Kind 4,5 s'nachts zindelijk maken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 1986sanne, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986sanne

1986sanne Lid

31 jul 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 1986sanne, 26 nov 2013
    Laatst bewerkt: 26 nov 2013
    Hoi,
    Misschien kan iemand mij nog tips geven.
    Mijn zoontje is ruim 4,5 ( mrt 2009 ) en is vanaf 2 jaar en 2 maanden overdag zindelijk. S'nachts wil het hem nog gewoon niet lukken. Voor mij geen probleem, maar hij zelf vind het echt vreselijk. Elke ochtend is hij weer teleurgesteld dat hij in zijn luier heeft geplast.
    Ik heb nu 2x geprobeerd om hem zonder luier te laten slapen en dan s'avonds voordat wij naar bed gaan, nog even wakker te maken, maar dat resulteerde in zeker 2 natte bedden per nacht, en dat heb ik na 2 dagen opgegeven. Want hij zelf werd daar heel verdrietig van en dat is het laatste wat ik wil.
    Dus van mij hoeft hij echt nog niet, maar ik vind het voor hem steeds zieliger worden, omdat hij zo teleurgesteld is op zichzelf. Ondanks dat wij er echt geen probleem van maken of druk achter leggen.
    Wie heeft nog tips?

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoon heeft het zelfde. Hij vindt het verschrikkelijk. Hij wilt zo graag droog zijn. Hij zegt ook bijna elke avond dat hij het vannacht weer gaat proberen, vol goede moed. 's Ochtends is hij dan zo teleurgesteld in zichzelf dat het niet gelukt is. Zelf denk ik doordat hij zo'n hoge eis stelt aan zichzelf, hij er zenuwachtig van wordt en dan juist plast. Hij is nog nooit een nacht droog geweest. Zelf vind ik het geen probleem. Ik leg steeds aan hem uit dat het vanzelf wel komt.

Nu was zijn broertje van de week al droog 's nachts. Dat hakte er bij hem enorm in. Dat vond ik heel sneu voor de oudste.

3. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Ik maakte mijn dochtertje in het begin 3x wakker..

Bleef ze droog ging ik naar 2x... Daarna 1x. Totdat ze zelf wakker eerst om te plassen..

En ja er zijn veel ongelukjes gebeurd, maar met een zeiltje onder de hoes is dat geen probleem..

Gewoon volhouden en niet naar 2 dagen opgeven.. In 2 dagen leer je zoiets niet! Duurt soms wel wat weken

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    's nachts zindelijk kun je bijna niet trainen.
    ze moeten wakker worden wanneer ze aandrang hebben.
    Zou het gewoon laten rusten, komt bijna altijd van zelf goed

Meestal zijn jongetjes later nachtzindelijk dan meisje

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Heel sneu maar je doet er niks aan.
    Dochter is nu pas een paar maanden 's nachts zindelijk en ze is bijna 6.. Ze was overdag zindelijk toen ze ruim 2 was.
    Ik heb steeds bij dochter aangegeven dat ze er niks aan kan doen en het vanzelf komt. En dat was ook zo, van de een op de andere nacht was ze droog en heeft nauwelijks ongelukjes gehad.

6. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Mijn Meneer is net omgekeerd, 's morgens meestal een droge pamp maar overdag nog geregeld ongelukjes, hoewel het stilaan beter begint te gaan. Momenteel is hij een beetje hysterisch als hij moet plassen (ook al heeft hij een pamp aan) en wil dan op de pot.

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter was met 2.5 's nachts droog, maar jongens zijn daar nu eenmaal vaak later mee.
    Ik denk dat je er weinig aan kunt doen, vooral blijven herhalen dat t niet erg is en vanzelf komt..
    Mijn broer heeft met een jaar of 6 wel een plaswekker gehad, maar met 4,5 is volgens mij nog heel normaal.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.187
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter was met ruim 2,5 jaar overdag droog maar 'snachts heeft best lang geduurd.Zeker tot haar vijfde verjaardag.
    Wakker maken heb ik nooit gedaan want is zinloos.Ze moeten zelf die prikkel krijgen dat ze een volle blaas hebben.
    De oudste was laat overdag zindelijk (3,5 jaar) maar wel direct ook 's nachts helemaal droog.Hij is nu bijna 10 jaar en de ongelukjes zijn op 1 hand te tellen.
    Komt echt vanzelf.

9. 1986sanne

1986sanne Lid

31 jul 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor jullie reacties...
    Ik wil inderdaad nog niet aan een plaswekker beginnen. Vind ik hem veel te jong voor. Van mij hoeft hij ook nog niet.
    Ik heb op mijn werk als tip gekregen, het boek 'bedplassen, daar wil je vanaf '. Zij zegt dat je met dat boek een kind de zogenoemde 'plasprikkel' kan aanleren. Kan het altijd proberen. Ik blijf hem zeggen dat het niet erg is, en dat er heel veel kindjes zijn die nog s'nachts een luier om hebben. Maar als ik hem kan helpen, dan doe ik dat graag.

Dus we gaan het proberen...

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Weet niet of hij nog (veel) drinkt voor hij gaat slapen??
    Anders na het avondeten geen drinken meer geven?
    Hier is ze ip 's nachts al droog, maar wil zelf nog graag een pamper aan... Prima!
    Heb er overigens niks aan hoeven doen, ging vanzelf...

Misschien ipv pampers van die luierbroekjes kopen?
    Is toch al weer meer richting onderbroek en minder pamper?

Deel Deze Pagina