Niet zo leuke stiefvader eist opa-titel op

Discussie in 'De lounge' gestart door Spikkeltje, 7 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Waarom steek je nog zo veel tijd in je moeder? Iedereen valt wel over Kees, maar los van het feit dat zij je biologische moeder is lees ik ook niet veel fraais. Niet alleen de titel opa is een eretitel, ook die van oma. Ik zou er niet te veel tijd in steken. Iemand (zowel je moeder als Kees) die zo druk met zichzelf is en zo weinig inlevingsvermogen heeft heeft ook niets te bieden aan je kind, behalve stress en een slecht voorbeeld.

2. roundandaround

roundandaround Niet meer actief

Ook ik geef je het bovenstaande advies, puur op basis van je verhaal hier.

Waarom zou nog nog investeren in relaties die zoveel stress en negativiteit opleveren..

Maarja.. het blijft wel je moeder.

3. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Enige manier is kappen hiermee. Dit blijft doorgaan tot één van hun het loodje legt, even cru gezegd.

Hij is het niet waard om de titel opa te krijgen.
    En je moeder, tja... zo als ik het zie laat ze jullie vallen als een baksteen.
    En dat is heel moeilijk te accepteren aangezien je wel naar een moederfiguur hunkert. Wat overigens volkomen logisch is.
    Ja het is je moeder, maar ze gedraagt zich niet zo.
    En die dooddoener dat je kees na 15 jaar maar eens moet accepteren. Draai hem om als ze het nog eens zegt: zou jij iemand accepteren die niet normaal tegen je doet? Ik niet iig.

Heel veel sterkte ts!

4. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

#44 Louise11110, 7 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2017
    Dit gevoel krijg ik ook. Misschien niet perse mishandeld maar in ieder geval gemanipuleerd.

Edit:
    Ik krijg inderdaad ook de kriebels van deze man.
    Mijn advies: wees (samen met je zus) duidelijk over wat je verlangt van haar en waarom.
    Als je hem niet in de buurt wil van jouw gezin en zij dat niet accepteerd dan is dat haar keuze.
    Voor zover ik kan lezen hebben jij en je zus van alles geprobeerd en ook nog eens op verschillende manieren. Helaas willen ze allebei niet/nauwelijks luisteren en hebben zij zo hun eigen ideeën.

Ik zou persoonlijk hierna het contact verbreken. Of in ieder geval beperken tot verjaardagskaart/geboorte/kerst kaarten of iets dergelijks.
    Het is naar om het contact met een van je ouders zo te moeten verliezen, je gaat door een bepaald rouwproces en iedereen gaat daar anders mee om.
    Hopelijk heb je genoeg steun aan je man en je zus.
    Sterkte! Laat je het weten als er een update is?

P.s. wat je zou kunnen doen is veilig thuis bellen. Misschien hebben ze wel tips wat betreft de (waarschijnlijk) ongezond ogende relatie tussen je moeder en Kees.

5. roundandaround

Narcist?

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.258
    11.864
    113
    Wat voor oma wint je zoontje ermee als je haar wel met Kees samen op bezoek laat komen? Naar mijn idee geen echte leuke oma die haar kleinzoon positieve aandacht zal schenken. Ik zou dan ook het contact met haar niet verder opzoeken.

7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Elk verhaal heeft een andere kant.

Je moeder is een volwassen vrouw met haar eigen leven. Dat ze kiest voor haar partner is niet leuk voor jullie. Maar ze deelt wel haar leven met die man.
    Jullie hebben nu je eigen leven en jullie hebben een keus: met of zonder je moeder. En bij je moeder hoort nu eenmaal haar partner.
    Deze verhalen zijn altijd moeilijk en wil je er nog meer verdriet om hebben dan kies je ervoor om je moeder en partner buitenspel te zetten.

Persoonlijk zou ik dat niet doen. Dat partner niet altijd leuk is geweest voor jullie, wil niet zeggen dat hij geen geweldige opa kan zijn. Je kind weet niet beter. Voor jouw kind is het gewoon oma en opa. Je vader is er niet meer en er is dus geen opa. Die wordt niet speciaal voor he kind, die is er alleen op een foto en in woord.
    Ik vind altijd dat opa en oma (en wie dan ook) geen rechten heeft. Het kind heeft de rechten. Ik vind dus ook niet dat jij (in dit geval) je kind het recht op zijn oma mag ontzeggen.

merah vindt dit leuk.
  8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.332
    10.295
    113
    Je zit in een onmogelijke situatie, het klinkt of je moeder mishandeld wordt en dan wil je iemand niet laten vallen ook al gedraagt ze zich niet als een moeder.

Misschien heeft ze wel geen keus, je hoort toch vaker dat mensen die mishandeld worden moeten breken met familie en vrienden.
    Hij is altijd thuis en volgens mij kan ze niks doen zonder toestemming.

Is er geen mogelijkheid om buiten de familie om met iemand te praten over vermoedens van mishandeling? Huisarts of voor een veilig thuis.nl dan kun je aangeven of je thuis niet veilig bent of dat je een vermoeden hebt dat het bij een ander niet goed gaat.

Misschien dat ze zo geholpen kan worden en je moeder dan de rol weer terug kan krijgen van mama/ oma en met veel geluk zonder een kees

Heel veel sterkte, ik denk echt dat je moeder een duwtje nodig heeft in de goede richting.

9. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Dat zou zomaar kunnen!

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb geen andere reacties gelezen, maar wij hebben hier thuis een ‘opa xxx’ (achternaam) en ‘yyy’ (voornaam stiefmoeder van mijn man).
    Dat is zoals het is voor mijn man en niet anders.
    Dus het is dit (en contact) of niets.
    Het is heel triest, maar kinderen weten niet ‘hoe het ook kan zijn’, dus nemen opa en aanhang zoals het is. Zij weten niet beter.

11. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

In principe ben ik het met je eens. Ik hoef Kees niet leuk te vinden, mijn moeder moet Kees leuk vinden. En dat vindt zij (helaas...). Maar we hebben het hier over een man die ik als fundamenteel onveilig beschouw voor mijn zoontje. Niet alleen omdat hij nare dingen zal zeggen over Opa Sterretje (mijn vader) en over het feit dat wij onze zoon laten dopen (want Kees vindt de kerk onzin en een nazikamp gelijkwaardig) maar ook omdat hij het leuk vindt om kinderen te pesten en omdat hij losse handjes kan hebben als het hem niet zint. Hij heeft mijn zus een bont en blauwe wang geknald, aan haar haar getrokken en haar T-shirt kapot gescheurd en mij heeft hij ook al eens letterlijk zijn huis uit geduwd terwijl ik toen al een eind in de twintig was. Alleen naar mijn man houdt hij zijn handjes thuis maar ja, die is groter en sterker dan Kees. Mijn zoon niet.

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.258
    11.864
    113
    Maar dan geef je zelf toch het antwoord al. Je vertrouwt hem niet en wil hem niet bij je zoontje in de buurt laten. En terecht. Dus dan gebeurd het ook niet. En dat dat als consequentie heeft dat je moeder niet wil komen, dat is dan haar keuze.

13. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik ben echt heel blij dat ik hier een topic geopend heb! Niet om mijn gelijk te halen (hoewel het wel fijn is om te lezen dat anderen me wel begrijpen, in tegenstelling tot mijn moeder) maar ook omdat bepaalde reacties echt een eye-opener zijn. Want in principe is het inderdaad simpel, ik wil die vent niet in de buurt van mijn kind en als mijn moeder daarom haar dochter en kleinzoon laat barsten is zij ook niet echt een fijne oma.

Weet je, juist omdat we een aantal jaar met hen zijn omgegaan weer weet ik dat hij geen nanodeeltje veranderd is. Heel die ruzie is ook ontstaan omdat hij ontiegelijk dominant is. Mijn man moest namelijk iets doen van hem waarvan hij wist dat mijn man het niet wilde doen en wat op een vlak ligt waar Kees niets mee te maken heeft, het was echt iets wat mijn man en ik samen moesten beslissen. Kees heeft mijn man toen op diens werk gebeld om te zeggen dat hij toch echt dat en dat moest doen, mijn man was woest maar kon dat op zijn werk niet laten merken dus heeft later teruggebeld om Kees te vertellen dat hij met zijn eigen zaken moest bemoeien. Kees hing toen boos op. Later heb ik een mail gekregen van Kees waarin hij schreef dat hij dacht dat ik er allemaal achter zat en dat mijn man helemaal niet boos was, maar dat hij dat moest zijn van mij en dat hij maar eens een ruggengraat moet kweken. Mijn man is toen heel kwaad naar Kees gegaan en heeft gezegd dat hij hem niet meer hoeft te zien en dat mijn moeder welkom is en blijft. Maar mijn moeder doet nu heel verongelijkt richting mij en mijn man, ze zegt dat Kees moest bellen van haar en dat het dus niet eerlijk is om Kees hierom niet meer te willen zien. Kees die zich laat commanderen door mijn moeder, mmm de kans dat het vriest in de hel is groter.... Maar goed ik heb Kees gemaild om dit na te vragen en om te zeggen dat het fijner is voor mij, mijn moeder en mijn zoon als hij het bijlegt met mijn man. Wordt gewoon genegeerd.

Inmiddels negeert mijn moeder mijn mails ook, ik heb haar gevraagd wat ik namens haar kan kopen voor onze zoon voor kerst omdat hij er tenslotte niets aan kan doen. Ik heb 4 mailtjes gestuurd en ze worden allemaal genegeerd. Dus tja dan kan ik ook niet veel meer.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je hebt je antwoord hier. Lekker laten rusten. Het blijft je moeder, maar haar handelen heeft jullie schade toegebracht. Dus daar kan jij noch je zus nog iets aan doen.

Zolang ze zelf niet inziet dat Kees een schoft is, kom je niet verder. Want serieus, hij heeft haar kind bont en blauw geslagen?? Als ik haar was, had ik die vent gecastreerd. Dat is een normale, moederlijke reactie. Dat zij dit 'leeuwinnengen' niet heeft, is jammer maar ook kwalijk. Dus concentreer je op jezelf en op je gezin.

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat jij nog contact wilt met een vrouw die toegestaan heeft dat er een man met maar ook 1 vinger aan jou en je zusje heeft gezeten.
    Mijn man zou maar een haartje van mijn dochter (niet zijn kind) moeten krenken en hij mag zijn koffers pakken. Overigens ook wanneer hij dit met ons gezamenijk kindje zou doen hoor.

16. roundandaround

Gewoon kappen met wal het contact en in de toekomst ook laten voordat het dan is.

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik weet niet hoe het bij jou zit Youtan, maar ik zou mijn kinderen niet graag een agressieve opa met klaarblijkelijk losse handjes toewensen. Ik vind dat niet normaal.
    "Niet leuk is geweest voor jullie"? Zo vergoeilijk jij verbaal en fysiek agressief gedrag? "Niet leuk geweest?" (Mijn mond zakt hier een beetje van open eerlijk gezegd.)
    Het kind heeft inderdaad recht op zijn oma, maar dus indirect dan ook op zijn verbaal en fysiek agressieve opa volgens jou. Die moet het kind dan klaarblijkelijk maar op de koop toenemen......?

Kuki, Spikkeltje, Ysabella en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Die 2 waren er bij mij nooit meer ingekomen!
    Ik zou alle contact verbreken en lekker voor je eigen gezin en geluk kiezen.
    Ze zijn het beiden niet waard om nog moeite in te steken

roundandaround vindt dit leuk.
  19. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

20. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Kinderen weten idd niet beter, juist daarom moet je ze beschermen.

Deel Deze Pagina