Hoi, zoals de titel al zegt heb ik rechtsboven in m'n buik een pijnlijke plek. Twee maanden geleden begon 't daar als een verdoofd gevoel maar nu is 't een tijdje soms ook pijnlijk, een beurs, branderig gevoel. Als ik uit bed kom is 't weg maar zodra ik ga zitten komt het meteen op. De billen van de baby zijn het niet. iemand enig idee waar dit van kan komen?
Hoi Ik heb het ook maar dan aan de linkerkant. Gisteren op zwangerschapsgym gevraagt wat het was en zij zei dat het de aanhechting van de buikspier is die deze pijn veroorzaakt. Waarschijnlijk komt dit doordat de spier in de knel komt omdat de billen van de baby aan die kant ligt. Bij mij zou dat wel kunnen kloppen. Als ik goed rechtop ga zitten dan heb ik er geen last van, maar dat is niet altijd makkelijk.
Ik heb er ook sinds een paar weken last van, ook aan mijn rechterkant. Mijn vk zegt dat het komt omdat de organen tegen mijn ribben drukken en ik denk zelf alleen rechts omdat daar de lever zit, en dit nogal een groot orgaan is. Ik heb het alleen als ik zit, heel lastig op het werk dus.
IK heb het ook sinds een aantal weken rechtsboven.... Verloskundige adviseerde me meer rechtop te zitten (dat deed ik al omdat dat iets verlicht van de pijn). Verder kon ze me niet echt vertellen wat het is. Ik denk zelf ook dat het een spier(aanhechting) is omdat ik het ook voel als ik me in bed wil omdraaien (zo is het ook ooit begonnen). denk dat we het er voorlopig maar mee moeten doen!