voelen ontsluiting bij 36 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bloem86, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Hoi hoi

Ik las laatst in een boekje dat er bij de controle bij ongeveer 36 weken de verloskundige gaat voelen of je al onsluiting hebt of dat de bmm al wat aan het weken is.
    Is dit echt zo want heb er eigenlijk nog nooit eerder van gehoord.

Ben benieuwd.

Groetjes

2. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ben gisteren naar de gyn./vk geweest en er is niet naar gekeken.
    (Ik weet nu alleen niet of ik dan nog sex kan hebben. Dus vindt het wel raar dat ze niet kijken..)

Gr.
    Carlien

3. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap nooit geen (inwendig) onderzoek gehad. Heb er eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord.

4. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Waarom zou je geen sex kunnen hebben Carlien?

5. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    ik vroeg me dus ook af of wij nog wel sex kunnen hebben..
    t voelt namelijk allemaal wel wat anders down there..

6. jolyn30

jolyn30 Lid

29 aug 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb aangegeven dat ik een ruggenprik wil.

Alleen daarom krijg ik wel inwendig onderzoek of er al wat gaande is, want dan gaan ze me inleiden...zodat er dan iemand aanwezig is om mij een ruggenprik te kunnen geven.

mijn 1e inwendige onderzoek was met 37 wkn en 4 dagen.
    36 weken is te vroeg.

Dus zoals ik het nagevraagd had, waarom ik dat dan wel kreeg is omdat ik zowiezo in het ziekenhuis moet bevallen en aangegeven heb dat ik een ruggenprik wil.

hopenlijk heb je hier wat aan..

verder doen ze geen inwendig onderzoek, alleen als er medisch iets aan de hand is waardoor je eerder zou moeten bevallen.

liefs jolyn;)

7. ikke22

ikke22 Actief lid

1 sep 2009
    198
    0
    0
    Ik heb er ook nog nooit wat over gehoord. bij mijn dochter hebben ze ook pas inwendig gevoeld, toen ze ging proberen te strippen.

sex mag je gewoon hebben hoor.. dat mag alleen niet als je vliezen gebroken zijn, want dan is er kans op infectie

8. jolyn30

jolyn30 Lid

29 aug 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh en carlien, je kunt gewoon sex hebben, alleen als je vliezen zijn gebroken mag dat niet vanwege infectiegevaar en dan mag je ook niet in bad!

9. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik wordt al vanaf week 30 elke controle inwendig gecontroleerd (zowel bij mijn dochter als nu)! Heb namelijk veel harde buiken (voorweeen) waardoor de gynaecoloog denkt snel ontsluiting je krijgen

10. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Seks mag enkel niet als je water gebroken is, zelfs met ontsluiting mag je nog seks hebben .. dat bevorderd de boel;)

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hahaha hier in Duitsland heb je zelfs IEDERE controle inwendig onderzoek mbt ontsluiting etc.

Bij de oudste liep ik mn controles gewoon in NL en daar is alleen tijdens de bevalling inwendig onderzoek geweest.

12. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Bij mij hebben ze het ook niet gedaan met 36 en 37 weken! Deze controles waren net zoals alle anderen!

13. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Bij mij werd er pas bij 39+4 dagen naar gekeken.
    Omdat ze wilde gaan strippen, daarvoor hebben ze 2cm ontsluiting nodig.

14. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb pas inwendig onderzoek gehad, toen ze me in gingen leiden met 39 weken. Ik denk niet dat er met 36 weken al reden is om onderzoek te doen.

15. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ow mooi dan gaan we er nog even tegen aan!!;) Zal mijn man ook blij zijn.. (Als mijn schimmelinfectie weg is tenminste:()

(Ik dacht dat het niet mocht, want mijn baarmoedermond was eerder al aan het terug trekken en dan deed de gyn. dat al heel rustig met een inwendige echo om de boel niet te activeren. En de laatste keer heeft ze dat niet gedaan, om de boel niet te activeren. En die staaf ziet er toch hetzelfde uit met rubbertje enzo;)..)

Maar heb ik weer wat geleerd:), ik dacht dat je ook niet in bad mocht met ontsluiting, waar ik dat dan weer vandaan heb:(..

Gr.
    Carlien

16. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    carlien

Als je natuurlijk vroegtijdig weeen hebt, verkorte baarmoederhals,... heb je beter even geen seks want dat kan de boel inderdaad activeren!
    Ik heb zelf met 30 weken aan de weeenremmers gelegen en toen wouden ze ook niet inwendig kijken!

Maar je zit nu op een termijn dat je kindje mag komen! Ik belgie is de grens van prematuur 36 weken, in nederland 37 weken dus daar ben je bijna! Als je echt op zeker wilt spelen, wacht misschien nog een paar daagjes tot die 37 weken! En daarna? Laat je gaan zou ik zo zeggen:D

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij mij gingen ze pas voelen toen ik al een uurtje weeen had :)

Deel Deze Pagina