Ik ben momenteel een beetje op van alle toestanden met het zinderlijk worden. Mijn dochter van 2,5 gaf aan dat ze steeds op de wc wou plassen, begin juli, dus waren wij begonnen met zinderlijkheid. Het ging de hele tijd goed en op vakantie in Spanje was ze bijna luier af. Nu zijn we weer terug en inmiddels al 3 maanden verder.....maar nu vertikt ze het om naar de wc te gaan. Ze plast in haar broek en erger nog ze poept er ook nog in! De hele dag door, ik ben vier of vijf wassen aan het draaien de hele dag omdat alles onder zit. We hebben een sticker vel op de wc opgehangen om haar te belonen maar dat interesseert haar niks. Ik heb van de week gezegd dat ze onder de douche zelf haar poep uit haar broek moest wassen en ze pakte die broek gewoon op en ging het wassen. Nu had ze vanmorgen echt ALLES onder gepoept, zat ze gewoon nog te spelen en wou ze NIET gewassen worden. Dus heb ik haar onder de douche gezet en de poep over haar buik en armen en handen (ja erg zielig.... ) gesmeerd om haar te laten zien dat het stinkt en vies is. Ze moest wel erg huilen maar vroeg alleen maar om haar konijn. Ik heb haar zo laten staan en toen ging ze gewoon nog's huilend spelen met alles in de douche. Toen heb ik haar vijf keer moeten wassen om die geur eraf te krijgen. Ik snap niet waarom ze dit doet. De 2de komt er bijna aan en wat moet ik nou? Wachten? Straffen of niet straffen? Ik ben al die tijd niet boos geworden maar dat helpt ook niet. Ik negeerde haar gewoon als ze plaste. Maar niks is de juiste aanpak voor haar. Ik ben nu al 3 maanden bezig moet ik alles vergeten en ermee ophouden? Dan moet ik straks weer opnieuw beginnen als de 2 er is.....................................Wie heeft hier misschien ervaring mee? En heeft de tip voor me?
Het is zindelijk en niet zinderlijk, sorry Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn oudste toen de 2de kwam en ik denk dat ze er toch niet aan toe was, of iig niet meer IS, misschien door de omschakeling van de vakantie of de komst van de baby binnenkort, wie zal het zeggen? Ik snap dat je haar zindelijk wilt hebben voor de baby komt, dat wilde ik toen ook, maar zo werkt het niet. Als je zulke maatregelen moet nemen om je dochter zindelijk te krijgen werkt alleen maar averechts, mijn advies is de luier weer om doen en w8en tot ze het zelf weer aangeeft, ik heb met de andere kids langer gewacht tot ze ietsjes ouder waren en bij hun ging het in 1 keer goed. 2 en en half is ook nog erg jong, je zou haar de luier weer om kunnen doen en als zij zelf aangeeft dat ze moet dan de luier afdoen en laten plassen/poepen, zoals het nu gaat voorspel ik je een ramp, het zindelijk worden hoort iets leuks en natuurlijks te zijn en geen drama. Succes!
Ze is 2,5 ik denk niet dat ze iets leert van haar onder de poep smeren, ik denk dat ze er eerder verward door raakt. die luier weer om en weer vanaf het begin beginnen. Vakantie is altijd anders, het weer was heet, dus lekkerder om zonder luier te lopen, misschien dat ze daarom ineens op de wc wilde.
p.s je vroeg straffen of niet straffen, ik zeg NIET straffen, het kan ook negatieve aandacht zijn op een gegeven moment en een klein kind ziet geen verschil tussen positief en negatieve aandacht, aandacht is aandacht. En sorry onder de douche haar eronder smeren vind ik een beetje ver gaan gezien haar leeftijd. Goed nadenken voor je weer zoiets doet, ze kan wel een fobie voor poepen en plassen overhouden joh, dan ben je nog veel verder van huis.
Ja, jullie hebben gelijk. Ik stop er gewoon mee en wacht af tot ze er zelfs weer mee aankomt. Het is helaas niet anders, maar beter voor de stress en beter voor mijn lieve meid. Ik wou haar ook niet insmeren met poep maar een vriendin vertelde dat zij het had gedaan bij haar zoon en dat het had geholpen en dat mijn dochter me alleen aan het uit testten was en ik haar niet haar zin moest geven, dus deed ik wat zij had gedaan. Ik was daarna ook erg verdrietig en overstuur en ik belde mijn zus huilend op en die zei ook dat ik haar niet met poep moet insmeren of straffen. Ik baalde misschien ook heel erg doordat alle kindjes bij haar op de peuterspeelzaal zindelijk zijn behalve zij......En de juf zei dat ik moest doorzetten want anders kon ik weer opnieuw beginnen, maar dit is toch ook niks? Dan maar opnieuw beginnen over een tijd.
Zijn die kindjes dan ook zo jong als jouw dochtertje? beetje vag advies van de psz leidster, op die site staat ook als ze e rniet aan toe zijn zijn ze er gewoon niet aan toe en het wordt dan een groot drama, ach ja zij verschoont liever ook geen luiers op haar werk natuurlijk
OOOhhhhhh ..............ja dat is het misschien want ze heeft een hekel aan luiers verschonen de stagaires moeten het doen. En soms zat ie helemaal vol en dan kon ik haar zo mee naar huis nemen. Die kinderen bij haar op de PSZ zijn allemaal 3 of ouder nu je het zegt......en 1 jongetje is van mijn dochter haar leeftijd maar die heeft broers. Wellicht dat ie kijkt hoe zij dat doen.
Ja dat kan kloppen mijn jongste was met 2 jaar en 3 maand al volledig zindelijk van de een op andere dag, trokzelf de luier uit, maarja zij heeft 3 zussen boven zich die allemaal op de wc plassen! De andere 3 waren rond de 3 en half- 4 jaar helemaal zindelijk.
Mijn zoontje is net 3 en begint nu pas zindelijk te worden. Ik had al vele pogingen gedaan, maar viel telkens terug. Nu begint hij pas echt zindelijk te worden. Soms is hij ineens weg en vind ik hem bij de wc terug met zijn luier op de grond en zijn broek op zijn knieen. Nu pas denk ik: OK, het gaat de goede kant op. Ik denk telkens, als hij maar voor zijn 4e zindelijk is (kleuterschooltijd) dan is het OK.
hoi ik zou gewoon de luier weer aan doen hoor en er zeker GEEN strijd van maken...komt vanzelf wel..Bij mn zoontje duurde het ook lang maar op een gegevemoment wilde hij zelf en toen was hij binnen 2 weken overdag en s'nachts droog....en hij was bijna 4...