Hallo! Ik ben nieuw op dit forum! Er ligt wat op me hart wat ik met weinig mensen kan bespreken. En toen dacht ik.. Laat ik het gewoon op dit forum doen.. Ik ben 20 jaar en ga over een paar weken verhuizen. Ik en mijn vriend kijken er al erg lang naar uit! En we hadden de planning: Als we een nieuw huisje hebben, gaan we proberen zwanger te worden. Daar hebben we dus erg naar uitgekeken omdat de wens supergroot is. Ik heb nu alleen een nieuwe baan gekregen. En mijn baas heeft me een opleiding aangeboden. Nu is het best een moeilijke keus. De opleiding heeft 2 richtingen. Of hij duurd een half jaar tot een jaar.. En als ik dan door ga nog een jaar tot anderhalf jaar er boven op. Aan de ene kant denk ik.. Dat moet ik "natuurlijk" doen.. Ik ben nog jong en kinderen kan altijd. Maar mijn hart zegt.. Het enige wat ik nog wil.. Is een kindje.. en later misschien nog wel meer als het ons gegunt wordt. Ik heb met een paar mensen er over gehad die ook zeggen: Studeren kan altijd nog. Desnoods ga je zwanger worden in die opleiding. Doe wat jij denkt dat het beste is. Nu ben ik benieuwd naar de meningen van jullie Want ik neem aan dat jullie net zo'n kinder wens hebben of hadden. Wat zouden jullie doen?
Hoi Doula Welkom allereerst. Ik kan je niet vertellen wat je moet doen en anderen vrees ik ook niet. Doe wat je hart je ingeeft en ga op je gevoel af. Studeren kan altijd nog. Kinderen misschien ook, aangezien je nog jong bent,maar dat zegt niet altijd alles. Je weet nooit van tevoren of het uberhaupt lukt en hoe snel je in verwachting zal raken. Dat kan meteen zijn, maar kan misschien ook nog een hele tijd duren. Niemand kan je daar van tevoren een antwoordt op geven. Als ik in jouw schoenen stond zou ik kiezen voor je kinderwens, maar tegelijkertijd ook de opleiding volgen. Als je snel in verwachting mag raken zie je tegen die tijd wel hoe en wat. Maar dat is mijn mening. Volg je hart. Succes met je beslissing en met de verhuizing.
Bedankt voor je reactie musicalfan! Dat is ook waar ik over nadenk.. Het KAN in 1x raak zijn.. maar het kan ook een tijd duren....
Wat een leuke dingen heb je allemaal in het vooruitzicht staan! Ik zit zelf wel in een soortgelijke situatie. Ik ga na de zomer namelijk weer studeren en in dienst bij een nieuwe werkgever. Mijn vriend en ik hebben echter ook een grote kinderwens (voor een 2de kindje welliswaar, we hebben al een zoontje van 6 maanden) en ik heb ook heel lang getwijfeld wat van de 2 dingen voor mij de grootste prioriteit had. Ik heb uiteindelijk besloten dat ik het graag allebei wil (als ons dat gegund is natuurlijk) en ga dus gewoon (en met veel plezier) aan de opleiding beginnen na de zomer. Tevens hebben mijn vriend en ik besloten om ook voor een 2de kindje te gaan op het moment dat dat voor ons allebei goed voelt en niet eerst af te wachten tot ik bijna klaar ben met mijn studie. Mocht ik tijdens de opleiding zwanger raken, dan is daar echt wel wat voor te regelen. Als jullie graag een kindje willen en jij denkt dat dat best te combineren is met je studie, dan zou ik gewoon voor allebei gaan
Hoi Doula, welkom Tja, vind het moeilijk om hier iets over te zeggen. Neem aan dat je het hier ook al met je vriend over gehad hebt? Op zich is een carriere leuk maar als je wens voor een kindje groter is dan is de keuze snel gemaakt.... Hier heb je niet veel aan misschien dat iemand anders nog een wijze raad heeft liefs
Eigenlijk hebben we onze keuze denk ik wel gemaakt.. Wij gaan het gewoon proberen als we in ons nieuwe stekkie zitten. En de opleiding ook.. als ik eerst de opleiding van een half jaar tot een jaar doe.. ( HET IS TROUWENS BBL OPLEIDING , vergeten er bij te zetten ) en ik werk even hard door dan kan het in een half jaar af zijn. Een zwangerschap duurd 9 maanden.. Dus kan het precies. Tenminste als het snel lukt. Maar ik ben gewoon benieuwd naar reacties van anderen.. Of van mensen die hetzelfde hebben mee gemaakt of er in zitten. Vind het fijn om ervaringen te delen! Ik denk dan alleen nog wel.. Heb net een nieuwe baan. Kan ik over een paar maanden zeggen: Ik ben zwanger. Kan ik dat maken? Groetjes! Doula
Een werkgever zal niet echt staan te springen bij zulk nieuws, maar kan er verder weinig tegen doen. Als je jong personeel aanneemt, is het niet ondenkbaar dat ze op gegeven moment aankomen met het nieuws ' ik ben zwanger'. Ik snap dat je je er een beetje lullig bij voelt, maar het blijft nog steeds jullie keus en daar heeft een werkgever verder helemaal niks over te zeggen. Ik zou me er niet door laten afremmen hoor! Dat zeg ik nu wel heel wijs, maar als ik zelf zwanger raak tijdens de opleiding, vind ik dat ook wel moeilijk om te moeten vertellen hoor
je hebt net een nieuwe baan zeg je en wat ik om mij heen zie is dat zodra iemand zwanger is en die gene heeft nog geen vast contract dan ligt die gene er gewoon uit zodra het contract afloopt. en ja natuurlijk is dat niet eerlijk maar het is de harde realiteit momenteel. ik vind het zelf geen moeilijke keuze als ik in jou schoenen zou staan. 20, nieuwe baan, opleiding. ik zou er voor zorgen dat je eerst een vaste contract hebt en vooral omdat je nog zo jong bent en je graag de opleiding wilt doen als ik dat goed begrepen heb.
Ik weet uit eigen ervaring dat het heel moeilijk is om je kinderwens een paar jaar uit te stellen als je eenmaal een kindje wilt. Ik wil al heel lang een kindje, maar mijn studie laat/liet dat niet toe.. ik studeer fulltime en het is simpelweg niet handig om zwanger te raken tijdens je studie. Maar het gevoel was zo sterk, dat ik bijna wel kon huilen als ik me bedacht dat mijn studie nog 2 jaar duurde.. want het verlangen was zo sterk, ik kon niet nog 2 jaar wachten! Ik studeer nog steeds en moet nog minimaal een jaar, maar wij proberen intussen al 9 maanden zwanger te raken.. Verstandig is het om eerst je studie af te maken, een vast contract te krijgen etc. maar als je het gevoel eenmaal hebt heel graag moeder te worden, dan is het heel moeilijk om je een lange tijd vast te houden aan verstand.. Als deze baan en opleiding echt is wat je wilt, zou ik er wel voor gaan.. maar wat ik zeg; het is heel lastig om een kinderwens te negeren Succes met je keuze!
Hoi Doula! Hier nog iemand die middenin een studie zit (Pabo, eerste jaar) en toch heeft besloten voor een kindje te gaan. Ik heb een zwangere klasgenoot en er zijn er bij mij in de groep (ik studeer in deeltijd) een heleboel die kleine kinderen hebben dus het kan allemaal best. Veel succes met alles in elk geval!