Ons mannetje van 11 maanden heeft sinds zaterdag diarree. Echt vaak op een dag. Hij maakt geen zieke indruk, speelt zoals altijd. Eten en drinken is echter wel een probleem aan het worden. Vanochtend heeft hij 100 ml melk gehad, daarna nog wat slokjes appelsap en dat is het dan... Heb geprobeerd het op verschillende manieren aan te bieden, daarnaast fruithap met water aangelengd dit heeft hij net gelukkig opgegeten. Maar wat moet ik nou.. morgen moeten we toevallig naar het radboud maar voor een totaal ander iets (hypospadie) en de kinderuroloog zal hier En 'moet' ik hier nu überhaupt iets mee? Want in feite kunnen ze toch niks doen nu toch? Wat zouden jullie doen?
Hier was mn zoontje van 11 maanden binnen 24 uur uitgedroogd. Hij had wel hoge koorts en ook maar 150 cc gedronken. Hou zn plasluiers in de gaten (is lastig met diarree) en zeker ha bellen voor advies. Hij zou als het goed is minimaal de helft aan vocht binnen moeten krijgen van wat hij normaal drinkt Sterkte en beterschap
Kunnen er ook tandjes aankomen? Mijn zoon reageert daar altijd heftig op. Diarre, moeilijk drinken. Soms lukt t wel als hij een zetpil paracetamol van te voren krijgt en ik goed druppel met chamodent. ( in 'acute' fase tot 6 x dgs 3 druppels)
Dank voor jullie reacties! Sinds gisteravond geen ontlasting meer gehad dus dat lijkt positief. En vannacht en vanochtend weer eens een volle fles leeggedronken. Het lijkt dus vanzelf goed te komen. Hij heeft al 8 tandjes en daar heeft hij nooit dunne ontlasting van gehad, maar wellicht dat nu de eerste kiezen door gaan komen en het daardoor komt.