maar 0,25 cm gegroeid in 1,5 tijd ?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ikdus, Feb 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ik maak me een beetje druk vandaag weer naar het cb.
    En 69 cm 1,5 mnd geleden was ze 68,75 cm. Dr lijn is nu ook afgebogen van gemiddeld naar -1.

Ik weet dat ze verkeerd kunnen meten maar dit snap ik gewoon niet ?
    Alle broekjes van mt 68 zijn ook echt te kort.

Straks groeit mn meisje niet meer. Sinds 6 mnd is ze maar 1,5 cm gegroeid. Ik vind het niks dat dr lijn zo afbuigt. En nu had ik ook weer de verschrikkelijke vpk die tegen ons zegt dat alles goed is maar in dr pc anders typt. Ik maak me nu al zorgen wat ik over 2 mnd te horen krijg :(.

Gewicht wordt ook weer minder. Maar volgt nu wel dr eigen lijntje

(Van -1 naar iets boven t gemiddelde nu weer tussen -1 en gemiddeld.)

Moest het denk ik gewoon even van me afschrijven.

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Wat eet ze zoal op een dag en beweegt ze veel?
    En wat is haar gewicht dan bij deze lengte?
    Is ze veel ziek geweest afgelopen tijd?

Want idd, nog geen halve centimeter in 1,5 maand groeien is weinig, maar wie heeft die vorige meting gedaan, want 68,75cm is wel heel erg nauwkeurig voor het cb... ;)

Als je je echt zorgen maakt zou ik eens langs de huisarts gaan en die mee laten kijken, en als hij het nodig vindt evt. een verwijzing voor de kinderarts vragen!

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Niet te veel zorgen maken hoor!
    Bij ons vinden ze het ook erg moeilijk om te meten, hihi.
    Mijn dochter was zelfs gekrompen!
    Pas als het over meerdere bezoeken zichtbaar wordt zou ik me achter de oren gaan krabben...

4. adi

adi Niet meer actief

Hoe komen ze op 68,75? Want zo nauwkeurig kunnen ze echt niet meten met die lat.
    ik zou over 2 weken nog eens gaan meten, je zit echt zo 1-2cm naast met die metingen.
    en aangezien je zegt dat de broeken 68 tekort worden zou ik me niet al te druk maken.

daarnaast groeien veel kinderen in sprongen. Dus maandenlang niks en dan ineens een paar cm erbij. Er zijn maar weinig kinderen die heel gelijkmatig groeien elke maand.

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ze woog vandaag 8,115 kilo. 1,5 mnd geleden 7,830.
    1,5 mnd geleden ben ik bij een andere cb geweest. Maar mijn vaste cb zit altijd dezelfde vrouw die meet dus dan in 3 mnd tijd 1,5 cm gegroeid.

Ze eet: papfles 200 cc
    2 stuks fruit
    1 of 2 boterhammen.
    120 cc of 160 cc +2 scheppen fijne granen
    Rijstewafel
    Warmehap denk zeker wel 300 grm
    Flinke bak griekse yoghurt
    200cc fles +2 scheppen fijne granen

Ze beweegt wel heel veel maarja dat zou groei in lengte niet moeten stagneren lijkt mij alleen in gewicht zou ik denken.

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Haar groei lijn buigt sinds 5 mnd af trouwens ze was toen 65 cm. En sinds dien gaat het langzaam omlaag en nu dus flink.

7. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ze kunnen daar echt niet meten hoor! Elke x doen ze t anders super irritant!
    Gewoob op dr kleertjes letten dat maakt voor jullie veel meer duidelijk

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38

Omdat hij net niet de 69 cm aanraakte denk ik haha.

9. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Groeit ze sinds ze 5 maanden is wel uit haar kleren? Dat is namelijk wel het teken dat ze groeit toch?
    Metingen zijn niet altijd correct, maar deze buiging van de curve kan ook wel correct zijn. Ze groeien natuurlijk niet altijd even hard en je geeft aan dat het CB het niet raar vond, zou ik dan geloven.

Mocht je je zorgen maken zou ik even bellen naar het CB en wat meer uitleg vragen. Het is voor ons erg moeilijk te zeggen of het klopt en of het normaal is denk ik.

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Met 5 mnd zat ze in 62/68 en nu nog steeds 68 alleen broeken niet. Ook 62 past ze soms prima qua t shirt. 74 van t shirt is nog veeels te groot sommige dingen van 68 ook. Alleen benen lijken dus wat gegroeid te zijn haha.

De arts zei inderdaad dat het niet zo erg was. Vroeg wel direct is er goed gemeten. Maar dit was dezelfde arts die scheef dat ze dr hoofd niet kon tillen. Terwijl ik zei van wel en alles was goed. 2 mnd consult was dus oh ze kan nu wel dr hoofd omhoog doen. Met 3 mnd weer die vrouw zegt ze tegen ons alles is goed maar met 4 mnd was ja we moeten dr heupjes even extra na kijken want het lijkt scheef te zijn, staat hier. Dus vertrouwen in die arts is er niet.

11. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Het cb kan niet goed meten.
    Danielle krom ook wel eens.
    Bij de ka 3,5 week geleden was Daantje 89 cm.
    Bij het cb was ze 85 cm.
    20 feb had ze pre operatieve onderzoek weer gewogen en gemeten en was ze ruim 89 cm.
    Scheelt 4 cm.

Vanmorgen op het cb was ze 89,5.
    Zou ze volgens bun in 3 wkn tijd 4,5 cm gegroeit zijn.
    Klopt dus niets van dat ze de andere keer 85 cm was.
    89,5 kan wel kloppen.

12. angelique1984

Dec 30, 2011
    98
    1
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij zou binnen een maand een halve cm gekrompen zijn :(:(
    Ik neem de metingen niet zo nauw, ga af op mijn eigen gevoel. Ik zie aan zijn kleding of ie gegroeid is.

13. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Maak je geen zorgen!

Haar voedingsschema ziet er heel goed uit! En zolang jouw dochter vrolijk is en verder goed ontwikkelt, zou ik mij daarover niet zo druk maken.

Mijn oudste was altijd een lichtgewicht, ondanks hij bergen eten naar binnen werkte. Viel ook altijd buiten de lijntjes. En nu is het een 10 jarige gezonde jongen van 31 kg :D

14. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Heb je geen meetlint? Mischien kun je met iemand samen even nameten?

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ja het nadeel is ook gewoon dat ik tussendoor bij een andere cb ga om ff te wegen en meten. Zo was ze met 4 mnd bij eigen cb 60 cm en met 5 mnd bij die andere 65 cm. Ik heb wel t idee dat ze daar wat beter meten. Deze mevrouw buigt dr been ook wel maar niet dat dr knie ondertussen in de nek ligt. Als ze naast kindjes van 70 cm zit. Ziet mijn dochter er langer uit.

Gewicht maak ik me ook niet zo een zorgen om papa en mama zijn ook heeel slank en kunnen eten wat we willen komen niks aan. En mn dochter beweegt extreem veel. Al sinds 3 mnd ligt/zit/staat ze niet stil dus niet zo gek dat het gewicht langzamer gaat. En ondanks haar gewicht iets onder het gemiddelde is ziet ze er toch wel lekker stevig uit. Lekkere benen en echte dikke billen haha.

Maarja die lengte die opeens zooo naar beneden is gegaan. Ik schrok ervan. Ook toen haar lengte werd gezegd dacht ik dit kan niet goed zijn.

Nu moeten we 11 mnd weer afwachten maar ben bang dat als dr lijntje nog meer afbuigt ze alles gaan onderzoeken. Wel moeilijk 2 mnd wachten maar ik wil echt niet weer 2 verschillende metingen. Zometeen schiet ze weer in de lucht bij t andere cb om hier weer te zakken. Dus wordt echt wachten en hopen dat ze groeit.

Bianca ook vreemd zeg zo verschillend. Maar wordt zij niet staand gemeten ?

Ik snap niet goed waarom ze die beentjes zover buigen. Wij meten toch ook volledig gestrekt.

16. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Klopt ze past niet meer in de meetbak ;)
    Normaal meten ze hier tot 1,5 jr liggend in de bak omdat met 14 mnd ook kindjes zijn die nog niet lopen.

17. oxbow

oxbow Niet meer actief

ik zou me er toch niet zoveel zorgen om maken hoor.
    Het meten kan zo verschillen.

hier groeit onze kleine meid in een week tijd soms 2 cm, bij het cb is ze zo en zo standaard kleiner als bij de ka.
    Heb het toen ook aangeven als grapje bij de ka en deze zei al dat je je daar niet helemaal blind op moet staren omdat de ene wat meer rechttrekt dan de andere en dan kan het zo een cm verschillen.

Was je kleine in gewicht wel gegroeit?De lengtegroei kan ook wel eens een periode een beetje stagnerer
    Vindhet altijd belangrijker dat ze in gewicht groeien.

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ja ze is wel wat in gewicht gegroeid. 1,5 mnd geleden 7,8 en nu 8,1.
    Bijna 300 grm maar dat volgt redelijk eigen lijn wel wat afgebogen sinds 6 mnd maar niet super. Ze is bijna 900 grm in krap 3 mnd tijd aangekomen. Eigenlijk ook best weinig met wat ze kan eten haha.

19. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Ik zou me ook niet druk maken als mt 68 broekjes niet meer passen, tenzij je de was te heet gewassen hebt ;)
    Waarschijnlijk hebben ze of de vorige keer of deze keer niet goed gemeten.
    Als je je erg zorgen maakt ga je gewoon over een maand even naar het inloopspreekuur.

20. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ja ik ga dr vanavond gewoon even in haar wiegje leggen dan zal t duidelijk worden. Dr been optrekken in kikkerhouding en dan meten is ook wat vreemd.
    Op de opvang geloven ze het ook niet.

En ik jok over haar aankomen ze was met 5 mnd 7,1 en met 6 mnd 7,4 dus nog minder aangekomen haha maar dat was wel eigen lijntje ong gelukkig.

Share This Page