Zo ik open bij deze een onderwerp waarbij hopelijk een hoop mensen wakker worden geschut! Zo zo zo ontzettend jammer vind ik dat een forum als deze waar mensen kei hard voor werken een goed en mooi forum van te maken wordt gewoon verpest door mensen die elkaar zo moeten afzeiken!!!! We zijn hier toch om leuke en minder leuke dingen met elkaar te delen en elkaar te steunen en zover kan advies te geven? Ik iig wel!! Maar voor degene die het toch niet kunnen laten en het liefst een rot bericht (wat echt geen toegevoegde waarde voor iemand heeft) willen plaatsen.....denk 3 keer na en zet anders hier je frustraties neer zo hoop dat het niet opslot gaat en dat iedereen weer normaal of misschien zelfs lief tegen elkaar kunnen zijn!
Goed idee charissie.. kunnen ook misschien enkele To-ers hun reacties in kwijt... Was er net in een aan het lezen.. stoom kwam zowat uit mijn oren.. heb maar niet gereageerd...
You go girl , ja vind het zo zonde van dit geweldige forum. Je hebt weinig forums die zo druk bezocht worden en waar het zo gezellig is, we kunnen zelfs gratis mee schijven en lezen zou zo zonde zijn als dat zo wordt verpest! trouwens ik zit al een hele tijd op dit forum, maar wat zijn to-ers?? Xies
Dat vind ik ook hoor.. straks durft niemand meer advies te vragen, omdat ze helemaal de grond in getrapt worden... Wel vind ik dat als je dan om advies vraagt, het ook moet accepteren en niet overal tegen in moet gaan, soms zelfs op een minder sociale manier.... (en dan heb ik het niet over het topic van BIG, daar vond ik de reacties (van anderen) ronduit belachelijk)
Naar aanleiding van het topic van BIG heb ik dit geopend, niet dat dit de eerste keer was dat er zo vel gereageerd wordt maar daarna las ik het topic van Michelle en OMG ik dacht ff dat de hel los was gebroken hier Maar meis wat zijn nou to-ers??
Nou ik vind 1 opmerking zeer kwalijk t was iets in de trand van: Ik gun het Big niet om zwanger te worden maar een ander die lang bezig is wel!! Nou toen brak me klomp, ik vind persoonlijk dat je niemand zoiets toewenst maar goed!! Maar goed, ik kan zelf soms ook best hard of sarcastisch overkomen, maar zo bent ik! Al probeer ik alles zo goed geformuleerd over telaten komen. Brr ziet een bliksumflits in het raam! To er is Topic Opener.
Ik denk Topic Openers (ik doe maar een gooi ). Maar OT; ik denk zeker wel dat je een punt hebt, anderzijds; discussies en reacties waar niet iedereen het mee eens is blijf je sowieso altijd wel houden ben ik bang. Ik ben inderdaad wel van mening dat sommige reacties iets vriendelijker gebracht mogen worden, maarja, dit is en blijft nu eenmaal een forum waar niet iedereen altijd even 'deftig' op elkaar reageert .
Er mag toch ook kritisch gereageerd worden? Zeker als iemand om een mening vraagt. Moet je elkaar dan altijd naar de mond praten en overal in mee gaan? Zeker als het gaat over vreemdgaan en op je 17e aan kinderen beginnen, terwijl je in een onstabiele situatie zit, kun je verwachten dat mensen niet altijd even enthousiast reageren. Naar mijn mening zijn er goedbedoelde adviezen gegeven. Als een topic-openster dan zelf kinderachtig en aanvallend gaat reageren, kun je verwachten dat er reacties op komen. En dat is niet meer dan logisch. Zolang iedereen elkaar met respect behandelt, is er niks mis met een kritische noot!
Waar er meerdere kijven, hebben er meerdere schuld! In sommige topics gaat het er hard aan toe. Maar ik vind wel dat als iemand een topic opent en heel kinderachtig reageerd in haar topic, terwijl ze in een ander topic zich ermee gaat bemoeien en hele tegenstrijdige dingen gaat schrijven dan kun je verwachten dat er mensen over vallen. Dit forum is bedoeld dat je allemaal open en eerlijk kunt zijn omdat je toch anoniem bent. wat heb je er dan aan om sprookjes te gaan vertellen?
Helemaal eens met Jewe, als je advies vraagt kun je erop wachten dat er reacties komen die je misschien niet graag wilt horen en dat is niet voor iedereen gemakkelijk... maar daar is een forum dan ook precies voor bedoeld, om je mening te geven! Als we het allemaal met elkaar eens zouden zijn, zou zwangerschapspagina een heeeeeeeele saaie site worden!
Ja ik ben het ook zeker eens met het feit dat dit een forum is en er hoeft natuurlijk niet ja en amen gezegd te worden, dan begrijpen jullie dit onderwerp niet. Dit gaat over dat iedereen die onnodige respectloze opmerkingen plaatst zonder toegevoegde waarde, dat iedereen nog eens nadenkt voordat dit zo'n bitchfight wordt. Je kan het ook normaal zeggen ipv: oprotten en jij bent zo en zo en veel meer echt afschuwelijke dingen.....naar mijn idee is dit forum niet bedoeld om elkaar uit te schelden en zulke harde meningen schrijven (die ook normaal gezegd kunnen worden en dat er dan nog een kans is dat er naar geluisterd wordt) dat sommige mensen straks hun probleem niet meer durven neer te zetten omdat ze een fout hebben gemaakt. dat is wat ik bedoel!!!! Dus ga nou aub niet zeggen dat ik zeg dat je alleen nog maar naar iemands mond moet gaan praten, want dat zeg ik niet. Ps ook vind ik dat als je soms iets schrijft, het heel anders kan overkomen dan je bedoeld. Ik probeer daar altijd wel een beetje rekening mee te houden. En niet dat ik de heilige maagd Maria ben hoor, maar ik vind het niet meer dan normaal om elkaar met RESPECT te behandelen. Amen
Dat vind ik dus ook. Natuurlijk kun je kritisch zijn, dat zie ik terug bij het topic van Michelle.. Heel goed zelfs... Ik heb maar niet gereageerd in dat topic, omdat ik het niet zo goed kan verwoorden, vooral omdat ik me loop te irriteren aan haar manier van reageren.. Zij vraagt om advies, die krijgt ze, maar er goed op reageren ho maar... In het topic van BIG wordt ook advies gevraagd.. dat krijgt zij in de meeste gevallen juist niet, dat is jammer..
Ben het ermee eens dat gescheld niemand gaat helpen. Maar er mogen toch wel dingen gezegd worden? Ik heb hier reacties gelezen van vrouwen die andere vrouwen niet verstandig vinden en daar wordt al op gereageerd alsof ze de hele boel bij elkaar schelden. Elke kritische noot, zoals dat hier zo mooi beschreven wordt, wordt soms afgekapt, omdat dat volgens bepaalde mensen niet helpt. Moeten we dan echt alleen maar positieve reacties geven over iets wat helemaal niet positief is?
Ik denk dat er eigenlijk maar 2 topics zijn waar er zo gereageerd wordt..op alle andere topics wordt heel leuk en lief gereageerd hoe raar de vraag ook is! (rare vragen bestaan niet!) Vind dit een heel fijn forum waar eerlijke meningen worden gegeven.. Het topic van BIG is soms idd wel lullig...zeker omdat ze zelf aangeeft dat het fout is..dan hoeft er niet nog 100x gezegd te worden dat ze fout zit! maar het topic van Michelle is wel een onderwerp waarbij alle meiden dezelfde mening delen en echt proberen om michelle dat duidelijk te maken..en ik heb zelf ook het idee dat het alleen maar tot haar doordringt door iets harder te zijn! Alle meiden daar willen haar behoeden voor een grote fout! x
@anna123.. waar is miichelle haar topic eigenlijk gebleven.. is het weggehaald... ben ik even de was aan het doen.. is ie weg...
Ook al met zomerstop, haha.. Ja lijkt mij ook beter hoor.. maar ik las in een ander topic dat ze toch op haar besluit is teruggekomen... Dat zou helemaal goed zijn natuurlijk...
Whahahahaha te grappig, indd. maar beter ook want ook ik ben van mening (al hoewel ik in het begin tegen haar zei waarom niet, en later pas de rest van de info las) dat ze toch niet luisterd of het nou hard of normaal wordt gezegd. Maar Anna123 indd. gelukkig gaat het er meestal wel heel leuk aantoe, maar de laastse tijd las ik bij meerdere topics scheldwoorden en opmerkingen die echt ook wel normaal en volwassen gezegd kunnen worden en dat frustreerd mij Ik kom hier voor de gezelligheid ondanks er niet altijd positief gerageerd hoeft te worden, iets negatiefs op een normale en volwassen manier zeggen is toch het beste lijkt mij en sommige vatten indd. al dat soort opmerkingen heel negatief op. Ik ben ook heel erg gekwetst geweest hier van een keiharde opmerking wat 1 niet naar mij was bedoeld en 2 waar ze uiteindelijk indd. haar excuus voor aan had geboden omdat het niet zo was bedoeld, nou dat noem ik nou eens een forum en ook zij was een meisje van 20 en ik ben er 1 van 24 dus leeftijd hoeft niet altijd uit te maken