Turkije

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Zomerrr, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Hee meiden.

Ben ongeveer 7 weken zwanger als we naar Turkije op vakantie gaan. Raden jullie het aan om een vaccinatie te halen?
    Verder ben ik bang voor het eten ben er nog nooit geweest dus weet niet of ik er veel dingen niet mag eten?
    Hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen:)

Liefs zomerrr

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat van die vaccinatie zou ik voor alle zekerheid gewoon opnemen met de HA of met zo'n inentingsburo, die weten precies welke risico's je kunt lopen daar.

Mbt eten durf ik niets over te zeggen, ben nog nooit in Turkije geweest. Er zitten hier volgens mij wel een aantal Turkse dames op het forum, dus hoop dat zij je meer kunnen vertellen.

Enne.... gefeliciteerd!!!

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik zou inderdaad even informeren bij de HA of de GGD die zetten ook vaccinaties voor in het buitenland.

4. sravia

sravia Lid

19 jul 2011
    63
    0
    0
    NULL
    Ik was 26 weken toen we op vakantie gingen naar Turkije. We zaten in zo`n all-in resort waar we toch niet vanaf zouden gaan. Toch heb ik wel entingen gehaald (ik geloof herpatitis ???) Normaal heb je dacht ik ook DTP maar die mocht ik niet im zwangerschap.

Als ik niet zwanger geweest zou zijn, had ik de enting niet gehaald. Maar nu voelde ik me op de een of andere manier kwetsbaarder voor ziekte ofzo.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    Ben nu 4 keer naar Turkijke geweest en heb me nooit in laten enten, zou het ook zeker niet doen als ik zwanger zou zijn (ook niet gedaan toen ik naar Thailand ging), maar dat is heel persoonlijk.
    Het gaat om ziektes die je zelf kunt voorkomen door voorzichtig te zijn met eten etc. Vlees goed doorbakken, geen kraanwater, geen ijsblokjes (gemaakt van kraanwater) etc etc.

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ze zeggen dat t niet nodig is.

Maar mijn man en ik gaan ook naar Turkije binnenkort, en wij hebben de vaccinaties wel gehaald.
    Stel dat ik terug kom van vakantie en ik heb wel iets opgelopen, dan kan ik mijn 2e IVF uitstellen, en laat ik dat nu net niet van plan zijn! ;)

Ze zijn wel prijzig, maar als je daarna nog een keer een herhalingsspuit haal, ben je voor 25 jaar beschermd, dat kan je ook meenemen in je besluit.

2 spuiten per persoon, en voor t totaal waren wij (man en ik) 130 euro aan de spuiten, en 2 keer 30 euro dokterskosten kwijt.

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Die injecties zijn nergens voor nodig aan de kant waar jullie heen gaan.
    Enkel aan te raden als je naar het binnenland gaat.
    Over het eten wees een beetje voorzichtig met salades ( je weet niet hoe ze gewassen zijn en met welk water) maar daar moet je hier ook al mee opletten natuurlijk.
    Eigenlijk op dezelfde dingen letten als je hier ook moet opletten en geen kraanwater drinken of dergelijke natuurlijk;)

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Scheelt dat ze vlees overigens altijd doorbakken. medium raw etc kennen ze daar niet.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik weet niet waar je heen gaat. Maar wij zijn vanmorgen terug gekomen uit Side en wij zaten in een groot resort ( All-in). En het eten was daar perfect, alles werd bereid waar we bij stonden. Vleeswaren werd vers gesneden voor je, en al het vlees was prima door bakken. Overal kon je het bereiden van het eten gewoon zien.

Ik persoonlijk zou geen enting halen. Ik ben nu ongeveer 7 x in Turkije geweest en heb nooit problemen gehad met iets of het eten ofzo.

Deel Deze Pagina