Waarom duurt het bij nr 2 ook zo lang......

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door devil81, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Hoi hoi,

Bij de eerste zijn we 14mnd bezig geweest, wel gewoon zwanger geworden zonder medische molen of dergelijke.
    Dus natuurlijk zwanger worden kan gewoon!
    November begonnen voor een 2e wondertje, en tot op heden nog niet gelukt. We missen ons ei nooit. Weet wanneer mijn eisprong ongeveer is. En we doen het met regelmaat.

Nu hoor je wel vaker dat bij de eerste wat langer duurt, en van de 2e sneller enz..., bij ons dus niet.
    Vind het best frustrerend worden nu.
    Moeten we laten kijken, allebei laten checken of er iets mis is?

Heeft iemand hier ervaring mee dat de tweede ook zo lang duurt, of bij de 2e ineens in de mmm zaten?

Groetjes

2. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Sorry geen ervaring mee

Hier bij beide gelijk raak,

Je hoort vaak bij meiden die normaal elke dag of om de dag klussen bv alleen maar klussen rond eisprong , Je gebruikt geen ovuluatietesten? Mischien dat je je eisprong toch wat later of eerder hebt;)
    Hoop dat je gauw zwanger mag worden!

3. Jac Wen

Jac Wen Nieuw lid

16 mei 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier heb ik ook ervaring mee, van de 1e zijn we na 1,5 jaar toch nog spontaan zwanger geraakt, in juni 2012 bevallen van een pracht kereltje. nu zijn we alweer 4 maanden serieus bezig voor een 2e, maar tot op heden wil dat nog niet vlotten..

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Helaas gaat het niet altijd op dat een tweede zwangerschap sneller komt dan de eerste. Blijkbaar speelt er iets bij jullie, waardoor het langer duurt. Het kan aan de zaadkwaliteit liggen, je eisprong, een ontbrekende match. De oorzaak is soms niet duidelijk. Bij sommige mensen zijn alle uitslagen goed, maar lukt het zwanger worden toch niet. Zwanger worden blijft een wonder.

Als je een jaar bezig bent geweest met zwanger worden, kom je in aanmerking voor verdere onderzoeken. Je kunt dan naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing voor de gyn.

Succes!

5. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Hier hetzelfde behalve dan dat wij voor onze eerste gaan. Wij proberen het ook al vanaf november en hebben nog nooit een ei gemist. Ik word er vooral heel onzeker van. De laatste maand heb ik even iets anders aan mn hoofd gehad dus er niet bewust mee bezig geweest maar herl toevallig toch dag voor, op en na mn ei geklust. Ik heb het al losgelaten. Ik zit nu eigenlijk meer te wachten tot het november is en ik naar de huisarts kan.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

voor elke zwangerschap geldt: gemiddeld duurt het 1 jaar (bij normale vruchtbaarheid, leeftijd etc)

7. Es85

Es85 Niet meer actief

Bij de eerste duurde het hier ongeveer 6 maanden, bij de tweede duurde het bijna anderhalf jaar. Helaas gaat het dus niet altijd op dat het bij de tweede vlotter gaat.
    Hopelijk ben je snel zwanger!

8. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Ik weet idd wanneer mijn eisprong is, heb ovulatietesten en voel het meestal ook aankomen, afscheiding, en pijn.
    We doen het sowieso met regelmaat, normaal ongeveer 2x per week, en tegen de tijd dat ik vruchtbaar word om de dag, tot zeker na mijn eisprong.
    Ook al eens elke dag geprobeerd tijdens de vruchtbare dagen, maar het moet ook geen moetje worden toch.

Was vanmorgen toevallig bij de HA, ook even gevraagd, en ze verwachtte dat als we van de eerste spontaan zwanger zijn geworden dat met een tweede ook wel moet lukken.
    En als we twijfelden we gewoon eens langs moesten komen. En hoefde voor haar ook niet persee een jaar tussen te zitten.
    Ze denkt graag met ons mee.
    Wel vroeg ze of ik er veel mee bezig was.., tja na mijn ei ben ik altijd wel een soort van zenuwachtig..., maar dat hebben de meeste die er mee bezig zijn toch wel??

We wachten maar weer geduldig af:$:$:$

9. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Bij de eerste was ik in de 4e ronde zwanger. Nu ben ik zwanger van de tweede en dat was in de 9e ronde raak. Ik had gelukkig wel een regelmatige cyclus van rond de 28 dagen.

10. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Als je graag zwanger wilt worden, dan ben je er natuurlijk mee bezig. "Dit is het juiste moment" lijkt me vrij cruciaal en "ik zou nu toch wel ongeveer ongesteld moeten worden (of hopelijk niet)" is toch wel het minste... :D
    Ik denk dat ze erachter probeerde te komen of je verdrietig of bezorgd bent dat je nog niet zwanger bent en het niet-zwanger worden je leven beinvloedt.

Ik behoor ook niet tot die gelukkigen die binnen een paar maanden zwanger zijn (behalve dan bij mijn dochter :)). De eerste keer 9 maanden, toen ruim 2 jaar, een maand :) en nu alweer 11 maanden en tellend. Heel vervelend, omdat je je toch wel zorgen kan gaan maken of het allemaal wel werkt down under.
    De huisarts staat open voor een nader gesprek/doorverwijzing begrijp ik. Als jullie daar behoefte aan hebben, kan het natuurlijk nooit kwaad nog eens met haar te praten.

Aan de andere kant: bij mens-erger-je-niet heb je ook van die potjes waarin je eeuwen zit te wachten tot je 6 gooit (zó ergerlijk ;)) maar die keer komt echt wel. Jullie hebben een kindje, dus onvruchtbaar zijn jullie niet. Zou je dan nog niet een paar maanden afwachten?

11. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Hier van onze eerste in maand 8 zwanger en nu in ronde 11 voor nummer 2, heb vanmorgen de verwijzing van de ha gekregen voor de gynaecoloog.
    Ik ben 38 dus dat het langer zou duren hadden we wel rekening mee gehouden, maar voor mijn gevoel begint de tijd nu toch wel te dringen en toen de ha in mei zei dat ik na de vakantie terug mocht komen als het niet gelukt was, hebben we van de week maar gebeld...
    Zo spannend hoe het allemaal gaat lopen......

12. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hier 2,5 jaar geduurd voor ik zwanger was van de 1e. Zat toen in de mmm en zou na 5 mislukte IUIs starten met IVF. Ben toen net voor de start spontaan zwanger geworden. Nu een jaar bezig voor de 2e. 1x zwanger geweest, maar een half jaar gelden een miskraam gehad, sindsdien niet meer zwanger geworden :(

13. Celia2

Celia2 Actief lid

22 apr 2009
    204
    0
    0
    Dat je niet onvruchtbaar bent omdat je al een kindje hebt klopt niet. Ik krijg die reactie ook regelmatig, maar er kan inmiddels vanalles veranderd zijn. Ik heb bv endometriose en dat kan alsmaar erger worden waardoor er ivm verklevingen geen zwangerschap meer mogelijk is. In mijn geval is het nog niet zo ernstig maar dat kan het wel worden. Heb ook van een stel bij ons in het ziekenhuis gehoord dat de artsen hen hadden verteld absoluut onvruchtbaar te zijn, terwijl ze al wel een kindje hadden. De artsen konden dat niet geloven, moet een lucky shot geweest zijn.
    Van onze eerste was ik na 20 maanden zwanger (met Clomid en na HSG) en nu zijn we ook alweer 15 maanden bezig voor een tweede, Clomid heeft dit keer niet geholpen, onlangs HSG en poliepverwijdering gehad dus wie weet is het nu snel raak. Er kan vanalles spelen waardoor het niet lukt helaas. Dit x is bij mij waarschijnlijk een grote poliep de boosdoener geweest, er was geen ruimte voor het eitje om te nestelen. Nu hopen we dat het binnenkort raak is, maar hopen durven we al bijna niet meer.

Heel veel sterkte en als je het niet vertrouwt gewoon doorverwijzing vragen hoor!

14. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Ik heb er ook geen ervaring mee. Bij de eerste was ik zwanger zonder dat we ervoor zijn gegaan, door anticonceptie heen.

Nu zijn we in ronde 3, ik kan dus niet zeggen of het lang zal duren.
    Voor mij is het wel vreemd, om er nu echt voor te klussen enzo.

Deel Deze Pagina