Hoe reageren naar omgeving.,

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Donja62, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donja62

Donja62 Actief lid

25 jul 2010
    303
    19
    18
    HaiWij zijn nu negen maanden bezig voor een tweede. Dochter wordt eind juni drie. We krijgen steeds vaker de vraag, wanneer kont de tweede?? Bes pijnlijk. Totnogtoe houd ik het vaag. Sims heb ik best de behoefte om gewoon open te zijn. Hoe doen jullie dat.

Liefs donja

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

'Wanneer het komt?' 'Daar valt niets in te plannen.' 'Dat heb je niet voor het zeggen.'

Vervelend he? Ik snauw iedereen af tegenwoordig;)

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Wij vertellen iedereen het gewoon als ze er naar vragen. Afhankelijk van mijn humeur en wie het vraagt krijgen ze een wat vriendelijkere uitleg of een snauw dat niet iedereen bij 1 blik al zwanger is ;)

En wat smnee zegt, dingen als, dat heb je niet voor het zeggen.

Maar merk dat ik inderdaad mensen snel afsnauw als ze er over beginnen tegenwoordig ;)

Ouders/vrienden en familie hebben we het trouwens met kerst verteld.. dat we al een dik jaar bezig waren en dat het niet lukte en we de opmerkingen een beetje zat waren. Dat vond ik wel heel prettig, dat geeft steun voor mij :).

4. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Gewoon zeggen; dat jullie er mee bezig zijn en dat het pijnlijk is als het steeds gevraagd wordt, omdat dat je eraan herinnert dat het niet lukt!

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Heel irritant ja. Eigenlijk ook gewoon ontzettend brutaal om te vragen. Ik reageer meestal ook wel zoals Smnee zegt, maar ik heb ook weleens de neiging om als reactie zelf een onbeschofte vraag te stellen, gewoon om het ze duidelijk te maken.

6. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Hoi! Ik zou gewoon eerlijk zijn, maar het is net hoe je daar zelf over denkt. Iemand vroeg aan mij (dochter is 4,5) willen jullie geen tweede? toen zei ik 'graag, maar de natuur kan je niet dwingen'... Je hoeft niet hardop te zeggen dat je keihard aan het proberen bent, maar ze begrijpen nu wel dat je het graag zou willen. Is het zo erg dat je kenbaar maakt dat je een tweede kindje zou willen?

7. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik zou gewoon zoiets zeggen als:

'Als het zover is, dan horen jullie het wel'. Maar dat is natuurlijk aan jou. Als jij er eerlijk over wil zijn, is dat natuurlijk prima!

8. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Heel herkenbaar zo'n vraag. Misschien is het fijn je familie en naatse familie in te lichten over jullie situatie. Geeft je wat meer rust/minder irritatie.

Echter wil dat niet altijd de vragen/opmerkingen tegenhouden. Mijn zusje zegt steeds: Je moet wel een beetje opschieten, straks ben ik je voor'. Erg irritant helemaal omdat ze weet dat we een mk hebben gehad en niet liever zouden willen dan weer zwanger worden.

Dat 'snauwen' doe ik meestal ook. Zeg vaak: 'Zou leuk zijn, regel jij het even??' Maar weet ook dat dit niet de beste manier is. De hiervoor genoemde voorbeelden zijn een stuk beter!

Succes!

9. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja, die vragen/ opmerkingen zijn inderdaad vaak irritant en pijnlijk.
    Als een bekende mij vraagt waar onze kinderen blijven of de vraag stelt van willen jullie kinderen dan reageer ik vaak in de trend van '' je zult het vanzelf merken'' of '' bijna ieder stel wil uiteindelijk kinderen, dus wij ook natuurlijk (met de onderliggende strekking: de meeste stellen tenminste, dus waarom die vraag).''

Maar Tempus heeft gelijk, die opmerkingen/ vragen van anderen zijn inderdaad tamelijk brutaal. De vraag van '' hebben jullie al kinderen?'' is bijvoorbeeld wel normaal, hoort bij een kennismakingsgesprekje.

Mensen die dichtbij ons zijn, weten het van ons. Het ligt er aan de manier waarop de vraag gesteld wordt en wie de vraag stelt.

10. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    #10 RSL, 12 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2014
    Wij hebben de mensen die dichtbij ons staan verteld dat het hier niet vanzelf gaat. Verder wel vaak de vraag, nemen jullie geen kinderen? waar blijven de kinderen?

De laatste keer ben ik geflipt, en heb ik geroepen dat op het moment dat ze bij de Albert Heijn in de schappen liggen wij dr 1 "nemen"! Was dr ff klaar mee.
    Over t algemeen vertel ik dat het niet bij iedereen vanzelf gaat, en dat de wens ontzettend groot is, maar dat niet te plannen is...

11. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Ik heb na een half jaar ook gewoon besloten van eerlijk te zijn.
    Dus als iemand vraagt wanneer de 2de komt dan zeg ik dat we er aan bezig zijn en dat die veel langer op zich laat wachten dan de 1ste.
    Heb er eigenlijk niet zo probleem mee om dat te zeggen en tot nu toe altijd heel begripvolle reacties gekregen zoals: "we duimen mee voor jullie dat het snel mag lukken" of "ok, we zullen het dan wel horen als het zover is".

12. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik vind dit dus ook heel lastig. Ik heb een hele tijd gezegd dat we nog niet wisten of er een tweede zou komen. Maar sommige mensen beginnen daar dan weer over door te leuteren van ja maar dat is toch leuk voor je dochter. Sinds kort zeg ik gewoon: Ja we willen heel graag nog een kind. Maar ik sta versteld over de vragen die mensen dan stellen. Oh zijn jullie bezig? Lukt het niet? Hoe lang al dan? En hoe lang duurde het bij de eerste? Dan word ik ook wel een beetje kribbig hoor....Helemaal erg vind ik de mensen die weten dat we al een tijdje bezig zijn en dan gaan vragen: En nog steeds niet gelukt? :x

Deel Deze Pagina