Ik plaats het even hier, aangezien het over zwanger worden gaat. Mijn buren (goede vrienden van ons, al voordat ze hier kwamen wonen) zijn pas getrouwd en ik wist dat ze heel graag kinderen wilden. Nu had ik zelf al het idee, dat het niet zo wilde lukken bij ze. Dat gevoel klopte dus, want van de week hebben ze verteld dat ze zwanger proberen te worden, maar dat het na een jaar nog niet raak is. Zij heeft een vergrote hypofyse, waardoor ze al heel lang aan de medicijnen zit. Nu ze van de pil af is, moest ze ook andere medicijnen slikken, maar dat gaat niet echt goed. Nu, een jaar na het stoppen met de pil, is ze nog steeds niet ongesteld geweest. Ze heeft dus nog geen enkele eisprong gehad in een jaar tijd. Nu vind ik het echt heel erg voor ze, vooral omdat ik zo snel zwanger werd (ronde 1) en er af en toe zo makkelijk over praatte, alsof het een hele normale zaak is om zo snel zwanger te worden. Uiteraard bedoel ik het natuurlijk niet zo, maarja dat kan dan wel onbewust kwetsend overkomen. Daarvoor heb ik al mijn excuses aangeboden en hun vinden het helemaal niks om spijt voor te hebben. Zij zijn blij voor ons. Maar nu even dit. Ik wil eigenlijk een kadootje voor ze kopen. Iets wat een hart onder de riem geeft, zeg maar. Maarja ik wil ook geen kinderkleding kopen, dat is ook zo cru. Weet iemand wat geschikt is als kadootje? Ik weet het echt niet. Sorry voor dit veel te lange verhaal
skye je moet jezelfn iet schuldig voelen hierover. Het klinkt hard maar zo is het leven. Wij zijn ook al een jaar bezig en nog steeds niks. Is er een kans voor ze dat ze alsnog zwanger kunnen raken of helemaal niet? Het is heel moeilijk voor ze en ik denk dat er niet echt een passend cadeau is om ze een hart onder de riem te steken. ik denk dat ze het al fijn en lief vinden als je er voor ze bent en meeleeft en anders een persoonlijk cadeautje als teken dat je meeleeft. de kleinste en simpelste dingen kunnen dan heel groot zijn. Als het vanuit je hart komt...........ik zelf ben meer van het schilder werk en gedichten. zo kan ik iemand blij maken met een persoonlijk ding.Misschien ben jij helemaal niet zo maar het is maar een voorbeeld. succes!
Goh, dat is inderdaad moeilijk! Ik heb naar een paar mensen die het moeilijk hadden om welke reden dan ook, een kaartje gestuurd met allemaal kikkertjes erop. Een opkikkertje... Wat je ook kan doen is een gelukssymbooltje geven. Bv. een hoefijzer of een ankertje voor in een ketting?
Hey meid, Een leuk cadeautje zou kunnen zijn: - een vruchtbaarheids boedha (wat Marsim ook zegt) - een leuk kaartje sturen om de zoveel tijd als opkikker - er gewoon zijn als ze steun nodig hebben - een gelukspoppetje Het belangrijkste is dat je een luisterend oor biedt. Tenminste, dat heb ik altijd als erg prettig ervaren. Gewoon laten merken dat je er bent is vaak al genoeg. Liefs
ik had hetzelfde met mijn nicht, ik was in 1x zwanger en zij probeerde al 2 jaar en het lukte maar niet. ik heb een gelukspoppetje gekocht voor haar, het is maar klein maar het zegt wel precies wat jij volgens mij bedoelt, namelijk dat je het ze heel erg gunt. (overigens is mijn nicht nu 34 weken zwanger, dus wie weet hebben jouw buren ook zoveel geluk!)