dag dames, mijn mannetje is nu 5 maanden oud, en echt een heerlijk kereltje. Hij sliep tot een maand of 3 altijd in de kinderwagenbak. Ook toen hij naar het kdv ging, lieten ze hem daar aanvankelijk slapen. Dit ging altijd prima. Vanaf een maand of 4 ligt hij steeds vaker boven te slapen. Thuis was dat in het begin wat lastig, maar zeker als ik thuis ben, en hem nog een slokje melk kan geven, lukt het wel. Ook mijn man lukt het inmiddels om hem in bed te krijgen boven. Echter bijft het op het kdv heel lastig, vandaag zijn ze 40 minuten bezig geweest, waardoor ze hem ook hebben moeten laten huilen even omdat ze naar de andere kindjes moesten... Uiteindelijk toch maar in de kinderwagen bak gelegd.... en daar sliep hij zo (wel na een klein flesje, maar dat was maar 60 cc, kan dus niet echt eht probleem geweest zijn) Het probleem is, hij past eigenlijk er niet meer in, hij si 72cm (2 weken geleden dan) en die bak is volgens mij maar 70cm hij ligt echt klem. Maar hij heeft dus uiteindelijk wel 3! uur geslapen erin.... HIj was dus wél moe... Mijn vraag is, hebben jullie nog ideeen hoe we dit kunnen oplossen? Toch nog maar in de wagenbak? Maar hij groeit als kool, en ligt er nu klem in, nog even en het past echt, echt niet meer. Of toch op een andere manier? leidsters hebben al wiegen en op de arm geprobeerd.... Ik hoop dat iemand dit herkent....
Slaapt hij niet in de gewone wagen? Mijn dochter wil ook niet in haar bedje op het kdv slapen. Omdat ze maar 1 dag per week gaat hebben we besloten dat ze gewoon in de wagen mag slapen en dat gaat super. Thuis slaapt ze trouwens wel gewoon in haar bedje, nooit problemen mee gehad. Is het ook niet gewoon te onrustig op de slaapzaal? Misschien kunnen ze proberen om hem in de box te laten slapen?
Zou een matrozenbedje (zowel thuis als op het kdv) niet kunnen helpen? Is overigens ook zelf te "maken", hoef je niet speciasl te kopen.
Dit. Dit doen ze bij mijn dochter op het kdv ook. En eventueel kijken voor een oudere wagen ( die zijn meestal groter dan de wagens van nu.) het kdv.
Ligt hij in de wagenbak wel in de slaapkamer? Zo niet misschien moet hij wel erg wennen aan de slaapkamer? Misschien kunnen ze hem dan eerst in de wagenbak in de slaapkamer zetten?
bedankt voor het meedenken! in de wagen slapen bedoelen jullie in het buggydeel? Hij slaapt op zijn buik, dus weet dan ff niet hoe dat in zijn werk zou gaan, en hoe doen jullie dat dan met dekens?? of gebruiken jullie zo'n slaapzak voor in de autostoel? Soms slaapt hij wel in de slaapkamer, maak minstens de helft van de tijd lukt het dus niet. En als het wel lukt kost dat een hoop moeite. Ik weet dat ze hem op onrustige tijden júist in de wagenbak leggen, met het idee, dan houd híj de ándere niet wakker.houd... wagen staat altijd op de groep, in de kamers is daar geen ruimte voor. In de box, ist het te onrustig, dan wil hij alles zien. @knap, een grotere wagen is zelfs al in de familie. MIjn moeders wagen was een engelse, en die gebruikt mijn zus op het moment. Probleem is, zij heeft het hem zlef weer nodig over 4 maanden, en vind het ook wat om zo iets daar achter te laten, ding heeft veel (emotionele) waarde.... MAar kan misschien wel kijken bij de boedelraad voor eentje...... @Nannie, bak in het bedje, zat ik nu ook aan te denken. Kan hij in elk geval wennen aan de kamer idd! @Nyn, een matrozen bedje??? zegt me helemaal niets... edit: lang leven google , het is zeker een idee,. Ik ga denk ik een gesprek aan vragen bij het kdv, om eens op wat ideeen te brainstormen.... meer ideeen blijven ook zeker welkom!!
Wij hebben de overstap van wagenbak naar bed als volgt gedaan: - eerst bak in zijn bedje leggen zodat hij went aan de kamer/geur/geluiden; - als hij gewend is om beneden te slapen heb in de slaapkamer geluid nodig. Bijv een radio of rustig muziekje aan; - vervolgens uit de bak in het matrozenbedje (google maar). Wij hebben de eerste week hydroluiets over de spijlen gespannen zodat hij geborgen lag. als het thuis goed gaat met bedje, dan ook op kdv doorvoeren. Daar moet hij ook wennen aan de stilte op de slaapkamer en aan andere babys die even gaan huilen als ze wakker worden.
Dit dus onze dochter sliep eerst helemaal niet op het Kdv hooguit een half uurtje in de wipper. Toen hebben ze de wipper in bed gezet als ze sliep daarna uiteindelijk in bed zonder wipper en nu slaapt ze daar in bed. Nog niet heel lang maar gaat steeds beter
@knuffieQ: hihi, zie die kleine al liggen in de wipper Wel fijn dat het zo gelukt is! @Adi, die stappen zal ik onthuoden!! Ik heb morgen gesprek met kdv, om samen een oplossing te bedenken.. hoe meer ideeen hoe beter niet waar? Maar als ik het goed begrijp, hebben dus niet veel mensen hier last van??