Niet zindelijk bijna 6

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ilse84, 24 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Oké mijn zoveelste topic over dochter die moeite heeft om haar broek droog te houden. Ze voelt het simpelweg niet. Ook niet wanneer ze een natte broek heeft, zegt ze.

Meerdere malen per dagen natte onderbroeken dus. En ook een keer per week een vieze broek.

Poep en plas poli stuurt ons weg met steeds een ander excuus. Te jong niet de tijd van het jaar. Op het punt om grote zus te worden ed. We lopen er nu ruim anderhalf jaar.

Ik ben er heel erg klaar mee. Alles inmiddels wel 100x geprobeerd maar niets helpt.

Ben benieuwd hoe bij jullie het proces in het ziekenhuis eruit zag, vanaf welke leeftijd het beter werd ed. Ik heb een beetje de behoefte om af te tellen. Owh en een beloning voor de goude tip:D

2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    Onze derde van bijna 6 is ook nog steeds niet 100% zindelijk. Met 3 jaar zijn luier uit gelaten, maar altijd ongelukjes gehouden. Toen hij net 5 was zaten we op zeker 4 broeken per dag, waarvan hij er een paar tussendoor gewoon aan hield omdat hij het volgens zijn eigen zeggen niet doorhad dat hij nat was. Hij is overigens toen hij bijna 5 was geopereerd aan een vernauwing van de opening van de plasbuis. Dat leek even te helpen, we gingen naar 2 a 3 natte broeken per dag. Maar al snel weer helemaal mis. Dus eind vorig jaar naar de plaspoli doorgestuurd. Maar hij was nog te jong om echt mee aan de slag te gaan. We kregen wel wat tips, maar de enige die ik heel strikt opgevolgd heb was veel meer drinken. Omdat hij uiteindelijk zelf bang werd om in zijn broek te plassen dronk hij heel weinig. Dat zijn we toen op gaan hogen naar zo'n 5 bekers per dag, en wonder boven wonder gaat het nu echt goed voor zijn doen. Hij plast nooit meer zijn broek vol, al ruik ik savonds wel dat het meestal een beetje mis is gegaan, maar dat zijn druppeltjes denk ik want ik zie het nooit. En soms is hij echt de hele dag droog gebleven.
    In de nacht zit zijn luier helemaal vol. Maar hij vroeg pas uit zichzelf wat hij er aan kon doen om ook snachts droog te zijn, en dat was voor mij al een opluchting, dat hij eindelijk zelf ook droog wil zijn, i.p.v. Tot voor kort dat het hem totaal niet interesseerde.

Dus misschien nog even tijd geven? Of aan de slag met de standaard tips van meet drinken, goed rechtop zitten op de wc met de voeten op een krukje etc (zijn vast wel ergens op internet te vinden)

3. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ja dat is wel een goede inderdaad weer even terug naar basic. Drinken was hier ook altijd een drama, maar dat gaat nu steeds beter.

Bedankt voor je ervaring! Fijn dat het nu zo goed gaat!

Deel Deze Pagina