Niet zwanger willen worden, maar stoppen met anticonceptie?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Bubblez, 17 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik oordeel meteen? Ik snap jou verhaal niet helemaal, help mij even?

Mijn vriend vind het ook niet geweldig maar snapt wel dat het mijn lijf is en ik moet bepalen dus dat is wel fijn:)

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik ben ook al eens overgestapt op een andere pil en die is echt wel meteen veilig,dit staat ook in de bijsluiter. ;)
    Dus mss was je nieuwe pil te licht?

Even een vraag: je teste vorige maan positief en je bent nu al 12wk zwanger?

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Ik snap hem ook niet:(;)

4. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Nee hoor, heb de strip niet afgemaakt.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oke bedankt!!

6. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Dankjewel!
    Ja waarschijnlijk is de 'nieuwe' pil veel te licht geweest.

Klopt. Dachten eerst zelf 9 weken. Dit omdat ik de vorige ongi licht ongesteld ben geweest. Dacht dat het lag aan de nieuwe pil. Toen ik de maand erop niet ongesteld werd, gingen er nog steeds geen alarmbellen af. Ik heb wel eens vaker 1 overgeslagen..

Op de 12e begonnen ik mijn 'klachten' even in kaart te brengen en gelijk een test gehaald..

Dacht altijd. Zo laat er achterkomen gebeurt mij niet, want dat weet je toch gelijk?!??. Achteraf 'wist' ik het misschien wel eerder, maar gewoon naïef gedacht van als ik het niet weet is het er niet..

Wij wilde om medische reden namelijk helemaal geen kinderen..

Nu zijn we wel dolblij met ons wondertje en zitten al in de onderzoeken enzo.

7. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Wij gebruiken al 8 jaar de condoom zonder problemen! Gewoon een goed merk gebruiken en zorgen dat je de goede maat gebruikt.. Daar gaat het namelijk bij de meeste mensen mis, die gebruiken te grote condooms waardoor ze afglijden of te kleine condooms die scheuren ;)

8. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Dat je meteen roept dat vrouwen die per ongeluk zwanger zijn geraakt vast geen condoom hebben gebruikt. In dit geval heeft deze dame in kwestie dus wel een condoom gebruikt en is toch zwanger geraakt. En jij trekt dat nu dus in twijfel. Niet echt aardig.

9. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Hier ook een succesverhaal met alleen condooms. Ik was de hormonen op een gegeven moment ook zat en had erg veel bijwerkingen. Op een gegeven moment besloten om alleen nog condooms te gebruiken en is ruim 2 jaar prima gegaan. Pas toen we bewust voor een kindje gingen zwanger geworden. Wij gebruikten altijd condooms, behalve op dagen als ik echt zeker wist dat ik niet vruchtbaar was. Bijv. 3 dagen voordat ik ongesteld moest worden. Moet wel zeggen dat ik een hele regelmatige cyclus had met hoogstens 2 dagen afwijking. Bij mij duurde het trouwens wel meer dan een half jaar voor ik volledig ontpild was, maar voelde me wel veeeeel beter en meer mezelf. Ook een groot voordeel voor ons: toen we eenmaal voor een kindje gingen hoefde ik niet te stoppen met de pil dn konden we meteen beginnen met oefenen...
    Volgens mij is een condoom gewoon 100 procent betrouwbaar, MITS je het goed gebruikt. De lagere betrouwbaarheid komt door verkeerd omdoen of te grote of kleine condooms. Kan natuurlijk een keertje gebeuren in the heat of the moment, maar aan de andere kant konden wij nu errug vaak oefenen. Dan wordt de kans dat het fout gaat volgens mij juist weer kleiner :)

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dan heb ik het anders geformuleerd dan ik bedoelde, ik bedoelde daarmee dat ik dacht dat deze mensen alleen in de vruchtbare tijd een condoom gebruikten en niet continue. Het is niet mijn bedoeling geweest om iemand opzettelijk te kwetsen. Ik trok het ook niet in twijfel, het was een vraag. En niet aardig, nogmaals, zo was mijn zin niet bedoelt.

Deel Deze Pagina