PCO dieet ?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sas7, 23 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Vraagje. Ik heb ooit ergens iets gelezen dat er een speciaal dieet is voor mensen met pco. Je moet dan minder koolhydraten gebruiken of zo iets.
    Zijn er mensen die hier van gehoord hebben, of het zelfs volgen, en waar kan je het vinden.

Alvast bedankt.
    gr, sas7

2. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

geen idee,
    ben wle benieuwd dan?

3. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    volgens mij is dat het atkins dieet, ze zeggen dat het werkt bij mensen met pco. tis alleen moeilijk vol te houden omdat je geen brood aardappels pasta rijst dat soort dingen mag

4. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    Hey sas,

Ik ben sinds kort ook begonnen met dieten, onder begeleiding van een dietist. Ik had ook gelezen dat voor mensen met PCO een koolhydraatarm dieet zoals atkins of southbeach het beste werkt, maar het is volgens mijn dietist echt niet aan te raden om dat te gaan volgen.

het werkt zo: consumptie van veel suiker en koolhydraten verhogen je bloedsuikerspiegel. Daardoor moet je lichaam meer insuline aanmaken om dat te verwerken. Doordat je meer insuline moet aanmaken wordt de concentratie mannelijk en vrouwelijk hormoon verhoogd waardoor je PCO kan krijgen. Dus door geen koolhydraten en suiker te eten (dus ook geen fruit) houd je je bloedsuikerspiegel laag, waardoor je afvalt.

Alleen heb je die stoffen nodig, dus is het onverstandig om die uit je voeding weg te laten.

De manier waarop je ook op een gezonde verantwoorde manier kunt bereiken dat je suikerspiegel constant laag blijft, is regelmatig kleine hoeveelheden te eten, die niet vet zijn en geen suiker bevatten. Dit dieet wordt ook toegepast bij mensen met diabetes.

Mijn dieet is als volgt:

ontbijt:
    2 beschuitjes met magere vleeswaren, 20+ kaas, vruchtenhagel of appelstroop of honing
    1 glas melk

11.00 uur 1 stuk fruit

Lunch
    3 boterhammen met magere vleeswaren, 20+ kaas, vruchtenhagel of appelstroop of honing
    rauwkost

15.00 uur 1 evergreen (dus niet het hele pakje)

17.00 uur een stuk fruit

avondeten
    100 gr mager vlees of vis
    200 gr groente
    2 opscheplepels rijst OF 3 opsch.l. pasta OF 3 opsch.l. (gekookte) aardappelen

21.00 uur
    schaaltje magere yoghurt

Hopelijk kan je hier iets mee!

5. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    he anne ik zit ff te kijken, maar dat is niet echt moeilijk dat dieet, ik ga dr ook mee beginnen denk ik. het atkins is echt helemaal niets.

6. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ziet er inderdaad goed uit zeg... Ga ik misschien ook maar eens doen. Is volgens mij goed vol te houden
    Bedankt voor het menuutje :D

7. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    hoi Anne,
    Bedankt voor je antwoord. Ik wist wel dat atkins enzo niet echt goed is omdat je voedingsstoffen mist, daarom wilde ik daar ook niet aan beginnen. Maar dit menutje van jou spreekt me wel heel erg aan. Ik ga dit zeker proberen.

Iedereen bedankt voor je reacties

8. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    Als jullie de uitgebreide versie van het dieet willen moet je het maar zeggen hoor! Ik heb een heel lijstje gekregen van wat je "bij voorkeur", als "middenweg" en "bij uitzondering" mag eten. Met dit dieet val je niet heel snel af maar wel geleidelijk en blijvend en dat is het belangrijkste! Ik ben nu 3 weken bezig en 2 kilo afgevallen

9. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik denk dat ik ook maar een poging ga wagen. Niet dat ik te dik ben ofzo maar ik eet zo giga veel suiker. Ik ben echt een zoetekauw. Ik wist echt niet dat het zo slecht voor me was met de pco. Ik ben alleen dol op fruit en vruchtensappen :( dat wordt echt een drama dan. Mag je wel light producten?

10. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Hoi Anne,
    Ik wil dit zeker gaan proberen en vol te houden. Ik heb liever langzaam verdwijnende kilo's die weg blijven, dan snelle verdwijnende kilo's die dubbel zo hard er weer aan komen.
    Ik zou graag de uitgebreide versie van je willen ontvangen. Je mag het me ook gerust mailen.
    Alvast bedankt voor je moeite.

11. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    hoi sas, ik heb even gekeken maar ik kan via pb geen bestandje naar je sturen. zou je anders je gewone e-mailadres willen geven dan stuur ik het daarheen. ik weet anders ook even niet hoe ik het naar je moet sturen

@tinkerbel: als je niet te dik bent en niet wil afvallen mag je denk ik best veel fruit eten, alleen met vruchtensap moet je wel voorzichtig zijn want daar zit evenveel suiker in als in frisdrank zoals cola. en ik denk dat je moet proberen het over de dag te verspreiden. Je mag inderdaad wel light frisdrank. Maar eigenlijk moet je dan even kijken hoeveel calorien per glas erin zitten want dat verschilt nogal. En geen suiker in je thee maar zoetjes, en geen zoet broodbeleg, geen snoep enz.. dat scheelt al een hoop!

12. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    hoi Anne81,
    Ik heb je een mailtje gestuurd. Staat in je mailbox van deze site.
    groetjes,
    sas7

13. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Jeetje ik hoop echt dat het gaat werken. Ik moet zoveel gaan laten nu. Als ik nu in een depri bui zit grijp ik als eerste naar de chocola. Wat zal ik dat gaan missen :cry:

Zou ik dat schema van jou dieet ook mogen hebben?

14. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    hey tinkerbel, kan heel goed begrijpen dat je dat zo voelt!
    Ik heb even nagekeken maar het probleem met insuline geldt niet voor alle vrouwen met PCO. Misschien is het voor jou een goed idee om daarover je huisarts te bellen voordat je op dieet gaat. Want je bent niet te zwaar toch? Ik moest zoiezo eigenlijk toch wat kilo's kwijt voor een gezond gewicht, dus is dit dieet zoiezo een goed idee voor mij. En ik hoop natuurlijk dat ik daardoor minder last van PCO krijg. Misschien kan je er ook bij dingen waar je wat minder moeite mee hebt op letten, en de dingen die je heel graag lust gewoon blijven eten. Alle beetjes helpen toch?

Als je de lijst wilt moet je me even je mailadres sturen, het is nml een PDF. Succes!

Deel Deze Pagina