Hoi Meiden, ik hoop dat ik mijn vraag in het goede forum stel. Ik heb namelijk tot 2 weken geleden de pil geslikt. (5-6 jaar geslikt) 2 weken geleden had mijn stopweek moeten zijn, dus ik ben gewoon zoals altijd aan het einde van de strip gestopt met de pil. mijn stopweek ging voorbij, nu 1,5 week geleden, en ik ben nog steeds niet ongesteld geweest. ik ben nu dus ruim 1 week overtijd. Ik ben niet meer met de pil begonnen, omdat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden. Ik ben vanaf de dag dat ik ongesteld had moeten worden al aan het testen, want het kan zijn dat ik zwanger ben...want ik ben de pil een aantal keer vergeten. alleen alle testen zijn negatief maar ik ben nog steeds niet ongesteld. Ik had wel wat symptomen van een zwangerschap, maar dacht dat dat ook kon komen omdat mijn ongesteldheid eraan kwam. nu ben ik al 2 weken 's ochtends misselijk, ik heb gedurende die 2 weken in verschillende gradaties last gehad van: buikpijn krampen baarmoederpijn rommelige darmen last van ogen misselijkheid pijnlijke tepels en borsten, iets grotere borsten iets zwaarder meer zin in ander eten (heb m'n vriend om 1 uur snachts om een frikandel gestuurd terwijl ik die al 6 jaar niet meer eet) vaker plassen (!!) gezwollen schaamlippen vochtige schaamlippen witte vloei lage rugpijn duizeligheid en verspreken (woorden niet kunnen vinden, verkeerde woorden gebruiken, letters omdraaien??) Heeft iemand hier ervaring mee?? Ik heb namelijk geen idee wat ik nu nog moet doen...testen heeft ook niet veel zin als t steeds negatief is...
meestal als je stopt met de pil is je lichaam wel een beetje in de war dus kan een menstruatie lang uitblijven....maar omdat jij normaal gesproken je stopweek zou moeten hebben en niet ongesteld wordt, zou ik misschien nog even wachten met testen tot volgende week? En anders een bezoekje aan de huisarts misschien? Wil je niet ongerust maken hoor, maar een vriendin van me werd ook niet ongesteld en die bleek een probleem met haar eigen cyclus te hebben. Succes in ieder geval!!
oh ja, je symptomen zouden wel kunnen duiden op een zwangerschap....maar ik weet ook uit ervaring dat wanneer je denkt (bij mij lees: hoopt) dat je zwanger bent, je ineens allerlei symptomen hebt
Je kunt ook gewoon aan het 'ontpillen' zijn. Niet iedereen die na lange tijd met de pil stopt wordt meteen weer ongesteld. Je lichaam heeft wat tijd nodig om dat weer helemaal zelf te gaan regelen. Je kunt eigenlijk niets anders doen dan afwachten... Om de paar dagen een testje wagen wellicht. Of bloed laten afnemen. Liefs
Ik heb het ook gehad, 3 jaar terug, en bleek wel zwanger. Ik heb één posi test gehad en verder nagtief. Het was dus achteraf al misgegaan, maar er kwam niks. Na wat doktersbezoeken waarbij ik nietecht serieus werd genomen heb ik bloed laten prikken en bleek mijn HCG waarde hoger dan bij niet-zwangerschap, maar te laag voor wel zwangerschap. Omdat er niks werd gedaan en ik de huisarts echt niet meer wilde ben ikovergestapt. Deze vrouw was stukken beter en toevallig is toen ook alles losgekomen. Ik stond onder de douche toen het gebeurde. Een fikse kramp en het was duidelijk dat dit geen gewone ongesteldheid was. Dit heb ik aan mijn nieuwe huisarts verteld en van haar moest ik weer bloedprikken, mijn HCG was nu weer normaal. Ze was wel erg boos,want ik had dus 3 maanden met de restanten van een miskraam in mijn lijf gelopen en daar kan je ziek van worden. Laat er dus goed naar kijken!! Ennuh, dat je cyslus niet op gang komt kan kloppen zoals hierboven wordt gezegd, maar dan zou je iig een onttrekkingsbloeding moeten hebben.
dat is wel raar ja.. zou als ik jou was even naar de ha gaan met je verhaal.. sommige vrouwen testen lang negatief terwijl ze wel zwanger zijn.. de klachten kunnen ook van het ontpillen zijn. had ik ook erge last van. maar die bloeding had je moeten hebben .. dus even afspraak maken.. je weet maar nooit.. succes ermee
ik zou eerst nog even een zwangerschapstest doen over een paar dagen. ben je niet zwanger, en ook niet ongesteld, ga dan naar de huisarts. vraag verwijzing naar de gynaecoloog. als je niet ongesteld wordt is er toch iets aan de hand. of je bent zwanger of je cyclus komt niet op gang (of niet goed op gang) zonder pil. dan kan de gyn je helpen. ontpillen is onzin... succes ermee
Door teveel stressen erom heen kan je ongesteldheid ook uit blijven. De meeste klachtten die je opnoemt krijg je niet iin het begin van je zwangerschap. Denk niet dat je zwanger bent, gewoon rustig afwachtten. Ben je volgende week nog niet ongesteld dan kan je nog eens een test doen. Je huisarts zal nu ook nog niks doen, is het veel te vroeg voor. Gewoon even afwachtten.. Succes!
Hoezo ontpillen is onzin?? Vertel dat even aan alle dames die eerst een tijdje nodig hadden voordat de cyclus weer op gang kwam! Het is heel normaal dat je lichaam tijd nodig heeft om zelf weer alles te regelen als het jarenlang door een hormoon geregeld is die je ineens niet meer krijgt. En dat is echt ontpillen..
Ontpillen begint pas na je stopweek... Je moet wel gewoon een onttrekkingsbloeding hebben. Daar heeft het na je stopweek niet meer starten met de pil natuurlijk geen invloed op. TS hoe is het nu?
voel je aub niet aangevallen, missch had ik het duidelijker moeten uitleggen. wat ik bedoel is dat je je niet moet laten wegsturen bij de huisarts met dat je aan het ontpillen bent. ik heb namelijk zelf PCOS en dat is de reden waarom ik zelf niet ongesteld werd nadat ik met de pil stopte of ik werd pas na 50 dagen ongesteld. de reden was dus niet ontpillen maar lag dus aan de PCOS. als ik toen naar de gyn was doorgestuurd had me dat wel een half jaar gescheelt. en ik maar denken dat ik aan het ontpillen was... daarom zeg ik dat dus. als je merkt dat je cyclus lang duurt of niet komt. blijf dat dan aangeven en vraag een verwijsbrief. kan je veel gedoe en tijd schelen. normaal nemen ze een jaar om te kijken of je wel of niet uit je zelf zwanger wordt voor ze je doorsturen., maar luister ook naar je lichaam, want vaak weet je zelf wel eerder dat er iets niet klopt. zeker als je ongesteldheid niet komt. ik hoop dat het zo duidelijker is.
Duidelijk Alleen in veel gevallen is het geen pcos en heeft het lichaam even zelf tijd nodig is mijn ervaring. Kan dus beide kanten opvallen.. Maar als het inderdaad niet goed voelt gewoon aan de bel trekken, alleen is een weekje nog niet echt lang genoeg ervoor. Maar je kent je eigen lichaam vaak het beste.