Zwangerschapsuitkering en uitzendbureau Fase A

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by MissMama09, Dec 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,623
    0
    0
    Ik had een vraagje. Per 29-12 begin ik bij een nieuwe baan en dit is een tijdelijke baan tot eind maart. Echter wil ik half maart met verlof. Ze weten ook nog niet dat ik zwanger ben, ben het niet verplichjt te zeggen en met een tijdelijke baan vond ik het ook niet nodig dit te melden. Ze moeten dan misschien 2 weken overbruggen op de afdeling.

Ik vroeg mij eigenlijk af hoe het dan zit met een zwangerschapsuitkering. Moet het uitzendbureau mij zwanger melden bij het UWV en krijg ik dan gewoon betaald wat ik de afgelopen maanden heb verdiend? Ik zit nu nog wel in de 1e fase bij het uitzendbureau....hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Groetjes Brenda

2. anira

anira Actief lid

Nov 23, 2008
    191
    0
    0
    als je met verlof gaat vanuit een uitzendbaan moet het uitzendburo zwangerschapsverlof voor je aanvragen bij uwv.
    Uwv kijkt dan wat je in de laatste 4 volle weken of volle maand voor je verlof hebt gehad aan inkomen en baseerd je uitkering hier op.
    Je krijgt dus een uitkering over je gemiddelde loon van de laaste 4 volle weken of volle maand.

3. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,623
    0
    0
    Oke dank je wel! Dan ga ik dat met de tijd wel even aankaarten bij het uitzendbureau!

4. anira

anira Actief lid

Nov 23, 2008
    191
    0
    0
    zou ik zeker doen!

Share This Page