niet zelf in slaap kunnen vallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door L83, 12 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Senna is tot week 16 bij mij op mijn buik in slaap gevallen. Op een andere manier lukte echt niet.
    Ik ben persoonlijk tegen het laten huilen van een baby. Ze huilen niet voor niks.

Toen Senna 4 maanden oud was en de ergste krampjes voorbij waren heb ik haar wakker in haar eigen bed gelegd en ben naast haar blijven zitten tot ze sliep. In het begin was het huilen en dan troostte ik haar en legde haar weer terug in bed. Op een gegeven moment kreeg ze door dat ze in haar bed zelf moest inslapen.

Nu, Senna is bijna 11 maanden, blijf ik nog eventjes bij Senna zitten als ze in slaap valt. Ik merk dat zij dit fijn vindt en alhoewel er vast mensen zijn die dit belachelijk vinden.... ik voel me er prima bij en Senna slaapt binnen 5 of 10 minuten in.

Ik zou je adviseren om je kindje nog lekker bij je te houden. Het heeft je nog zo nodig, na die 9 maanden in je buik.

Succes

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

rust en regelmaat betekent geen vaste tijden hoor! Enkel vaste volgordes! Dus altijd na slapen eerst voeden, dan verschonen, dan ... Nouja, als voorbeeld dus, je kunt elke volgorde pakken die bij jouw kindje past, als je maar (op acute situaties na uiteraard) dezelfde volgorde hanteert.

3. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    Ik heb Tayo ook nooit laten huilen toen hij zo klein was maar heb hem altijd lekker bij me genomen.
    Hij sliep heel erg veel bij ons ook 's nachts maar het werd vanzelf minder en nu slaapt hij eigenlijk al maanden in zijn eigen zowel overdag als 's nachts.
    Ik denk altijd maar zo van het komt vanzelf wel, een baby heeft 9 maanden in je warme vertrouwde buik gezeten en dan komt hij eruit en dan moet hij het allemaal zelf doen, ineens in een groot koud bed liggen...dat is gewoon heel erg wennen.

succes

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Lotte viel altijd bij mij in bed in slaap als ik nog wat tv keek en dan legde ik haar in bed. Na de 12 weken sprong ging het ineens heel goed. Ze slaapt nu zonder 1 piep als een roos. Gewoon de tijd geven, dan komt het wel goed.

5. 078mama

078mama Niet meer actief

O ja, een kruik in bed voordat ze erin gaan helpt ook weleens. Daarna natuurlijk wel de kruik eruit halen maar de warmte vinden ze vaak heerlijk.

6. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    We zijn begonnen toen hij 6 weken was na een paar dagen werkte het al! Helaas lukt het hem nu vaak niet meer om zelf in slaap te vallen, dus we zijn weer van voor af aan begonnen...

Deel Deze Pagina