Kan ik zwanger zijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kruiwagen, 19 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kruiwagen

Kruiwagen Lid

27 apr 2013
    71
    0
    0
    Nederland
    Goedemorgen allemaal,

Ik zit met een vraag. Op 24-06 ben ik ongesteld geworden en op 29-06 had ik weer moeten beginnen met een nieuwe pilstrip.

Echter ben ik pas op 01-07 begonnen met een nieuwe pilstrip aangezien mijn pil op was en ik nieuwe moest halen bij de apotheek en door omstandigheden niet kunnen doen.

Ik totaal heb ik plus de stopweek 10 pillen gemist en we hebben in de stopweek als daarna meerdere keren onveilig seks gehad.

Ik slik al bijna 10 jaar de pil en vergeet zelden 1tje. Dat dit nu zo is gebeurd zijn we ook behoorlijk geschrokken en is niet bewust gebeurd.

Sinds een aantal dagen heb ik erg last van lage rugpijn en van mijn darmen. Dit heb ik de hele dag.
    Vooral s'avonds is mijn buik behoorlijk van slag en opgezet.

Zou ik zwanger kunnen zijn en zo ja, vanaf wanneer zou ik kunnen testen? Ik verwacht aankomende zaterdag mijn menstruatie.

Een eventuele zwangerschap is wel welkom, wil het dan graag houden. Heb een stabiele relatie en een stabiele woon en werkplek.
    Liever had ik even gewacht maar als t zo is nemen we onze verantwoordelijkheid en gaan we er alles aan doen om er goed voor te zorgen.

2. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ik zou vrijdag of zaterdag een testje wagen :)

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Hoi,

Als het goed is staat er wel in de bijsluiter aangegeven wanneer je extra voorbehoedsmiddelen moet gebruiken als je de pil in die week bent vergeten.

Maar als op 24-06 je stopweek is begonnen dan moest je inderdaad ook pas op 1-07 weer opnieuw beginnen. Tevens ben je in de stopweek altijd beschermd tegen een zwangerschap. Als je stopweek op 22-06 is begonnen, dan ben je inderdaad 2 dagen te laat geweest met het opnieuw beginnen van de pilstrip. Dus eigenlijk heb je maar 2 pillen gemist in de eerste week..

Ik acht de kans op een zwangerschap dan ook vrij klein..

4. Kruiwagen

Kruiwagen Lid

27 apr 2013
    71
    0
    0
    Nederland
    Klopt, 2 dagen na de stopweek heb ik gemist en 1 voor de stopweek. In totaal dus 3.

5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Die van voor de stopweek kan sowieso niet voor een zwangerschap zorgen.

Ik weet niet welke pil je gebruikt maar ik lees op internet dat als je de pil vergeet in de eerste week (dus in de week na de stopweek) dat er een kleine kans op een zwangerschap is In tegenstelling tot wat ik in mijn vorige post zei. Dus ik zou als de klachten aanblijven inderdaad aankomend weekend een testje doen.

Succes!

6. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ik zou je menstruatie even afwachten zaterdag, mocht die uitblijven zou ik even testen. Ik vergeet ook wel eens een pil in te nemen en hebben dan gemeenschap gehad. Je bent dan gewoon beschermd, maar een kleine kans is er natuurlijk altijd.

Deel Deze Pagina