Niet zo'n hele dikke buik.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal26, 17 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik vroeg me eigen af, ik heb helemaal niet zo'n hele dikke buik voor bijna 33 weken.
    Mijn vk zegt ook dat het bescheiden is, betekend het dan ook dat we geen hele grote baby krijgen? Of wil dat helemaal niks zeggen.

Ik vroeg het me gewoon even af.

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Volgens mij heeft het veel te maken met hoe je buik groeit. Ik heb ook geen enorme buik, en een gemiddeld kindje tot nu toe.

Heb je een brede buik? Of juist erg naar voren? Vaak groeit je kindje bij een kleine buik gewoon iets meer naar binnen, terwijl sommigen hun hele kind echt op hun normale buik dragen. Dat is het grote verschil.

Uiteindelijk zegt het natuurlijk wel een heel klein beetje iets. Moeders van een tweeling zullen dit duidelijk herkennen. Toch is het verschil tussen jouw buik en iemand met een wat grotere buik niet zó groot dat je daaruit een verschil in de grootte van je kindje kunt halen.

3. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Ik heb ook niet echt een groot buik ik ben 20 weken zwanger.

Ik heb het aan de gynocoloog gevraagt hij heeft gezegt dat de baby goed uitzag en verder geen zorgen moet maken of ik een klein of groot buik heb.

Groetjes,

ANGEL24

4. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    volgens mij heeft het ook niks met de omvang van je buik te maken hoe groot je kindje is

5. Belly82

Belly82 Actief lid

28 feb 2008
    153
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb ook een klein buikje hoor.. er zit ook niet zo'n groot kindje in..ongeveer 6 pond en 47 cm verwachten ze bij 40 weken.. (morgen dus :)...) Maar ik vind het alleen maar fijn.. minder kans op knippen, scheuren enz.. :)

Dus geen zorgen!

6. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nee ik maak me ook geen zorgen hoor.
    Maar ik vroeg het me gewoon af of het er wat mee te maken heeft.
    Ja als je een klein kindje krijgt van 6 pond zal je bevalling misschien ook wat makkelijker gaan.

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik had bij mijn dochter ook bepaald geen grote buik (met acht maanden zwangerschap schatten mensen me op 'n kleine zes maanden en hóe vaak ik wel niet te horen heb gekregen 'dan wordt 't vást een kleintje'), maar bij haar geboorte was ze 3980 gram en 52,5 cm...

8. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ik ook een hele kleine buik. Iedereen vraagt over hoeveel weken ik met verlof ga....
    Toevallig met 36 weken extra echo gehad ivm stuitligging. Toen hebben ze de baby geschat op 5 pond (normaal voor 36 weken) en gemiddelde lengte, had ook nog best veel vruchtwater.
    Wel gek dat iedereen zo'n andere buik heeft hè?!

9. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hier nog iemand met een kleine buik. Nu is het wel zo dat mijn gyn vond dat hij wat te klein was en dat de baby ook veel kleiner is dan normaal. De baby wordt bij de geboorte geschat op zo'n 2700 gram. Niet zo zwaar en groot. Wanneer ik om babykleding ga vraag men vaak hoeveel maanden ik nog moet...wel grappig om hun gezicht te zien als ik hen vertel dat ik nog maar een maandje hoef.

Liefs Stephanie

10. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja mensen vragen het dus ook aan mij hoeveel maanden ik nog moet.
    En als ik dan zeg dat ik nog ruim 7 weken hoef kijken ze echt van ?? hoe kan dat nou?
    Maar ik ga het de volgende keer even aan mij vk vragen.

11. Sjees

Sjees Niet meer actief

Ik heb juist het omgekeerde,ik heb nu al een heel beste buik, en de vk zei dat dat ook kan komen doordat je erg veel vruchtwater hebt, dus misschien als je een niet zo heel grote buik hebt ook wat minder vruchtwater en dat je buik niet alleen naar voren groeit maar ook aan de zijkanten uitdijt dan krijg je nl ook niet zo'n toeter.
    Maar iedere buik is anders toch,ik denk dat het ook wel aan je eigen bouw ligt trouwens.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.979
    113
    Het zegt helemaal niks hoor! Vorige zwangerschap had ik een heel bescheiden buikje, met 32 weken had de bedrijfsarts niet een gezien dat ik zwanger was. Ik heb een kindje van 10 pond op de wereld gezet, niet echt een kleintje dus!

13. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    De grote van de buik zegt niets!
    Mijn schoonzusje had echt een MINI buikje..
    Als ze had gezegd ik ben 20 weken zwanger had je het ook geloofd.
    En die kreeg een dikke 8 ponder.

Maar wees blij met zo'n klein buikje!!!
    Ik had een mega buik! En dat is nou na de bevalling nog te zien!!!!
    Had graag gewild dat mijn buik wat kleiner was gebleven..

Deel Deze Pagina