weer een vroeggeboorte??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Paula28, 5 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    Hai meiden!!

    IK heb een vraagje, en hoop dat iemand mij er iets over zeggen kan!

    Lorenzo is 4 jaar geleden geboren en wel met 34 week..en nog wat dagen...hij was helemaal gezond en moest alleen ter observatie 10 dagen in het ziekemhuis blijven.:)

    Nu ben ik weer zwanger en vraag me af of ik nu weer de kans heb dat ik eerder beval...

    Wie weet het??

    Liefs Paula
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Weet het niet, maar allebei mijn nichtjes zijn 1 maand te vroeg geboren.
     
  3. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    hoi paula

    het hoeft niet maar kan wel
    ik ben van de oudste van mij bevallen met 36 weken . de middelste is met 40 weken geboren en de twee kleinst met 35 weken . het hoeft dus niet dat je nu weer te vroeg bevalt. je moet er niet vanuit gaan want als het dan niet gebeurt kan het best een teleur stelling zijn dat had ik bij mijn dochtertje (de middelste) ze zeiden ook dat ik weer te vroeg zou gaan bevallen en ze bleef lekker 40 weken zitten nou ik was best teleur gesteld want ik had me de hele zwangerschap er op voor bereid dat ik weer vroeg zou bevallen nou ik vertel je die laatste weken duurde extra lang .

    dus geniet gewoon van je zwangerschap en maak je er niet druk om zou ik zeggen.

    groetjes anita
     
  4. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik ben ook wel erg benieuwd.
    Mijn zoontje is met 36 weken en 2 dagen geboren en moest ook 11 dagen in het zkh blijven.
    Ik denk dat het per zwangerschap anders is, maar dat je wel meer kans hebt op een vroeggeboorte bij een volgende als je het bij een eerder kindje al hebt gehad.
    Ik neem mij voor om het op 't eind van de zwangerschap bij een volgend kindje wat rustiger aan te doen en niet te veel gaan sjouwen. Dat had ik bij de eerste wel gedaan en die nacht kreeg ik bloedingen...
     
  5. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    heb hier geen ervaring mee want ben zwanger van de eerste, ik wilde wel even vragen: ons zoontje is meer dan 2weken vooruit op zijn groei ik ben 35 weken zwanger en hij zit op 37 weken en een paar dagen. wil dit dan zeggen dat hij vroeger zou komen of dat het gewoon een extra grote baby zal worden?
    ik heb al een paar dagen last van ontzettend veel harde buiken achter elkaar en overal krampan vooral mijn buik en rug.
     
  6. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    hoi talia

    ik weet het niet zeker maar als ik het goed heb worden de meeste kinderen die voor liggen op de groei ook vroeger geboren maar pin me er niet op vast want ik weet het niet 100% zeker.

    groetjes anita
     
  7. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    zal me daar ook maar niet te zeer op instellen , anders duurt het nog langer
     
  8. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Mijn oudste is met 35,6 wk geboren de 2de met 31,5 wk.
    En mij hebben ze wel gewaarschuwd de kans groot is dat de volgende ook een prematuur wordt.
     
  9. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Dit schema'tje heb ik nog gevonden, statistische berekening van de kansen.

    1e Geboorte
    Niet Preterm
    Preterm
    Niet Preterm
    Preterm
    Preterm

    2e Geboorte
    nvt
    nvt
    Niet Preterm
    Niet Preterm
    Preterm

    Kans op vroeggeboorte bij eerstvolgende zwangerschap
    4,40%
    17,20%
    2,60%
    5,70%
    28,40%

    De rijtjes moeten eigenlijk naast elkaar staan, maar dit lukt mij niet.
     
  10. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Wat is perterm?
     
  11. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    pre=voor
    term= uitgerekend
     
  12. mirella24

    mirella24 Lid

    6 jan 2006
    55
    0
    0
    huismoeder
    Groningen
    hallo ik heb vanmiddag ook een echo gehad en ons kindje loopt ook erg voor zijden ze ik ben zelf 36 week en 1 dag en de baby is al 38 week
    ben ook benieuwd of het dan eerder geboren wordt het hoofdje ligt ook al onderaan dus en zondag heel erg buikpijn gehad wat denken jullie groetjes mirella :D
     
  13. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Daar kun je geen antwoord op geven, het kan dat 't eerder komt maar misschien ook wel dat 't 42 wkn blijft zitten.
     
  14. Angela Diane

    6 jan 2006
    94
    0
    0
    Hallo,

    Mijn eerste is met 35 weken geboren en heeft 3 weken in het ziekenhuis moeten liggen waarvan 1 in de couveuse. De tweede is blijven zitten tot 40 weken en 2 of 3 dagen ben ik even kwijt.

    Je ziet je kan er niks van zeggen.
    IK heb er wel heel de tweede zwangerschap rekening mee gehouden dat ook deze te vroeg kon komen. Heb ook heel naief maatje 44 voor 1e pakje gekocht. Gelukkig ook nog een maatje groter op advies van de vk. En dat was maar goed ook want Mees was een reus vergeleken bij Jelle.
    Jelle woog 2470 graam en mees 4085. en paste nog maar net maatje 52.

    groetjes Diane



    Groetjes Diane
     

Deel Deze Pagina