Niet zo'n leuk onderwerp

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Foxter, 6 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
  2. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    [quote="Boja"
    meestal gaat het ook wel naar de vader als die het erkend heeft, maar het is toch makkelijker als hij ouderlijk gezag heeft. anders kunnen de opa en oma het hem eventueel moeilijk maken. dat zal meestal niet het geval zijn natuurlijk maar de papa moet toch iets meer moeite doen als hij geen ouderlijk gezag heeft.

.[/quote]
    Of broers, zussen, neven en nichten. Iedereen kan het moeilijk gaan maken dan. Of het "meestal" zo is dat t kind naar de ouder gaat weet ik niet. Ken de statistieken niet. Ik zou er in ieder geval niet op gokken. Als de ruzie groot is beslist de rechter wat er gebeuren gaat. En ik weet uit mijn directe omgeving dat rechters soms rare dingen kunnen doen.

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Goh, bijzonder dat ik dit topic nu lees.
    Toevallig hadden mijn man en ik het er gisteren nog over.
    Mocht er ons onverhoopt iets gebeuren, dan willen we vragen of Jesse naar één van onze beste vrienden gaat, en daar wordt opgevoed.
    Onze oudste zoons zijn nog te jong om het te kunnen doen, ze studeren beiden, dus dat zou denk ik geen goed idee zijn.
    Wel gaan we binnenkort met hen praten over ons idee, dat Jesse naar die vrienden gaat als ons iets gebeurd.
    Ik denk dat ze dat wel een goede oplossing zullen vinden, hoewel ik hoop dat ze zich dan wel over hun broertje zullen ontfermen als hij wat ouder wordt. Maar eigenlijk ben ik daar niet bang voor. :D

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Mijn moeder wordt voogd over Iris als wij overlijden; als zij tegen die tijd niet voor Iris kan zorgen beslist zij waar Iris dan heengaat. Zij weet precies wat wij willen en wat we belangrijk vinden. Iris is ook echt gehecht aan haar.
    Als wij overlijden komt er ook veel geld vrij; dus dat is naar mijn idee allemaal geregeld..toch?

5. bordes

bordes Lid

12 aug 2007
    85
    1
    0
    Ermelo
    Hoi Marijke,

Ik heb het als volgt gedaan. Een testament laten maken met daarin 3 personen op volgorde van belangrijkheid die de voogdij krijgen.
    Daarin heb ik tevens laten zetten dat als persoon 1 niet wil, dat dan persoon 2 aan bod komt etc.
    En als de laatste niet wil, dan is de laatste verplicht een goed gezin te zoeken waar mijn kind kan opgroeien.
    Ik durfde het niet aan de betreffende mensen te vragen. Nummer 1 weet het wel en wil dolgraag, maar de rest niet. Ik heb dat dan ook niet gedaan. Van nummer 3 weet ik zeker dat diegene een goed gezin zal zoeken omdat we erg op één lijn liggen qua denkbeelden.

Groetjes Emma

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik zie hier een heleboel dames die zeggen: wij hebben die of die gevraagd.
    Maar zolang je je keuze niet bij de notaris hebt vast laten leggen, en er dus niets op papier staat, dan beslist de rechter waar je kind(eren) geplaatst worden. Alleen vragen geeft dus geen garanties!

Toevallig weet ik dit omdat wij enkele weken geleden voor dit onderwerp bij de notaris zijn geweest.

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Klopt precies wat Renate zegt... je moet het op papier(testament) vast laten leggen.. ik heb dit met mijn kleine ook gedaan ook qua financien etc.

8. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Goed topic, echt iets om over na te denken.
    Ik heb ff een vraag, volgens mij is hij nog niet gesteld, anders sorry dat ik eroverheen heb gelezen!
    Wat gebeurt er dan met je kind als je niks vastgelegd hebt en je ouders zouden je kind graag opvangen, maar je schoonouders ook. Word dat dan door de rechter bepaald?

9. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Dit vind ik wel een beetje raar hoor.
    Je kiest hun wel uit om eventueel voor je kinderen te zorgen. Toch heel wat lijkt mij....
    Maar je durft ze niet te vragen of ze het willen?

en idd. wat eerder gezegd is. Zolang niks is vastgelegd heeft t geen waarde.

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ja, de rechter bepaalt het dan. En als je pech hebt gaan de kinderen naar geen van beide ouders. De rechter beslist en die kunnen soms rare dingen beslissen.

11. sanna24

sanna24 Lid

3 jan 2009
    25
    0
    0
    Wij hebben in ons testament een voogd laten vaststellen (die voogd natuurlijk wel eerst gevraagd)

12. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Wow, zeker goed topic.. Ben gelijk gaan googlen want qua verzekering hebben we nog niks geregeld :oops: Er zit nu een post it op de computer, gaan we gelijk morgen regelen !

Maarre.. naar wie onze kleine zou gaan hebben we nog 'n discussie over.

Mijn vriend wil graag naar zijn broer en z'n vrouw, maar dat wil ik liever niet. Hij is een beetje apart (en depressief) en zij is ook apart, ze heeft Demi nog nooit vastgehouden, laat staan dat ze een band met haar kan opbouwen.

Ik wil graag dat ze naar mijn ouders gaat, daar is ze bijna dagelijks en super vertrouwd natuurlijk. Ik zit met m'n ouders ook erg op één lijn qua opvoeding en m'n vriend ook hoor..

Mijn schoonouders zijn wat ouder en m'n schoonmoeder is ook ziek dus dat is in praktische zin geen optie..
    Maar ja, mijn ouders blijven ook niet altijd jong dus het is moeilijk ..

Kortom, morgen even verder over discussieren hier thuis :)

Oh ja.. ik heb al een verzekering dat de hypotheek gedeeltelijk wordt afgelost als ik kom te overlijden (staat alleen op mijn naam, heb dit ooit alleen gekocht)

Maar moet ik dan ook een aparte overlijdensrisicoverzekering afsluiten, lijkt me wel toch?

Nou maar weer even over leuke dingen nadenken ;)

Deel Deze Pagina