nacht doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hoi

Dit is een vraag voor de mama's die geen borstvoeding hebben gegeven!
    Wanneer sliep jullie baby voor het eerst de nachten door?

Groetjes

2. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Met 9 weken, alleen was dat tijdelijk. Ze heeft elke keer periodes, maar eigenlijk zijn de nachten dat ze doorslaapt schaarser dan de nachten dat ik er uit moet. Meestal komt ze 1 keer `s nachts, maar als ik pech heb vaker en als ik geluk heb slaapt ze door. Zo heeft ze vanacht van 23.30 tot 6.30 uur geslapen, wat een luxe. En daarvoor sliep ze al vanaf 19.30 uur. Dus was dik tevreden. Donderdag op vrijdag had ik een zware nacht (23.00 uur eerste keer wakker, 6 uur 6e keer), maar dat kwam door de tandjes. Tja zo is er (bijna) altijd wel wat hier. Maar het is heel verschillend. Heb een vriendin met een kindje van 9 maanden die nog elke 3 uur wakker wordt `s nachts en een vriendin met een dochtertje van 9 maanden die al bijna meteen doorsliep. Beiden geven borstvoeding op verzoek.

3. Niet meer actief

Hoi

Wat vervelend zeg dat je kindje nog wakker wordt in de nacht. Wat doe je dan als ze wakker wordt? Geef je haar melk?

Groetjes

4. Niet meer actief

damzz moet er toch echt neit aan denken hoor met 10 maanden! hier slaapt hij al vanaf week 10 door... zelf een kleine periode gehad dat het pet was, maar mr heeft inhet ZH gelegen dus waarschijnlijk komt het daardoor.. en nu sinds deze week weer doorslapen van 19 uur tot 6 a 7 uur in de ochtend HALELUJA :)

5. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Ligt eraan hoe ze wakker wordt. ALs ze alleen wat pruttelt of gaat spelen met haar beren dan laat ik haar liggen en dan valt ze van zelf weer in slaap, maar vaak heeft ze wel echt dorst en laat dat dan wel merken en dan leg ik haar gewoon aan.
    Vaak heb ik er zelf dan het minste last van, want als ik haar analeg slaapt ze zo verder en drinkt slapend en als ze klaar is laat ze los en slaapt gewoon door. Dan kan ik zelf ook (half) doorslapen en haar daarna gewoon terug leggen. En anders blijft ze kletsen of wat dan ook en dan slaap ik toch niet (zonder babyfoon en met de deur dicht hoor ik nog alles, wat op zich heel handig is, behalve als ze midden in de nacht tegen haar beren gaat 'kletsen'.

O, en als jullie 10 maanden al erg vinden, ik ken iemand waarbij het 4 JAAR duurde totdat haar kind doorsliep. Van alles geprobeerd en niets hielp. Dat lijkt me pas vermoeiend.

6. Niet meer actief

de dames die geen borstvoeding hebben gegeven. Kregen jullie en pilletjes na de bevalling of ervoor?

7. Niet meer actief

Je geeft dus borstvoeding. Ik vroeg me eigenlijk af hoe de dames dit ervaren die geen borstvoeding geven!

8. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Pilletje?

9. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik denk dat ze pilletjes bedoelt om de productie te laten stoppen ;)

10. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ow aha:D
    Nee niet gehad... maar heb ook borstvoeding gegeven.

11. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel heeft 2 weken borstvoeding gehad en daarna heb ik pilletjes gehad om de melkproductie te stoppen.

Mijn grote kleine meid slaapt sinds donderdag (dus nu al 4 nachten :D ) door!

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    geen pilletjes gehad (maar borstvoeding kwam bij mij ook niet op gang, daarom geen bv gegeven)

Jesper slaapt vanaf vorige week tot nu toe elke nacht door. (hoop dat het zo blijft..) Dus vanaf 4,5 week. Het schijnt ook met het gewicht te maken te hebben. Jesper weegt nu 6 kilo.

13. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Zou 6 kilo dan de magische doorslaap grens zijn :D . Merel weegt nu ook ong. 6 kilo.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hihi, ik weet het niet, hoop het voor je!

Ik zelf sliep pas door toen ik 5 jaar oud was, neem aan dat ik toen al over die 6 kilo grens heen was haha.

15. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Siem krijgt geen nachtflesje meer, maar wordt zo'n 3 á 4 keer wakker de laatste tijd. Eerst was dat maar 2x. Hij is dan onrustig en wil even getroost worden. Vaak is het fopspeentje aanbieden voldoende. Vannacht echter, was er waarschijnlijk meer aan de hand, maar we konden hem niet echt helpen. Dan heb je weer een zware nacht.

In totaal nu 2 volledige nachten doorgeslapen, waarvan 1x uit logeren, dus daar hadden wij toen geen profijt van... ;)

16. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    Kim slaapt al heel lang door, vanaf 4 weken vanaf 23.00 tot 7.00 uur. ik weet dat nog goed omdat de cb arts zei dat ik haar wakker moest maken snachts voor extra fles. dat heb ik niet gedaan. Nu slaapt ze vanaf ong. 18.30 en geef ik haar rond 22.00 nog een flesje maar moet haar dan echt wakker maken en na de fles slaapt ze meteen weer.

Alleen vanaf donderdagnacht is ze weer vroeg wakker zo rond 5.00 uur, maar ik vermoed dat ze het te maken heeft dat het kouder is snachts. maar even een knuffel en speen en dan slaapt ze weer, afgelopen zondag pas om 9.00 wakker.

en met 2,5 maand was ze pas 4,8 kg ik weet niet hoe zwaar ze nu is. moet donderdag naar cb

17. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Oh interessant, dat van dat gewicht. Siem was 2 weken geleden 4,8 kg, en ga morgen weer wegen. Ben benieuwd wanneer hij 6 kg is. Kan niet wachten, haha! ;)

18. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Mijn zoontje sliep met 10 weken door, maar dat was maar een paar weken, vanaf het moment dat hij tandjes heeft zijn de nachten weer zwaar! soms moeten we er 4 keer uit, soms helemaal niet. Ik hoop elke dag weer dat hij lekker de hele nacht doorslaapt!

19. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Die kleine van ons slaapt sinds een week of 8 al van 21.00 uur tot 08.00... Heeeeeerlijk ;)

Deel Deze Pagina