Wat een vervelend nieuws. Ik lees dat een vsd in de meeste gevallen gevolgd wordt en in veel gevallen voor het 6e levensjaar sluit. Eventueel (als er klachten zijn, maar dat hoeft niet eens) kan medicatie gegeven worden. Of als het ernstiger is een operatie. Vooral een operatie bij zo'n kleintje lijkt me erg heftig. En natuurlijk de bezorgdheid die je de eerste jaren toch zult hebben! Het 'goede' nieuws is natuurlijk dat je in ieder geval al vantevoren weet dat er iets aan de hand is, zodat jullie kindje extra gevolgd kan worden. Ik hoop dat er verder uit de vruchtwaterpunctie en vlokkentest verder geen afwijkende dingen laten zien. Veel sterkte gewenst in de komende periode! Wachten op een uitslag is altijd moeilijk.
Klopt helemaal..onze oudste is geboren met een vsd... en een open ductus botalli. Meestal groeit het vanzelf dicht zonder ook maar iets aan te hoeven doen. Maar je kan ook vsds hebben die groot zijn en op een hele vervelende plek zitten waardoor er zwaardere operaties plaats zullen moeten vinden. Maar een vds of asd is het meest voorkomende hartafwijking en het best behandelbare.
hallo allemaal Donderdag weer in het ziekenhuis geweest, ik verloor heel veel bloed dus dacht dat het over was. Ik kreeg een echo en de kleine deed het prima, waarschijnlijk is het nestelbloed. heel vervelend allemaal. gister werd ik gebeld 1 uitslag gekregen van de vruchtwater. en die is gelukkig helemaal goed, nu wachten op de volgende uitslag. het is allemaal nog zo onzeker.. weer afwachten.. groetjes ella
Wat heftig allemaal meid Heel veel sterkte, duim heel hard mee dat de volgende uitslag ook goed is! Take care...
pff heftig zeg hoop dat het allemaal goed komt met jullie kindje en dat ze er wat mee kunnen met het hartje dat het een kleine hartafwijking is en goed te behandelen is duim voor jullie
Wat heftig Ella! Zeker nu met het bloedverlies ben je waarschijnlijk nog onzekerder geworden.. Heel veel sterkte en ik hoop dat de volgende uitslag ook weer positief mag zijn.. Heel veel wijsheid gewenst! We leven met je mee.. KNUF!
Jeetje meid, wat een vreselijk onzekere tijden maak je nu mee... Gelukkig was de 1e test uitslag goed, hopelijk de rest ook! Ik wil je heel veel sterkte wensen!!!