Nog meer meiden die deze maanden gaan starten? Ik ga maar weer voor een nieuwe groep, we zijn al even onderweg.. Icsi 4 word het, zelf betaalde poging..
Hey meis, wij hopen ook in de periode juni/juli/augustus weer te mogen starten, dus ik kom gezellig met je mee kletsen als je dat leuk vind
Hee Tess, heb ik niet al eerder met jou in een groepje gezeten? Wat vervelend dat je bij ICSI4 bent beland zonder succes Wij gaan hopelijk in juli/augustus ook weer een poging wagen, nadat we de uitslag hebben van alle nieuwe onderzoeken. Ik vind het super spannend, want van deze uitslagen hangt het eigenlijk allemaal een beetje af. Maar ik denk dat we ongeacht of de uitslag positief is het sowieso nog een keer proberen, dat wel.
Ik praat graag mee! Wij starten normaal komende week.... Ik verwachtte normaal afgelopen maandag al mijn ongi, blijk ik een lange cyclus te hebben! Heel veel succes allemaal!!
Leuk!! Mijn verhaal in het kort: Juni 2011 gestart voor een eerste kindje. Na een jaar niet zwanger te worden als jonge twintigers (24-25jaar) trok de ha aan de bel. Uit de onderzoeken kwam dat mijn man 100% anti-spermalichamen aanmaakte en dat de kans op natuurlijk zwanger worden minder dan 0,5% is... We zijn toen met IUI gestart... Liep niet van een leien dakje, met een oa een gecancelde poging. Maar IUI 3 was toen de juiste. En een paar dagen voor de positieve test hadden we een gesprek gehad en waren de ivf/icsi papieren ingevuld... Toen dus op het nippertje aan ontsnapt. Sinds december gestart aan een brusje. 1e iui werd meteen gecanceld wegens te rommelige cyclus met tussentijds bloedverlies, dus natuurlijk proberen... Poging 1b-4 allemaal mislukt en de staalwaarden lagen een stuk lager in aantal dan voor ons dochtertje. 3/4 keren onder de 2,5 miljoen..... Gesprek ivf/icsi opnieuw gehad en dit keer ontkomen we er niet aan. Met deze staalwaarden is een iui de moeite niet waard.. Jammer dat het weer niet zo kon lukken, maar de vorige keer had ik me hier al bij neergelegd en was het niet nodig, dus de klap was niet zo groot. Al had ik het natuurlijk wel fijner gevonden als het 'maar' met iui gelukt was...
Lang verhaal , Ik ben Tessa (29) en woon samen met m'n vriend 40.. In 2011 samen gekomen en 2013 samen gaan wonen.. We wisten meteen dat hij slechte zwemmers had omdat hij ooit een fikse ontsteking had gehad aan z'n bal. Dus hij was meteen eerlijk daarin. Begonnen met onze 1e icsi , menopur 150 prikte ik.. Werd ineens niet lekker in de Ikea , maandags echo gehad om te bekijken of eitjes na vrijdag gegroeid waren, 11 grote en 30 kleintjes.. Had vreselijk buikpijn.. Bloedwaardes checkt en schrikbarend hoog, poging gestaakt.. Moest flink rusten en deed ik dat niet ziekenhuis opname. Weer proberen , menopur 75 uit eindelijk weinig resultaat , en maar 1 eitje , escape iui gehad. Geen resultaat. Toen over gegaan op gonal f , gestart met 112.5 , resultaat , 5 aangeprikt tijdens punctie en maar 2 eitjes gevonden .. Punctie vond ik een Hell.. Ondanks de morfine.. Geen resultaat na tp en geen cryo. Poging 2 (echte poging dus) 125 gonal f , resultaat 8 eitjes , 6 bevrucht en 1 verse terug . 2cryos samen ingevroren. Maar van die verse werd ik zwanger, wat waren we blij.. Maar begon snel met bloeden , steeds hcg waarde check en die bleef oplopen tot ik ineens vreselijk kramp kreeg.. Helaas.. Vroege miskraam.. Cryo poging in juni ook weer zwanger , weer vroege miskraam. Poging 3 rond oktober. We gingen knallen aangezien het 3e poging was. 17 eitjes.. Wat een resultaat.. Bloed was weer aan de hoge kant maar nu alles op alles. Punctie viel mee, na pijn vreselijk.. Weer zwanger van verse terug plaatsing maar te weinig hormonen dus weer vroege miskraam... Hadden 7 cryo's overgehouden in 5 rietjes dus 3 beste apart en 2x 2 samen. 2 van de beste ontdooide niet goed. 1 cryo terug gehad en niet zwanger. Daarna rietje van 2 dus de mindere ontdooide super goed, beide terug gekregen , inclusief 5x extra 1500eh pregnyl shotjes om het te bevorderen . Geen resultaat. Afgelopen keer te horen gekregen dat onze laatste 2 embryo's niet goed ontdooid zijn, zwaar teleurgesteld.. En verdriet.. 3 pogingen weg.. Ik heb een hystereoscopie gehad, prefect!! Bloed onderzoek ook prefect, heb altijd een ei dus een cyclus en goed baarmoederslijmvlies gemiddeld 13/14 mm dik. Vrijdaf gesprek gehad, hoor di wanneer we weer kunnen starten en word 8 juni besproken in een meeting van het VU met hoogleraren ook enz.. Deze poging is een zelf betaalde, gelukkig veel medicijnen verzamelend zodat die kosten laag zijn.. Scheelt al zowat 1700 euro. . We geven niet op, het kan en hebben veel pech. Maar geloven in ons geluk.
Hallo allemaal, Ook ik praat graag mee. Ik mag deze maand ook aan een nieuwe ICSI beginnen. Morgen even bellen dat ik afgelopen vrijdag ongesteld ben geworden en dan afwachten wanneer ik mag gaan spuiten. We hebben in 2013 al een icsi gehad waar een mooie dochter van inmiddels 1,5 uit is geboren. We hadden toen 2 cryo's over die helaas niet zijn blijven plakken. Nu dus een nieuwe ICSI voor een brusje. Vind het wel weer spannend allemaal. Groetjes Janine
Kaila; op wat voor uitslagen wacht je? Tess; welke medicatie ga je nu gebruiken? Is je schildklierwaarde al eens gecheckt? 1e IVF Decapeptyl en Gonal-F 150 gebruikt; 23-24 follikels en nog wat kleintjes. Wel een tp gehad ondanks lichte overstimulatie klachten; niet zwanger. 4 cryo's van dag 3. Nog een keer een cryo tp gehad; niet zwanger. Andere 3 cryo's hebben het ontdooien niet overleefd. 2e IVF Triptofem en Gonal-F 100 gebruikt; 13 follikels en nog een paar kleintjes. TP gehad; niet zwanger. 4 overgebleven embryo's dag 5 niet gehaald; geen cryo's. Dit keer gaan we het met Triptofem en Menopur 112,5 proberen. Succes allemaal!
Hoi Tess en anderen ik klets ook graag mee . ( Tess, vind dit toch makkelijker dan fb). Ik ga vavavond weer de 1e spuit Gonal F zetten voor onze 3e poging. Gisteren nog een echo gehad, was pijnlijk bij de linker eierstok, waar ik normaal nooit last van heb. Na de echo kwam er een homp huidsleurig met bloed stolsel uit zo raar en vies om te zien. De arts wist niet wat het was, wordt nu onderzocht en maandag 8 juni pas de uitslag. Heb echt geen idee wat het kan zijn, hopelijk niets geks. Veel succes allemaal!
De meeste hebben er dus al een aardige weg op zitten.. Jammer maar voor iedereen succes.. Hopelijk gaat het ons allemaal lukken!! Gezellig Sandra, spannend die uitslag, wie weet ga ik je nog eens tegen komen in het VU haha.. Maar wij zitten natuurlijk gedeeltelijk in Almere Flevo ziekenhuis. Pinkflower, schildklier waardes zijn al 2x gecheckt omdat oma en mama er ook last van hebben maar beide keren was het super. Ik ga weer gonal f 150 prikken.. En deca dan. Vorige keer leverde dat ons 17 eitjes op. Het enige jammere vind ik dat we zelf moeten betalen maar goed t is niet anders.. We willen zo graag.. Ik zie er niet heel erg tegen op alleen vaak hoofdpijn dan.. Maar goed..
Hoi meiden, ik twijfel of ik me bij jullie zal aansluiten. Ik ben eigenlijk op zoek naar een groepje dat nog niet zo lang samen aan het schrijven is en de kans is groot dat ook wij binnenkort moeten beginnen aan de volgende spuitronde. Toch voel ik me een beetje als een indringer, omdat we nu nog in de wachtweken zitten van onze laatste cryo-tp van deze ronde. Ik hoor graag of jullie er bezwaar tegen hebben als ik mee kom kletsen.
Waarom bezwaar?? Klets lekker mee!! Ik open daarom ook een nieuwe groep omdat ik al wat groepjes verder ben en onze droom nog niet uitgekomen is.. Dus wees welkom!!
Iedereen heeft er inderdaad al een flinke weg op zitten. Hopelijk is dit de geluksclub! Dutchdiva, tuurlijk geen bezwaar, kom erbij! Dit groepje begint nu toch ook pas? Met een aantal heb ik ook nog niet eerder gekletst hoor. Tess, wat frustrerend al die miskramen. En zeker omdat ze tot nu toe geen reden kunnen vinden waardoor het kan komen. Fijn dat je veel medicijnen hebt kunnen sparen. Is dat alles wat je overhad van andere pogingen? Of heb je het ergens anders vandaan? Pinkflower, wat een berg eitjes heb jij elke keer. Jammer dat het tot nu toe nog geen succes heeft opgeleverd... Sandra, wat bizar, zo'n stolsel!! Ik zou me wild schrikken.. Kwam dat uit je baarmoeder? Hier mijn verhaal in het kort: Na een jaar van de pil af te zijn was mijn cyclus nog steeds niet op gang gekomen en kreeg ik de diagnose PCOS. Mijn vriend bleek toen ook slecht zaad te hebben, en ondanks dat we eigenlijk meteen over zouden moeten op ICSI hebben ze ons eerst een half jaar aan de OI gezet, zonder resultaat. Na de eerste ICSI is het helemaal een achtbaan geworden. Stimulatie ging prima, 12 follikels met Gonal-f100, waarvan 10 eitjes. Met de uitvoering van de ICSI helaas géén enkele bevruchting. Vermoed werd direct een eicelactivatieprobleem, wat helaas niet vaak voorkomt. In Nederland zijn we uitbehandeld, we zouden nog een keer hetzelfde trucje kunnen doen, maar de kans is groot dat we dan wederom geen bevruchtingen hebben. Dus dan blijft ei- of zaadceldonatie over. In België doen ze testen met eitjes van muizen, die ze dan bevruchten met menselijk zaad. Lukt dat, ligt het dus niet aan de man. Lukt dat niet, is het zaad dus niet in staat de eicel te activeren. Dat zijn ze nu aan het uitvoeren bij ons. Daarbij testen ze ook die eitjes op het toevoegen van calcium (AOA), omdat dat soms een extra boost geeft om toch te beginnen met delen. Ik hoop heel erg dat dat aanslaat bij ons. De uitslag hiervan horen we over 3 weken. Daarna gaan we sowieso nog 1 ICSI met AOA in Gent doen. Hoe hoopvol die poging gaat zijn, hangt eigenlijk af van de uitslag van de muizentest. Spannende tijd dus.
Jeetje Kaila dat is ook pittig zeg, hoop echt dat jullie positieve uitslagen krijgen , wat is anders jullie volgende stap?? Tja wij hebben wel nagedacht over donorzaad maar goed, eerst maar weer eens icsi proberen , alles zit elke keer mee behalve t zwanger blijven, slik ook bloedverdunners als sinds december, hopen dat dat z'n werk doet...
Dutch Diva, hoe meer zielen, hoe meer vreugd ! Kaila wat bizar dat muizenexperiment. Ik had er niet eerder van gehoord. Ik hoop op een goede uitslag. Spannende drie weken nog. Het stolsel kwam idd uit mijn baarmoeder. Ik probeer er maar niet teveel aan te denken anders denk ik straks dat ik al half dood ben terwijl het niets blijkt te zijn. Tess, als je nog Gonal F nodig hebt laat het even weten. Ik heb uit de 1e en 2e poging nog volle pennen over. Als de 3e poging niet lukt gaan wij geen betaalde poging doen, dus ik heb niets meer aan die medicatie. Zou grappig zijn als we elkaar zien bij het Vu. Het liefst met een dikke buik haha.
Kaila: fijn dat ze bij ons (Belgie) dan al wat verder staan en ze je zo toch wat meer duidelijkheid kunnen scheppen. Hopelijk kunnen ze je van daaruit dat laatste stapje naar een plusje geven... Tess: pfff al die miskramen moeten doorwegen.. Pinkflower: inderdaad steeds een mooi aantal eitjes! Jammer dat ze nog niet hebben mogen baten.... Sandra: bizar zeg! Ik zou le ook te pletter schrikken denk ik! Hier is vanavond de spotting begonnen! morgen dus bellen voor de eerste fm en dan waarschijnlijk donderdag beginnen prikken... Ik start met gonal f 112,5... Erg nieuwsgierig naar het effect en of ik veel last ga ondervinden...
Sandra. Ik heb zeker belang bij alles wat over is haha.. Poging gaat al zoveel kosten en we willen evuteel dan ook een 5e poging mits dit niet lukt, verzamel liever alles 😳