Wat ik nu vandaag weer meemaakte!! Ik kreeg een brief binnen van de bieb dat ik schijnbaar al 6 weken een boek in mijn bezit heb waar ik nog nooit van gehoord had. Bovendien stond het op naam van mijn dochter en het ging om een roman die je op een kinderpasje niet eens mag lenen. Dus ik dacht foutje, dat regel ik even.... Ik leg het dus uit in de bieb dat ik het boek helemaal niet ken en dat het op mijn dochters naam staat en dat dat dus niet kan volgens hun eigen regels. (de kinderpasjes zijn gratis nl) Ze vraagt het pasje van mijn dochter, scant het en ik zie dat ze zo alle gegeven van haar te zien krijgt, naam, geb, datum, adres enz. Ja zegt ze: weet u zeker dat u het niet geleend heeft?? ik: ja, dat had ik nog wel geweten, bovendien staat het op mijn dochters naam en dat mag helemaal niet. zij: hmm, zou ze het pasje zelf gepakt hebben en het boek geleend hebben?? Ik dacht nog, die heeft over haar geb. datum heen gekeken, dus ik wijs haar erop dat mijn dochter pas 3 jaar is, maar nu komt het...... zij: ja dat is toch de enige verklaring die ik er voor heb Ik wordt van zulke simpele opmerkingen altijd ontzettend bijdehand, dus met een stalen gezicht zeg ik: o dus jullie lenen vaker romans van maarten het hart uit aan peuters van 3 die met een eigen biebpasje op stap zijn??? zij (met een schaapachtig gezicht: uhh ja, hihi nee lijkt mij niet.. Ik dacht: nee natuurlijk niet dom wicht. Kijk dat ze over die geb. datum heen kijkt oke, maar dan stug vol blijven houden....
hihihi, dat zou een gezellige boel worden bij jullie in de bieb, al die peuters die gezellig romans komen lenen!
Ja Tulip, leg het maar uit. Ik zie ook maar 1 mogelijkheid hoor. Als dat boek op het pasje van je dochter staat, dan kan het niet anders dat zij dat boek heeft! Hou jij je dochter wel goed in de gaten? Weet jij wel waar ze uithangt? Tsss.... sommige moeders ook hé
En weet je wel zeker dat jij niet zo'n vroegrijpe wijsneus in huis hebt? What's next? Vind je ineens 'Turks Fruit' onder haar matrasje...
Leest jou dochter die nog niet dan??? Tss...dat je dochter niet alleen naar de bieb mag, hallo!!! Ze is tenslotte al 3! Hahaha, ik moest zo hard lachen, dat 2 honden en een man mij heel verbaasd zaten aan te kijken
nou ze geloofde mij wel en zag ook wel in dat het een soort van onmogelijk was dat mijn dochter die geleend heeft, dus ze heeft het uit het systeem gehaald. ellamalou, haha ja ze is vast stiekem gegaan, toen ik dacht dat ze haar middagslaapje deed
hihihi *stik* bijna van het lachen!! Wat een mafkees zeg!! Ik denk stiekem toch ook dat je dochter ongeziens naar de bieb is gelopen en eens wat spannenders wou lezen dan jip en janneke... enz... whahaha
ik ben ook biebmiep maar oké, ik moest hier wel even om glimlachen. Ik snap haar ook wel, ondanks dat het niet mag, hebben de meeste bibliotheeksystemen geen beperking bij de uitleen erop zitten, dus er zijn genoeg volwassenen die geen zin hebben om een kaart te kopen en dus op de gratis pas van hun kind boeken lenen. wat ik eerder vermoed is dat jij een keer bent weggelopen en bent vergeten op einde te drukken (ik weet natuurlijk niet welk systeem jullie hebben) en de volgende lener let niet op. Dit gebeurt namelijk regelmatig ben benieuwd hoe het nu is afgelopen.
bij ons zijn ze daar heel streng in, ben een keer mijn pasje vergeten en kreeg het op dochters pasje dus niet mee. En bij ons doen de "biebmiepen" het zelf. Wij hoeven zelf niks te doen, gewoon op de ouderwetse manier, je boeken op de balie met pasje en je krijgt een briefje mee.
ah ja, bij ons is het selfservice dus dan is het makkelijker, als we het merken zijn we ook streng, maar ja, we merken het niet altijd. Maar dan is het helemaal erg