Aai helemaal vergeten kinderbijslag aan te vragen.. (Onze baby is 2 maanden geleden geboren) Dus net snel aangevraagd.. Heeft iemand misschien ervaring met een (té) late aanvraag.. Denken jullie dat ik ook 1 april de kinderbijslag zal ontvangen? Wordt ik 1 augustus dubbel uitbetaald (en 1 april krijg ik vanzelfsprekend niks)? Of heb ik dikke pech en krijg ik 1 aug. Voor het eerst kinderbijslag? groetjess
Het trimester waarin je baby geboren word krijg je niks, hij moet echt een vol kwartaal geboren zijn. Zo is mijn zoontje in december geboren en ik kreeg in april voor het eerst kinderbijslag. Ons dochtertje komt in juni dus dan zal juli vervallen en krijgen we pas in oktober kinderbijslag voor haar.
Bij een 1e kind moet je het aanvragen, bij de volgende kinderen gaat het automatisch. Misschien dat het 'vroeger' anders was maar voor ons zoontje moest ik het aanvragen. Je krijgt een brief thuisgestuurd en daarmee kan je het dus regelen en aanvragen. Dit heb ik net gekopieerd van de website van svb: U woont in Nederland en uw kind is geboren in Nederland Binnen 2 tot 4 weken na de aangifte van de geboorte ontvangt u bericht van de SVB. U kunt dan uw kinderbijslag aanvragen via Mijn SVB. Log in met uw DigiD en vul de aanvraag in. Direct aanvragen met uw DigiD Heeft u 4 weken na de aangifte van de geboorte nog geen bericht ontvangen? Neem dan contact met ons op. Wordt een tweede of volgende kind geboren? U hoeft dan niets te doen. Wij passen uw kinderbijslag automatisch voor u aan.
volgens mij hoef je niks aan te vragen. Als je kindje in januari is geboren krijg je vanaf juli kinderbijslag als ik het goed heb.
U woont in Nederland en uw kind is geboren in Nederland Binnen 2 tot 4 weken na de aangifte van de geboorte ontvangt u bericht van de SVB. U kunt dan uw kinderbijslag aanvragen via Mijn SVB. Log in met uw DigiD en vul de aanvraag in. Direct aanvragen met uw DigiD Heeft u 4 weken na de aangifte van de geboorte nog geen bericht ontvangen? Neem dan contact met ons op. Wordt een tweede of volgende kind geboren? U hoeft dan niets te doen. Wij passen uw kinderbijslag automatisch voor u aan. Meld uw kind aan bij uw zorgverzekeraar Vergeet niet om uw kind binnen 4 maanden na de geboorte aan te melden bij uw zorgverzekeraar. Anders loopt u het risico dat uw zorgverzekeraar de medische kosten niet vergoedt. Blijkbaar veranderd. Maar denk dat als je het nu als nog in gevuld heb het goed komt. wist niet dat je het via je digi d moest doen. Zal wel met bank gegevens te maken hebben.
kan ik me echt niet meer herinneren haha, maar anyway ts krijgt sowieso 1 april niet en ook niet dubbel straks
Je moet het bij een eerste kind inderdaad zelf aanvragen maar je krijgt het pas op 1 juli voor het eerst. Je krijgt het namelijk achteraf. Het bedrag wat je op 1 april krijgt gaat dus over het eerste kwartaal. Je kindje moet op de eerste dag van het eerste kwartaal geboren zijn (1 januari dus). Als jouw kindje op 1 januari dus nog niet geboren was heb je pas recht op kinderbijslag vanaf het tweede kwartaal. En dat wordt op 1 juli uitbetaald.
Dus als ik het zo lees.. want me kindje is in januari geboren.. Krijg ik in april niks En in juli voor het eerst.. ooh dat wist ik niet.. Ik kreeg 2 brieven met de mededeling dat ik, een aanvraag via internet moest indienen, om in aanmerking te komen voor kinderbijslag. Bedankt voor jullie advies xx
Nou niet langer, maar in het geval van ts is haar kindje op 1 jan. Nog 17, dus heeft ze dat kwartaal nog recht op kbs (als het dan nog bestaat ) en de betaling is altijd achteraf, dus dan op 1 april de laatste betaling.
Ik kreeg een brief van de SVB 3 weken na lucs geboorte. Ik heb dat moeten invullen en terug moeten sturen. Was in 2008.