Dank allemaal voor de lieve berichten! Ik heb het af en toe gewoon nodig om van me af te schrijven.... Dus dat doenik dan hier
Hoi Susanne, Dapper van je hoor! Om je vrienden het zo te gunnen, maar hartstikke moeilijk nu voor jou. Je vroeg of het moederschap leuk is. Dat is het zeker! En ik hoop dat het snel zover is voor jou. Maar tot die tijd alles doen wat je straks niet meer kunt. Want al zou ik voor geen goud m'n kindje inleveren, je leven veranderd wel heel drastisch. En dat is helemaal niet erg, maar het is wel fijn om dan tegen elkaar te kunnen zeggen: Weet je nog...toen en toen? Wij hebben los van elkaar alles gedaan wat we wilden voor we kinderen kregen, toen nog een aantal jaar samen genoten van van alles en nog wat. En toen we besloten (lees: toen ik eindelijk mijn man overgehaald had )over een half jaar gaan we ervoor bleek ik al zwanger toen we het één keer onbeschermd deden (ervan bewust dat het dan dus raak kon zijn). Maar meid, wat tikte de tijd langzaam toen iedereen om me heen kinderen kreeg en ik geen relatie had of nog ongetrouwd was. (Wij wilden niet samenwonen of kinderen voor we getrouwd waren) Voor jou is het nog iets spannender omdat jouw relatie wel stabiel is en klaar voor een kindje. Gaat gebeuren hoor en laat het weten hier op zp he!!
Hier net terug van middagje strand.....ff uitwaaien en daardoor weer emotioneel.... Heb het nu ff niet onder controle.... Is gewoon ff balen allemaal..... Weer mezelf bij elkaar geraapt en wandeling afgemaakt en wat gezellig gaan drinken bij strandtent.....toen op de terugweg pech met de auto......stapje dan langs de kant van de snelweg in de kou....kon ik er ook lekker bij hebben.....echt lontje was tekort.......echt, dan baal ik al weer van mijzelf dat ik zo chago ben....maar kan het echt ff niks aan doen... Ik merk aan mijzelf dat ik niet veel kan hebben, snel geïrriteerd en chago ben.....wil hier graag zelf wat aan doen, maar weet niet zo goed hoe..... Behoefte aan ontspanning en relaxen....en ja groot verlangen naar zwangerschap......
Al mijn vriendinnen zijn zwanger of hebben reeds een kindje. Rondom mij continue zwangere vrouwen en baby's. Zelf nog steeds niet gelukt bij ons. Doet pijn maar ik probeer positief te blijven en hopen dat het er ooit wel eens van zal lukken.
Hier afgelopen week op 6 dagen 5 zwangerschapsaankondigingen gehad. Na de 5de ben ik gewoon in tranen geschoten (wat me gelukkig nog nooit gebeurd was want schaamde me dood! Tranen van geluk was dan maar het excuus) Het is gewoon balen en kut soms. Je gunt het iedereen maar tegelijkertijd komt jouw tijd maar niet... Ik troost me maar met de gedachte dat wij dit nog allemaal te goed hebben ... Sterkte ermee!
TS wat erg veel sterkte en gecondoleerd nog! ik was zwanger en mijn schoon zus zou die maandag bevallen! we wisten het een week en wat dagen! ik mijn oude baan opgezegd en mocht er een maand blijven. het werk is te zwaar als ik een baby in me buik heb met teveel schokken. op de dinsdag kreeg ik een miskraam en woensdag de echo of ik schoon was. toen werden we dezelfde avond geapt onze nichtje ( Schoonzus ) was geboren. ik heb gehuild en gehuild en gehuild nu als ik haar zie en ze zeggen hoe oud ze is zit ik steeds met ik had nu zoveel weken geweest Nu ook om me heen veel dikke buikjes. ik droom en wens iedere maand dat het raak is mwee.
Hey Suzanne, Ik heb ook van die dagen hoor dat ik mega chagrijnig ben. Ik word dan gek van mezelf. Mijn man kan dat echt niet hebben en daardoor hebben we dan ook weer ruzie Zeer zelden krijg ik dan steun. Hij begrijpt me wel denk ik maar hij vind ook dat ik af en toe beetje moet relaxen. Ik ben sinds een maandje of 3 met yoga begonnen. 1x in de week en thuis doe ik ook wat oefenen. Het ommmmm chanten vind ik wat zweverig maar de rest vind ik echt heerlijk! Misschien is dat ook wat voor jou? Het is power yoga, niet geschikt voor zwangeren dus die zie je daar niet Zodra ik zwanger mag worden moet ik ook stoppen. Ik vind het echt erg dat je zo lijdt.. ik wens je het beste! X
Toen mijn kinderwens echt sterk werd, kon ik niet meer normaal door een winkel lopen.. Ging bij alle babydingen en voeding kijken om me alvast te oriënteren, en tegelijkertijd voelde ik me verdrietig omdat ik niet wist of het me ooit gegund zou zijn.. Iedere zwangere vrouw die ik zag bezorgde me ook hele sterke gevoelens van verlangen en verdriet, ook jaloezie.. Ik was er echt hele dagen mee bezig, maandenlang. Hoe dat zou zijn als het jaren duurde, kan ik me niet voorstellen. Het lijkt me slopend. Hoe houd je de moed erin.. Heel veel sterkte want het is niet makkelijk.. Knuffel!
Het doet me een beetje goed om jullie berichtjes te lezen....delen we het leed even met elkaar.... Ik zou volgende week met zwangerschapsverlof mogen....als de tweeling nog geleefd had....maakt het extra zwaar en dan nog eens iedereen hier zwanger.....grrrrrrr:x Yoga heb ik ook gedaan, alleen ben ik mee gestopt omdat het niet goed is in de eerste weken van zwangerschap....het werkt zuiverend dus ben ik bang dat het ook negatief werkt op innesteling.... Of ga ik dan te ver??? Ik heb ook weer last van de donkere dagen....heb ik elk jaar maar wil daar ook wat mee.....maar omdat ik ook zwanger wil worden wil ik geen gekke medicatie slikken......iemand hier een adviesje in? Heb de leesboeken weer te voorschijn gehaald...dus elke dag een uurtje ontspanning op de bank met een boek.... En wil ook weer gaan hardlopen......de kilo's van de zwangerschap/miskraam zitten er ook nog aan......maar is zo moeilijk om de knop om te zetten.....grrrrrrr:x Iemand nog een leuke tip voor sporten? Knuffel aan iedereen in hetzelfde schuitje....
Hmmik ken het gevoel... Nu zeker met ons miskraam... Op de dag dat we ontdekt hadden dat we een miskraam hadden, kondigden vrienden van ons hun zwangerschap aan op Facebook... Dezelfde uitgerekende dag als ik!! 5 juli.. Dat deed toch eventjes pijn maarja. Ik gun het iedereen hoor! Echt waar
Wat dacht je van zwemmen? Is ook heel goed in combi met zwangerschap, dus daar kun je dan gewoon mee doorgaan. En in deze koude dagen ook een lekker warme sport. En je gebruikt heel veel spieren. Word je lekker fit van. Alleen tijdens ongi natuurlijk niet zo fantastisch. Even een dikke knuffel nog. Kan me zo goed voorstellen hoe rot je je voelt! Fijn dat je zo veel steun hebt van je partner. Klinkt echt als een lieverd!
Zwemmen lijkt je ook lekker, alleen zo'n Wedstrijdbad in springen....is wel koud hoor....... Mijn partner is een schat! Echt, heel lief en begripvol.... Hij is dan ook verpleegkundige net zoals ik en erg fijn Ik ga het weekend naar lommerbergen, dus lekker warm zwemmen en krijg van partner een massage bij de salon...hij zegt, jij kan wel een verwenpakket gebruiken Hoop da ik weer een beetje energie heb en minder stress om toch zwanger te raken.....want er gaat ook vanaf dit weekend heerlijk geklust worden
Ja, ik snap het helemaal en weet en ken helaas je gevoel. Ik heb ook een miskraam gehad van de tweeling bij 12weken, zou volgende week met zwangerschapsverlof mogen.... Na miskraam vertelde nicht dat zij zwanger is, zelfde uitgerekende datum....was erg schokkie.....en een week later vertelde vriendin...ook zwanger...... Grrr.....wil het gewoon even niet meer horen en stressvrij worden voor een wel goede zwangerschap..... Ik merk toch dat niet iedereen je hierin snapt....of begrijpt....zeker een miskraam is niet niks en niet iedereen komt met de juiste steun....... En al die buiken en kinderwagens om ons heen helpt niet echt om ons te ontspannen....... Sterke met jullie verwerking van de miskraam! Het was zo gewenst en nu moet je afscheid nemen.....ik vond het vrij heftig! Zoek steun bij mensen die je snappen....dikke knuffel
Ik om je even een knuffel geven. Kan me je frustraties zo goed voorstellen... Mijn BBZ was niet zo erg als wat jij hebt meegemaakt, maar toch heb ik ook die gevoelens van onmacht. Je wilt het zo graag en het lijkt je niet gegund. Iedere dag dat je niet zwanger bent is er 1 teveel en het liefst heb je dat er helemaal niemand meer zwanger wordt totdat jij het bent. Tja, en dat gaat dus niet... Je hebt het maar te accepteren, maar het is lastig. Wat ik bij mezelf ook heel vervelend vind is dat ik mezelf soms bijna niet meer terug ken. Ik was altijd best een harde, huilen deed ik echt zelden, had nooit last van mijn hormonen, chagrijnig zijn was echt een uitzondering, maar nu? Pffff, ik word af en toe helemaal gestoord van mezelf. Vorige menstruatie heb ik echt de ogen uit mijn kop gejankt en als ik er nu aan denk dat ik weer ongesteld ga worden dan voel ik de tranen al weer prikken. Ik ben ook ontzettend lichtgeraakt en schiet snel uit mijn slof. Moet mezelf regelmatig even tot de orde roepen, mezelf even niet toestaan te negatief te denken. Maar het is lastig vind ik..
Hi susanne, Ik zal ook echt stoppen met power yoga zodra ik een positieve zwangerschapstest in handen heb. Het gaat voornamelijk om de stretch houdingen en de druk. Ik heb me er goed in verdiept en er zijn een aantal houdingen zelfs prima voor vruchtbaarheid en innesteling. Ik heb mijn kinderwens eerlijk verteld aan de lerares. Ze geeft me bij sommige houdingen het advies over te slaan of geeft me een alternatief. Ik heb trouwens ook last van de donkere dagen, al jaren. Maar ik zal er nooit medicatie voor slikken. Ik probeer gewoon veel leuke dingen te plannen, zo gaat de tijd hard en blijf ik beetje afgeleid Liefs!
Dankjewel Leonie! Doet me goed zo'n knuffel! Ik haat mij soms ook zelf als ik zo negatief ben en alles bij elkaar jank....was afgelopen dagen ongesteld en super chago....herkende mijzelf ook niet. Omgeving had er last van en ik zelf ook heeeeeelllll erg.....gatver! Echt vanochtend zijn mij partner, schatje! Lief prinsesje, vergeet het weekend gewoon.... We gaan samen lekker verder vooruit kijken echt wat een schat, zit nu met tranen van geluk dit te typen....ik heb het zo getroffen met hem Dus komend weekend maar weer een mooi setje aantrekken en lekker ervan genieten.....
Dank voor jou reactie! Ik ga dan yoga maar weer oppakken....werd er heerlijk zen van! Goed nu al zin in...echt, fijn! Dank.... Dan ga ik mij eens verdiepen in de houdingen die invloed hebben op vruchtbaarheid....ik ben benieuwd Yoga kan je vruchtbaarheid vergroten - Zwanger worden | Ouders van Nu Zo iets!!!
Oh, jij hebt ook zo'n lieverd van een vriend/man! Dat is echt prettig hoor, mijn vriend is ook zo'n schat, pakt me regelmatig even beet om me een dikke knuffel te geven en laat me ook gewoon even razen en janken als het nodig is.
Wauw idd wat een lieve vriend!!! Mijn man is een harde hoor, hij kan soms echt kwaad worden als ik te labiel ga lopen doen.. tja.. Wel zeggen he aan je leraar, even apart nemen en vertellen over je kinderwens. Mijn lerares let goed op me en heeft ook aangeraden goed te drinken na de sessie (water). Dat artikel heb ik ook gelezen ja! Internet is zo handig
Ohhhhhh....dat is zo fijn Heerlijk fijn, veilig en vertrouwd..... Gisteravond vroeg die nog aan me; Kan ik nog iets voor je doen....toen zei ik, hihihi.....zorgen dat ik zwanger raak Toen konden we samen er hard om lachen.....en dronken we samen een lekker glaasje..... Ik ga proberen meer te genieten van de dingen die nu nog kunne.....net een overheerlijk broodje geitenkaas op Is de ene keer wat makkelijker dan de ander keer....maar mijn vriend houd het positief en in balans