Tips om speen af te wennen, snachts.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Smeetje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Onze dochter is 2 jaar en heeft alleen snachts nog een speentje in. Alleen voor het inslapen, daarna valt hij vanzelf uit. Toch heb ik het idee dat haar voortandjes iets naar voren gaan staan. We willen graag de speen af laten wennen, maar zonder speen wil ze met geen mogelijkheid slapen! Iemand nog tips?

2. Niet meer actief

Als ze de speen alleen heeft als ze in slaap valt dan zou ik daar niet al te moeilijk over doen.
    Hoelang zal ze hem in hebben dan, hooguit een half uurtje?
    Mijn zoontje duimt, op de momenten dat hij moe is en als hij gaat slapen, en eigenlijk hebben ze zo'n tut moment gewoon nodig.
    Ik geloof ook niet dat haar tandjes naar voren gaan staan van dat eventjes tutten met de speen.

Ze is nog zo klein, en als ze lekker in slaap valt met de speen dat is toch heerlijk!

Liefs Nies

3. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Mijn kinderen gebruikten ook het speentje om in slaap te komen.
    Op een gegeven moment heb ik met ze afgesproken dat ze te groot werden voor het speentje en dat we het speentje weg gingen gooien en uitzwaaien.
    Ze mochten dan zelf hun speentje in de vuilnisbak gooien.
    Mijn dochter heeft daarna twee nachten niet goed geslapen.
    Mijn zoontje heeft daarna een nacht niet goed geslapen.
    Daarna was het oke. Het viel me reuze mee.
    Succes ermee.
    Groetjes, Gina

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Een vriendin van mij heeft een gesprekje met haar dochtertje van 2 gehad dat het nu tijd werd dat de speen terug ging (geen idee waarheen haha), want zij was nu al zoooo groot en een heleboel pasgeboren babytjes liggen te wachten op een speen. Ze had toen een ballon gekocht met helium en samen hebben ze de speen eraan gehangen en de speen uitgezwaaid. Vond het heel leuk en orgineel en haar dochtertje heeft er helemaal geen moeite meer mee gehad erna.

5. Niet meer actief

Ik zou sinterklaas daarvoor gebruiken, schoentje laten zetten met speen erin voor andere kindjes.

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

@ Gupsie: dat is ook een goeie!
    Tsja t is toch allemaal hetzelfde idee :)

7. Niet meer actief

ja vond ik ook wel (was natuurlijk geen idee van mezelf).

8. MollyM

MollyM Bekend lid

Inderdaad heb ook vaker gehoord dat ze speentje aan sinterklaas geven, wat ik ook wel eens gehoord heb ik de speen afknippen en dan is het niet meer zo lekker (heb het zelf niet geprobeerd). Ons zoontje was daar heel makkelijk in en vergat het op een gegeven moment en toen 'vergaten' wij het en als hij hem zag en er om vroeg zeiden wij, nee die hoef je niet meer toch! En dan was het twijfel maar toch zonder slapen.

Succes

9. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    Ik heb ook sinterklaas gebruikt. Een vriendin was zwanger, maar daar had meneer het speentje al gezien, dus daar kon ik zijn speen niet kwijt. Maar toen ik aankwam met het verhaal dat zwarte piet zijn speentje aan een babytje zou geven, was ie om.
    Met de intocht van sint en piet heeft mijn zoontje de speen aan een piet van de drumband gegeven. helemaal zelf, want als ie het niet zou willen had ik em met oud en nieuw aan een vuurpijl vastgemaakt ofzo.
    Ik was erg bang dat meneer niet meer zou willen slapen, maar hij heeft slechts 2 keer om zijn speen gevraagd. Als ik dan hielp herinneren wat ermee was gebeurd was het goed.

Succes

10. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Mijn zoontje heeft hem symbolisch door de wc gespoeld....want dat was echt weg....dag speen zei hij....

Deel Deze Pagina