jullie mening over licht of donker slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cobravosje, Feb 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cobravosje

cobravosje Actief lid

Nov 18, 2008
    182
    0
    0
    ik wilde graag weten of jullie je kleintjes in het donker laat slapen overdag of in het licht?

2. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Overdag thuis in het licht (lamellen dicht) omdat we er niets anders hebben om het donker te maken :)
    En op het kdv slaapt ze in t donker.

3. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    dice slaapt in het donker
    en youame ook

4. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Overdag een beetje in het schemerdonker, rolluik half omlaag. Niet te donker, anders draait ze hier haar dag/nachtritme om.

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Hier ook in het licht... deed ik vanaf het begin al vanwege dag/nachtritme en hij slapt ook lekker in het zonnetje hoor!

6. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Overdag licht, 's avonds donker.

7. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

Jun 14, 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Overdag in het licht/halve schemering, vanaf 23:00 doe ik alle lampen ook uit. Behalve de ganglamp.

8. Overdag ligt Laura gewoon in het licht en 's avonds in het donker. De kraamhulp vertelde mij dat ze zo het dag en nacht ritme krijgen.

9. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    alles in het donker. En we hebben geen problemen gehad met een dag of nacht ritme.

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Toen fae net geboren was, was het al vrij snel 30 graden. Dus alles zat lekker dicht ;) . En nu doe ik smorgens de gordijntjes open en de rolgordijnen open en eigenlijk doe ik ze pas savonds dicht. Maar ook dat niet altijd op dit moment. Ik vergeet het simpelweg. Als het straks weer wat langer (en vroeger) licht is, zal ik er waarschijnlijk wel aan denken, maar voor nu slaapt ze toch wel. (of toch niet ;) )

11. Suya

Suya Actief lid

Dec 26, 2008
    235
    0
    0
    Totdat hij echt goed een dag/nachtritme heeft (en dat is wat mij betreft pas als hij een bepaalde periode doorslaapt 's nachts), dan zou ik denk ik wel de rolluiken op een gegeven moment dicht doen. Dat doe ik bij mijn dochtertje ook met haar middagslaapje. Mijn zoontje slaapt echter nu dus overdag met de gordijnen open en 's nachts gaat het rolluik helemaal dicht.

12. marloesss

marloesss Actief lid

Oct 17, 2006
    158
    0
    0
    Ook bij z'n middagslaapje doen we z'n rolgordijntje lekker dicht... Al snel merkten we dat hij beter (lees: langer...) slaapt in een donkere kamer, dus dat was makkelijk! We hebben hier dan ook geen problemen gehad met z'n dag/nachtritme, het is niet zo'n enorme slaper overdag, dus hier zijn we blij mee!

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Overdag is het licht op Milans kamertje. Wij hebben ook niks om 't donker te maken, want de gordijnen laten nog gewoon heel veel licht door.

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hier ook, al is het overdag nog best licht in haar kamertje ondanks gordijnen en een rolgordijn omdat aan die kant de zon erop staat.

15. gina18

gina18 Bekend lid

Dec 30, 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    hier slaapt ze in het donker

16. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne slaapt overdag in het licht.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Eva slaapt overdag in het licht, ik doe wel de gordijntjes een beetje dicht, maar echt donker wordt het dan niet. Op het kdv slaapt ze overdag in het donker geloof ik.

18. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

May 13, 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    bridgett in t donker.al vannaf geboorte
    ze slaapt sinds een mnd of 3 nu op een grotere kamer maar is op t zuiden,dus er licht zonnig.dus hebben we verduisterings gordijnen hangen,en luxaflex.
    en doordat t erg licht is aan die kant is t overdag niet zo donker als snachts.maar als t maar wat schemeriger is dan slaapt ze lekkerder.
    wij hebben ook de raampjes boven de deuren dicht gemaakt (ook voor mn vriend zn nachtdiensten),en t luik van zolder dicht,dus dan is t wat donkerder..
    maar ze slaapt er lekker op hoor.

19. jewelizz

jewelizz Bekend lid

Dec 25, 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Same here... Overdag doe ik het rolgordijn en de gewone gordijnen dicht, maar het is dan nog steeds erg licht in zijn kamertje. Levert hier geen problemen op met het dag- en nachtritme!

20. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

Aug 24, 2008
    553
    1
    18
    Mijn zoontje slaapt met gordijnen open het het rolgordijn halverwege. Ik vind het belangrijk dat hij ook in het licht kan slapen voor het geval je ergens bent waar je het niet donker kan maken overdag en waar hij wel moet slapen.
    In het begin ging het vooral om dag/nacht ritme.

Share This Page