk ik ook aan waar je woont. maar mijn zus en man zijn ongevaccineerd en daar vindt niemand iets van eigenlijk. Maar zij vinden testen niet erg voor horeca dus dat scheelt weer..
Nou het is niet eens wel/niet gevaccineerd, maar ook wel/niet bang. De ene collega komt handenschuddend binnen en de ander deinst opzij als je te dichtbij komt. Zijn allemaal dingen waar je rekening mee moet houden als je elkaar wel in het echt spreekt.
Ja ik vind het ook wel vervelend maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er in het " echte" leven niks van merk van deze verdeeldheid. Lijkt in mijn beleving alleen op internet plaats te vinden. Ik vraag niet of iemand wel of niet is gevaccineerd en het kan me werkelijk ook niks schelen eigenlijk. Ik heb gedaan wat ik nodig vond en verder ga ik gewoon weer verder met mijn leven. Wij gaan staks lekker op vakantie en als we dan op een boot een mondkapje op moeten dan doen we dat. Ik denk dat veel mensen het zich gewoon zelf te moeilijk maken. Aanpassingsvermogen is soms gewoon nodig in je leven.
Gelukkig merk ik er in het echte leven niet veel van. Alleen 1 collega die roeptoetert in het rond over ongevaccineerden, als je geen vaccin wil nemen ben je wappie etc.etc. Lekker laten lullen
Ik merk er in het echte leven ook niets van. Hier lees ik veel extremen en op FB heb ik er een paar die erg anti zijn en dat meerdere keren per week verkondigen. Mja, dat is social media denk ik dan, het land der extremen, je zal in het echte leven vast een gesprek met ze kunnen voeren.
Wij zijn aardig omringd door 'wappies', mijn baas is de grootste. Wel merk ik dat het met de mensen die er anders over denken soms erg zoeken is naar de juiste woorden, je hebt elkaar schijnbaar erg makkelijk gekwetst tegenwoordig. Ook bij mezelf merk ik die houding, bij sommige mensen ga ik het gesprek ook regelmatig met gestrekte benen in. Zo jammer!
Nou ja het is inderdaad heel erg op social media, maar ik proef het ook wel in de familie, bij vriendengroepen maar ook op kantoor bij mijn man is het flink aanwezig. De verdeeldheid en geen respect voor elkaars mening. Dus ik merk het in real life ook echt wel
Ik merk het wel hoor, dat mensen veel sneller gepikeerd zijn. Vooral op de weg… je merkt duidelijk dat mensen snel over de rel zijn. Qua social media, ik heb het wel maar ik lees eigenlijk nooit de comment onder nieuwsartikelen oid. En hier merk ik het ook wel. Dingen worden snel uit de context getrokken en mensen voelen zich aangesproken en gaan over de zeik omdat je geen rekening hebt gehouden met die ene uitzondering waar zij in vallen.
Hier ook. Ik ken, op mijn zusje na, ook niemand in de omgeving die zich niet laat vaccineren, dus ook logisch dat we redelijk eensgezind zijn
Dit soort mensen waren natuurlijk al niet goed snik voor de corona en is nu alleen maar erger geworden Verder hoor ik het niet zoveel en al die fanatiekelingen die zo enorm pro vaccinatie zijn vermijd ik toch al. Gisteren kon ik bij een andere handbalclub ook zonder mijn Qr code naar binnen en ik mocht zelfs naar de wc( niet dat ik dat gevraagd heb)