lieve zwangere chicks, huppelde ik de 1e 9 weken missel-loos door mijn zwangerschap, maar was ik alleen heel erg duizelig door laaaaaaage bloeddruk; sinds week 10 is ingegaan voel ik me alsof ik elke nacht tot 06:00 aan de drank heb gezeten! geeft opzich helemaal niets, want ik ben ontzettend dankbaar voor mijn zwangerschap, maar toch: heeft er iemand DE gouden tip tegen misselijkheid? ik heb al wel ontdekt dat een de vorige avond klaargelegd broodje naast mn bed fijn is, maar eigenlijk komt t daarna meteen weer terug. lauw water, vla, doet allemaal niets voor me. de misselijkheid zit in mijn hoofd, als wagenziekte, niet in mijn buik. ik kan dan ook niet overgeven.. iemand een briljant advies? behalve geduld hebben (tot november? )? thanx!
Je kunt hier eens kijken Steunpunt Hyperemesis Gravidarum (HG) dat is wel bedoeld voor extreme misselijkheid, maar misschien zit er iets tussen wat kan helpen. Bij misselijkheid is het heel persoonlijk wat wel en niet helpt en soms helpt er heel weinig (niet zo'n opwekkende boodschap ). Kun je wel genoeg vocht binnen krijgen? Verder helpen soms juist de dingen waarvan je dat in eerste instantie niet zou denken. Cola bijvoorbeeld of vettere dingen. Je kunt ook eens experimenteren met koudere dingen of juist warmere dingen. Wat ook kan helpen is heel geregeld iets eten. Als het echt je dagelijks leven gaat beinvloeden kun je ook bij de ha emesafene halen, dat is bewezen veilig in de zwangerschap. Gember kan soms ook helpen. Hoop dat je hier iets aan hebt!
hier crackertjes en gemberthee had wel specifieke eisen aan mijn crackertjes, dit moesten skyflakes crackers zijn van de chinese toko haha
Hier hielp een ginger ale, cola, appel of banaan redelijk. Maar eerlijk gezegd voelde ik me vanaf week 4 tot en met week 11,5 de hele dag K. Hopelijk is het bij jou snel over, je zit nu nl op je hcg piek. Als volgende week de placenta de taken overneemt voe; je je waarschijnlijk beter. (stress en inspanning maakte bij mij de misselijkheid erger....) sterkte ermee
Hoi hoi, Ik begrijp helemaal wat je bedoeld ik ben nu 9 weken en 5 dgn zwanger en ook al 3 weken ontzettend misselijk de hele dag door. Ik heb medicijnen gekregen van de dokter (emenesafene ) en dat werkt redelijk, door die medicijnen geef ik niet meer over, maar de misselijkheid blijft wel. Ik kan zelfs niet werken. ik heb ook al van alles geprobeerd drinken is bij mij op dit moment het ergste probleem ik kan bijna niets verdragen, ben vandaag begonnen met ranja maar dat gaat ook niet heel erg goed. Ik heb overal een nasmaak van en dat maakt me weer ontzettend misselijk. Ik kan je wel 1 tip geven probeer kleine beetjes te eten zorg ervoor dat je maag nooit leeg is en eet waar je zin in hebt. Verder hoop ik voor ons dat de komende week snel om zullen zijn.
Tegen de lage bloeddruk: drop en bouillon. Dat kan je namelijk ook misselijk maken. Verder ken ik het. Ik voel me ook al 2 weken iedere dag alsof ik een kater heb. De vorige zwangerschap had ik het veel extremer en ik ben blij dat dat dit keer niet het geval is, maar dit vind ik eerlijk gezegd ook maar niets De hele tijd dat gevecht tegen die misselijkheid... Ik drink amper een liter op een dag en een deel daarvan komt er ook weer uit. Ik heb helemaal geen zin in drinken! Maar het moet!
Aargh Klingel is het misselijkheidsmonster alsnog toegeslagen! :x Ik zweerde bij groene zure appels! Dat was het weinige voer wat goed binnenbleef. Idem dito komkommer, snacktomaatjes, bouilonnetjes en ander geurloos en relatief smaakloos voer. Hier een duidelijk verband met vermoeidheid, heb veel op bed/ bank gelegen met een kotsemmertje binnen handbereik. Toch hele kleine beetjes blijven eten, want hoe leger de maag hoe beroerder/ kateriger je voelt. Eén troost, vanaf 16 weken werd het hier rap minder en was het snel voorbij. Goede kans dat ook jij je relatie met de wcpot niet tot november hoeft uit te zingen. Sterkte ermee!
dank dank voor de tips meisjes! ik ga de cola ook maar eens proberen; hoor ik goede verhalen over. zure appeltjes en ander smakeloos voer is idd het enige dat ik binnenkrijg, niet HEUL voedzaam maar ja.. het is het allemaal waard, het is met liefde dat ik mij voel als 24/7 in de python in de efteling... maar ietwat verlichting zou fijn zijn. smak!
Hai Kling, gatsie nee toch! Ik zag een goeie tip ivm lage bloeddruk, zit daar niet iets in in jouw geval?? Vooral omdat je schrijft dat je misselijk in je hoofd bent ? Bij mij: echt rusten tussendoor. Verder crackertjes (met sesam en zeewier, van de natuurwinkel) afgewisseld met muntige kauwgum om het even mee vol te houden en af en toe een augurkje .... Cola, brrr werkte bij mij even, maar daarna juist omgekeerd brrrr. Vwb de emesafene, het werkte bij mij ook goed. Werd er alleen erg duf van. Wat je ook kunt doen als je eigenlijk medicatie niet fijn vindt: kiezen voor tabletjes, je hoeft tenslotte toch niet over te geven, en dan een kwart stukje nemen 's ochtends en 's avonds. Je hebt dan een heel lichte dosis en wordt er niet duf van, maar bij mij was het genoeg om de scherpste randjes van de misselijkheid en het ergste overgeven er vanaf te halen. Enneh stress speelt echt mee. Hopelijk heb je daarom over 2 weken er helemaal geen last meer van *duim*duim*. Liefs, V
de raketjes (ijsjes) zijn ook een goede manier om vocht binnen te krijgen en houde! Ik had ook behoefte aan zure dingen zoals appels, sinaasappelsap, karnemelk. Voor avondeten lichte dingen, zoals bloemkool met appelmoes.
Een collega van mij vertelde dat er zogenaamde bellypops te krijgen zijn tegen misselijkheid. Dat zijn lollies die misselijkheid verminderen. Ik heb ze zelf nooit geprobeerd, maar heb het toen wel even gegoogled. Misschien iets om te proberen...
Wat bij mij lijkt te helpen tot nu toe: In de ochtend voordat ik uit bed ga een droge cracker eten.Een beetje spa light om 2 gembercapsules in te nemen.Dan nog half uurtje op bed blijven.Dan eruit voor 2 crackers met mager beleg en een kleine beker optimel.Als ik honger krijg nog 2 crackers met beleg en optimel.Daarna ga ik over op de gingerale en de volkorenbiscuits tot het avondeten (elke keer als ik de misselijkheid erger voel worden neem ik een paar slokken gingerale en 1 biscuitje) Dan zo tegen 4en is de misselijkheid gezakt tot niveau dragelijk.Ik eet ' s avonds niks vets meer en neem nog 2 gembercapsules.De rest van de avond gaat het dan wel,tot een uur of 10,dan begint de ellende weer van voor af aan en neem ik nog een cracker met wat gingerale. Ofterwel:ik heb een hele dagtaak aan het onderdrukken van mijn misselijkheid maar de gingerale en constant zorgen dat er wat lichts in mijn maag zit helpt nog redelijk.Maar ben nog niet op mijn piek,dus vrees met grote vrezen voor de komende weken.
Naar de huisarts gaan. Er is een goed middel tegen dat absoluut geen kwaad kan voor de zwangerschap. Mijn collega heeft het ook gebruikt. Die kon niet meer normaal funcioneren zo misselijk (en de hele dag door ook).
Eten op bed.. voor dat je opstaat.. maar wel iets lichts wat niet te zwaar op je maag valt heb ik gelezen .. Ik ben ook super misselijk... maar vanaf gisteren ook overgeven .. toen ging het gelukkig wel weer beter.. baal er van eten helpt bij mij ! maar voel me nu al een week k*t maar j moet er wat voor over hebben ! hopelijk snel over.. !! Als je misselijk bent .. probeer niet in te houden gewoon overgeven zosnel mogelijk misselijk gevoel weer weg .. ! dat was het bij mij ! gisteren alles eruit gegooid.. vandaag al stuk beter!!! optijd eten helpt..!
oja mijn schoonzussiej ... moest vaak kotsen kreeg pilletjes van ha.. en over!! gebruikt al van af week 4 pillen en moet nu nog 7 weken .. en gebruikt ze nog steeds..!
Bij de huisarts kun je medicatie krijgen tegen de misselijkheid. Verder hielp bij mij: gekonfijte gember Anijsmelk voor het slapen gaan lauw water drinken VOOR je uit bed komt
grappig dat die gember steeds weer langskomt he. ik heb het de afgelopen dagen ook geprobeerd, ik weet niet of het toeval is maar ik ben wel iets mindermegamisselijk geloof ik. kan ook zijn omdat ik gezellig de griep heb nu, dat leidt ook wel af dat medicijn ga ik toch maar even preventief in huis halen. ach, de 1e 10 weken waren vrij relaxt, het mag best even klote zijn nu. we zullen wel zien wanneer ik me niet meer voel alsof ik in de phyton heb gezeten @anijsmelk:lekker! alleen niet al te veel gebruiken volgens mij (in het algemeen maar ook in het bijzonder bij zwangerschap? iets met dat stofje axy...weetnietmeer?) @allemaal: hoop dat bij jullie de megamissel ook snel zal verdwijnen/verminderen!
Emesafene helpt inderdaad wel een beetje! De misselijkheid verdwijnt lang niet allemaal maar de top is er dan een beetje vanaf, en dat is al heel fijn! Verder merkte ik ook dat de misselijkheid bij mij samenhing met vermoeidheid (ook al had ik de hele dag niks gedaan, maar toch). Als ik me koest hield op de bank met een spuugbak binnen handbereik ging het t best. Wat eten betreft: Milde vruchtenyoghurt (geen aardbei! maar da's persoonlijk natuurlijk ), banaan, appels, appelmoes, spaanse ontbijtwafels met anijssmaak, augurken, cola. En dan net waar ik zin in had, het ene moment vond ik iets heerlijk en het andere moment ging ik ervan over mn nek . Het is wat! Ik zou zeggen gewoon uitproberen en in de tussentijd heel veel sterkte!
Emesafene is idd erg wisselend per persoon hoe je er op reageert. Bij mij hielp het echt niets, maar ik durfde er ook niet mee te stoppen omdat ik bang was dat het dan nog erger (als dat al kon) zou worden. Rust was bij mij ook heel belangrijk