Hallo, Dinsdag 8 september heb ik mijn laatste pil geslikt. Zondag erna heb ik mijn laatste pil bloeding gehad. We waren van plan om tot ik echt ongesteld werd condooms te gebruiken. Nu heeft mijn vriend vrijdag gehoord dat hij komende maanden regelmatig een paar weken weg is voor werk en vinden we het eigenlijk zo zonde van deze maand om geen poging te doen . We willen nu stoppen met condooms maar ik ben afgelopen vrijdag pas gestopt met roken. Ik rookte heel weinig en hele lichte sigaretten waar ongeveer een tiende van een normale sigaret inzit. Heb ik nu door de eerste week van mijn cyclus te roken mijn eitje verpest? En dus meer kans op afwijking of miskraam? Of zal het allemaal wel mee vallen en kunnen we de condooms laten voor wat ze zijn? Ik twijfe nogal wat te doen..
Goedenavond, hartstikke goed dat je gestopt bent met roken! Maak je geen zorgen om je eitje! Het roken heeft voornamelijk invloed op het eitje als het eenmaal bevrucht is en gaat delen en groeien. Dus indien het gelijk raak is ben je op tijd gestopt! Succes! Groetjes Monique