Lieve dames.. wie kan mij helpen ik ben erg ongerust ik ben 16 wkn zwanger en heb gister bloed verloren.. ik heb gelijk de vk gebeld en die was ook gekomen zij zei dat er niks ergs was we hebben ook het hartje gehoord.. maar als nog ben ik erg bang dat het miss mis gaat.. wie heeft ook bloed verloren tijdens de zwangerschap en is het goed of slecht afgelopen!?!? Iig bedankt als jullie een berichtje plaatsen ben erg verdrietig want ik wil niet dat er iets ergs met me kindje gaat gebeuren..
Wat ontzettend vervelend! Maar ik denk dat je op het oordeel van de verloskundige moet vertrouwen. Als zij zegt dat er niks aan de hand is dan zal dat waarschijnlijk zo zijn. 100% zekerheid heb je natuurlijk nooit, maar je kan al bloedverlies krijgen door een klein bloedvaatje in de vagina wat gesprongen is. Dit komt trouwens heel regelmatig voor aangezien de boel daar beneden nu beter doorbloed is.
Hee. Vervelend van je bloedverlies. Ik ben zelf nu 16,5 weken zwanger en verlies al ewn paar week op en af helder rood bloed. Zoveel dat het dan langs mijn benen stroomt. Echter gaat hier steeds alles goed en maak ik mij er niet meer druk over. Weet jij waar je placenta ligt? Hier maken ze dan standaard wel even een echo.
Mijn zusje is rond de 14 weken zwanger vandaag is de 3de keer dat ze helder rood bloed verliest. Dit duurt een aantal dagen en stopt dan weer. Wel elke keer een echo gehad. Kindje doet het verder goed en groeit mooi mee. Maar altijd eng zulke dingen
Bloedverlies is altijd vreselijk schrikken hé! Heb je nog veel bloedverlies? Het hartje klopt nog dus alles is nu nog in orde met jullie prutske... Maar ik zou toch ook mezelf veiliger voelen met een echo, dat ze echt kijken waar het bloedverlies vandaan komt... Kun je er geen krijgen? Misschien als het bloedverlies blijft aanhouden of zo... Ik heb trouwens op 10weken bloedverlies gehad, begon na het sporten eerst rood, daarna bruin bloed. Was met kerstavond, geen dokter of gynaecoloog beschikbaar, dus ik maar naar spoed gegaan (ben van belgië dus hier geen verloskundige)... Heb toen 2weken bruin (oud) bloed verloren, 3 echo's gehad, de 2e gezien dat ik een hematoom had... maar ik was ook verschrikkelijk ongerust! Maar zie mijn banner, ons meisje zit hier nog altijd veilig en wel in mijn buikje
Dank jullie wel dames voor de sbelle reacties..!! Ja ik ben super ongerust ik was helemaal in paniek ik weet alleen niet waar mijn placenta nog ligt helaas ik heb in April mijn 20 wkn echo pas en dan hoor ik dat.. ik heb in de ochtend nog wat bloed verloren maar ik heb het idee dat het nu wat stopt.. ik zie mijn verloskundigen aanstaande dinsdag weer want doe mee aan van die bijeenkomsten voor zwangeren 1x in de maand.. maar ik heb af en toe wat krampen onderin mijn buik wat me soms zorgen baard maar ik hoop maar dat alles goed is.. als ik het niet vertrouw dan ga ik cker nog een echo vragen want ik vind het belangrijk dat ik weet wat er gebeurd met me kindje... maar idd het bloed stroomde ook langs mijn benen gister dus was echt heel erg geschrokken van dat..
Hi biebster, bloedverlies kan idd volledig onschuldig zijn maar het kan ook van niet. Heb je bij je vk ook aangegeven dat je krampen hebt? Want de enige manier om met zekerheid te zeggen dat het niets is is een echo. Ik zou absoluut nog een keer bellen en daar om verzoeken. Daar moet je je ook niet bezwaard om voelen, ongerustheid (die je dus nog steeds hebt ondanks dat je je vk hebt gesproken) is altijd reden om weer te bellen zodat je hopelijk echt gerustgesteld kunt worden. En er anders op tijd bij bent. Liever tien keer te vaak bellen en laten nakijken dan 1 keer te weinig. Wachten tot dinsdag duurt nog heel lang en als het wel iets verontrustends is, TE lang. Dus: bellen en vragen om een echo!
Ja je hebt okk gelijk ik ben ook nog ongerust en ik heb net de verloskundigen een bericht nagelaten om te vragen voor een echo ik vind het afwachten ook moeilijk en als ik wat meer antwoorden kan krijgen dan ben ik meer gerust gesteld.. ik ben altijd zo bang dat ik als een zeurpiet gezien word ik vind het altijd moeilijk maar het is idd mijn kindje mijn lijf en mijn zwangerschap ik wil ook wtn hoe het gaat met haar en of alles goed met haar is.. bedankt voor je steun echt super top van jullie allemaal..
Goed hoor! Bij mij zeggen ze ook dat ik altijd moet bellen bij bloedverlies maar zelfs als ik me zorgen maak mag ik de 1 voor nood indrukken! Ze gaan er dan alles aan doen om te kijken.. Dit stelt mij enorm gerust (had ook bloedverlies twee weken terug en vreesde het ergste)
Hier ook bloedverlies gehad alleen dan met 20 weken. Was idd een bloedvaatje wat gesprongen was. Baby zit nog heerlijk in mn buik. En idd gewoon bellen als je je zorgen maakt
Nou ik had mijn vk gesproken en zij ziet niet in dat een echo gaat helpen was best wes pist off maar goed ik wil het ook niet afdwingen het bloeden is gestopt dus zij zegt dat er niks ergs is en aanstaande dinsdag dan zie ik mijn vk weer en gaan we ook het hartje beluisteren.. maar als ik weer ga bloeden dan gaan ze wel een echo maken ik vind het best wel vervelend maar goed ik w8 het allemaal maar af wat er gaat gebeuren.. miss moet ik soms wat harder worden en niet mezelf aan de kant zetten...
Tja ik kan je zeggen dat bloedverlies kan niets betekenen. Juist als hartje niet klopt meer merk je dat niet ook geen bloed of wat dan ook. Bloed kan komen door spanning baarmoeder of bloeduitstoorting of adertje etc. Als hartje klopt is niets aan de hand
Ik snap je heel goed! Heb ook last van bloedverlies gehad. Gelukkig niet heel veel, maar wel regelmatig. Ik ben zelfs doorverwezen naar het ziekenhuis voor een inwedig echo. Ze hebben de oorzaak niet kunnen vinden. Waarschijnlijk een bloedvaatje. Moet zeggen dat ik nog wel af en toe lichtroze bloed/slijm verlies. Het is wel heel erg vervelend, maar ik vertrouw dat alles goed gaat.
Dit is nogal kort door de bocht hoor. Er kunnen ook andere dingen zijn dan met het kindje. Niet voor niets zeggen ze altijd dat je moet bellen bij bloedverlies, dat staat los van hartje van je kind maar kan met hematoom, placenta of baarmoedermond te maken hebben bijvoorbeeld. @Biebster: goed dat je weer gebeld hebt maar ik vind het wel raar van je vk. Heb je aangegeven dat je ook krampen hebt? Of is dat ook gestopt. Hoop het.
Nou ik vind het ook raar.. het lijkt wel op mijn verhaal.. na bloedverlies te hebben raakte ik in paniek (vanwege eerdere miskraam) van mijn 'oude verloskundige' mocht ik in eerste instantie niet komen ('Ja mevrouw als we iedereen met een beetje bloedverlies een echo geven gaan de verzekeringen moeilijk doen'). Toen ik die nacht amper had geslapen en weer allerlei doemscenarios in mijn hoofd had (en de stress wat ook niet goed is) toch met lood in mijn schoenen weer gebeld. Zelfde vk, ("ik hoor het al, ik kan je niet van gedachten veranderen. Kom maar even langs maar wel na mijn dienst want ik ga er mijn collega niet mee opzadelen') Gelukkig een zwak kloppend hartje gezien maar geen echt uitleg of foto of zo.. Niet dat ik daar aan dacht op dat moment. Toen ik een paar dagen daarna weer een bloeding had, wat erger, dacht ik dus dat het zwak kloppend hartje een teken was dat het dus aflopende zaak was. Ik heb een andere vk praktijk gebeld en zij hebben mij enorm goed opgevangen, de tijd genomen, serieus en oprecht geinterreseerd en ik mocht meteen voor een echo komen.. wat we niet hadden verwacht, was dat er een sterk kloppend hartje te zien was en alles keurig op termijn. Ook hebben ze daarna aangeboden om een extra echo in te plannen voor mijn gemoedstoestand (is morgen). En ik mag altijd bellen en ik moet altijd bellen ivm rood bloedverlies.. Met andere woorden.. zit er niet een andere praktijk in je buurt?
Bij mn eerste had ik ook bloedverlies rond de 16 weken, verloskundige stuurde me toen gelijk door naar het ziekenhuis voor een checkup. (Echo om te kijken of er te zien was waar het bloed vandaan kwam) Ik vind het wel gek dat je verloskundige zo reageert zeker omdat het (zoals je schrijft) gister langs je been liep!
Idd kort door de bocht van je verloskundige...bloedverlies kan idd van alles betekenen. Vaak iets onschuldigs, maar ook een teken/voorbode van een ernstigere situatie. En de enige manier om dat zeker te weten is met een echo en dat je bmm wordt nagekeken. Ik zou nog een x bellen en zeggen dat je een echo wil en anders idd een andere praktijk bellen.
Hier hele zwangerschap bloedingen. Bij elke bloeding werd inwendige echo gedaan om bmh te meten. Ook urine werd gechecked op blaasontsteking. Uitwendige echo om baby te checken. Ondanks bloedingen en verkorte bmh is baby blijven zitten met veel rust en pas geboren bij bijna 40 weken. Ik liep al bij de gyn tijdens de zwangerschap met andere reden, bloedverlies hoe klein ook was altijd reden voor verder onderzoek.