niet zelfstandig kunnen zitten maar toch even in de kinderstoel (8 maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jetje86, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Mijn zoontje is 8 maanden maar kan nog niet zitten. Nou weet ik dat je niks moet forceren, maar kan bijvoorbeeld 5 minuutjes in een eetstoel kwaad? Zo gezellig als hij er even bij zit in plaat van in de wipstoel op de grond. Ben benieuwd hoe anderen dat doen.

2. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Als hij niet kan zitten uit zichzelf vind ik zelfs die 5 min teveel , en vooral als t voor de gezelligheid is en geen noodzaak. Is idd niet gezellig , maar tafel niet groot genoeg om de wipper op tafel te zetten dat ie toch erbij zit en alles kan bekijken?

Succes !

3. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee helaas een hele kleine tafel. Nu houd ik m zelf vast tijdens t eten, anders is hij ook maar naar benen aan het staren. Hij vindt t overigens zelf wel heel leuk (de paar seconden dat ik de stoel aan het proberen was)

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Kleine tafel is dan geen optie idd... Als je de zitting wat krapper maakt met een dekentje achter zijn rug opgerold en de riem strak zit ie steig en niet wiebelig ... Dat kan je ook nog proberen... Dat ie niet kan zakken of heen en weer kwa ruimte.

Op je schoot is ook nie handig, zelf eten gaat zo
    Moeilijk hihi :)

5. adi

adi Niet meer actief

Waarin geef je hem eten?

6. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Wij wisten niet eens dat je kindje eerst zelfstandig moest kunnen zitten voor ze in een kinderstoel mochten.. :)
    Hier heeft ons zoontje dus vanaf 6 maanden met de hapjes in de Ikea stoel gezeten en met 10/11 maanden kon hij zelfstandig zitten.. :)

7. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij eet in de wipstoel, voordat wij gaan eten. Anders kom ik echt handen te kort. Vooral op schoot. Soms eet ik zelf eerder. Zou zo makkelijk zijn als hij kan zitten. Maar ik ga nog even proberen of ik m wat vaster kan zetten met kussentjes. Hij is nog echt een beetje wiebelig in de stoel en wil absoluut zn ruggetje niet verpesten, maar is het ook niet een kleine training? Misschien zeg ik nu iets stoms hoor!

8. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Geen idee of je zoiets kunt trainen... Ik denk zelf van niet. Verpesten ? Tjah als hij niet stabiel zit lijkt me lichamelijk niet prettig nee en zou hij er last van kunnen krijgen... Geen idee ! Ik zou t idd eerst proberen met iets in de stoel waardoor hij vastzit en niet kan wiebelen ... T is maar voor korte tijd dus denk een goede oplossing ...

9. adi

adi Niet meer actief

Je kunt met hem oefenen door hem te leren om zelf van de buik in zithouding te komen ( er zijn filmpjes van kinderfysio's op internet te vinden)

en even in de stoel zitten met ondersteuning is niet zo erg. Alleen zou ik dat doen als hij moet eten, ipv voor de gezelligheid.

maar hoezo kom je handen tekort als jullie tegelijk eten?

10. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook nog een oudste die ik moet helpen met zn eten, dan de baby in mn handen. Nee is niet handig. Manlief komt pas laat thuis helaas. Komt wel goed, maar hoop toch echt dat ie snel tot zit wil komen.
    Liefs

11. adi

adi Niet meer actief

dat snap ik.

je kent hem voor het eten even ondersteunen met een kussen in de stoel.
    oudste zelf laten eten ( desnoods met de handen) en de baby wat stukjes geven om te eten, en jij tussendoor hapjes geven.

toen ze hier nog gevoerd werden deed ik het altijd als volgt: baby 1 hap, baby 2 hap, baby 3 hap, ik hap. Zij hadden dan een stuk groente voor zich om zelf te oefenen intussentijd.
    Zo was ik altijd tegelijk klaar ( scheelt toch), en hebben de kindjes sneller geleerd om zelf te eten omdat ze altijd met ons samen aten. Dan is het ' handen tekort' probleem ook sneller opgelost. Want je kunt je jongste toch niet heel lang meer apart laten eten lijkt me.

12. debbybosma

29 apr 2012
    70
    0
    0
    werken op een bso en natuurlijk de rest van m'n ti
    Hallo, mijn zoontje is 6 maanden en kan ook nog niet zelfstandig zitten, al een paar weken zet ik hem toch in de eetstoel, daarin heeft hij zijn rug recht. Ik heb gehoord dat het ook beter is om rechtop te zitten tijdens het eten.
    Justin huilde veel in de cosi, toen heb ik hem in de buggy gezet en het huilen was over, ik kan nou uren met hem op stap zonder dat hij huilt...heerlijk. Het cb wist hier vanaf en ze hebben het niet afgeraden. groetjes

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Met zes maanden begonnen met bijvoeding, en vanaf toen 2 keer 10 min per dag met kussen in de kinderstoel.
    Alleen voor het eten dus.
    Met 8 maanden ging ze zelf zitten, dus nu af en toe wat langer.

14. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Met 5 a 6 maanden in de kinderstoel erbij maar ze konden dan ook al zitten. Maar kan geen kwaad hoor, kussentje erbij..is het net weer een wipper.

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Heb eerdere reactie's niet gelezen hoor!

Kan je kleintje wel los zitten als jij het zittend weg zet? Zo ja dan kun je best 5min in de kinderstoel mits goed ondersteund. Mijn zoon kon al tijden zitten als ik hem weg zette zo maar zelf gaan zitten doet hij pas sinds 2weken. Hij in nu net 1.. Als ik daar op had moeten wachten ;)
    Je kindje moet zich natuurlijk wel bij zittend weg zetten zelf kunnen blijven zitten en niet omtuimelen!

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Huh mogen ze pas in de stoel als ze zelf kunnen gaam zitten ? Mijn dochter kan los zitten maar nog niet zelfstandig hoor.

17. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn dochter ging pas zelf zitten nadat ze al los kon staan, dus lijkt me dat ze er dan wel al in mocht. Hier ging ze in de kinderstoel toen ze kon blijven zitten (maar dus niet zelf gaan zitten).

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113

Er zijn mama's die vinden dat het dan pas mag, die info vond ik toen ik een soort gelijke vraag wilde stellen.. Ik heb echter zoonlief er dus gewoon ingezet nadat hij kon zitten zonder om te vallen.. En dat was ook rond de 6mnd hier..

19. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    wow respect en petje af voor jou, zou haast denken dat alleen een octopus tegelijk kan eten met een drieling!! :$ :)

even ontopic, je hebt van die eetstoeltjes die je ook een een soort van ligstand kunt zetten, een soort hoog wippetje krijg je dan. Maar snap ook wel dat je nu niet meer een andere stoel gaat kopen...

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.283
    36.147
    113
    Hier wel in de kinderstoel, maar kan ook nog niet (zelfstandig) gaan zitten. Hier 2 keer per dag voor het eten. Hij zit dan wel rechtop trouwens en we hoeven geen kussentjes ofzo te gaan gebruiken.

De oudste 2 gingen ook pas zelfstandig zitten toen ze al konden staan, dus als we daar op moeten wachten. (ze bleven toen wel zitten als we hun neerzetten).

Deel Deze Pagina