Niet zwemmen omdat ik me eigen schaam voor m'n lichaam. Wie nog meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door beertje22, 30 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Goed materiaal om, ik heb van die pakjes daar zijn ze echt superveilig in, en ze gaan met 2,5 jaar op water survival (leren ze wat ze moeten doen als ze in het water vallen, op zijn hondjes zwemmend dan wel maar scheelt toch die paar seconden die je soms nodig hebt, hier kon ze met 3 al prima zelf naar de kant toe zwemmen zonder bandjes of iets.

Maar ik ga liever met tweeen hoor dan kan je leuker doen maar met 3 en 1 zou ik lekker in peutergedeelte blijven dan kunnen ze van alles veilig doen.

bij veel zwembaden hebben ze dat afgescheiden met poort e.d.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Met 2 kids in mijn eentje red ik ook echt niet . maar met mijn maat 46/48 ga ik altijd gewoon mee hoor, waarom zou ik dat niet doen.

Ik schaam me ook niet voor mijn lijf en geloof me die heeft veel littekens, huidziekte en tijgerbuik.

Ik heb er wel moeite mee wat ik aan doe qua bikini/tankini omdat de kids op me klauteren en dus iets meer laten zien als dat ik wil. Dus ik ga binnenkort een badpak kopen, misschien dat dat aanblijft .. haha

maar meiden waarom schamen? omdat je denkt dat iedereen in een zwembad de perfecte maten heeft? echt niet en dan daarbij als jij niet van je eigen lichaam houd hoe kun je dan je kinderen leren om van hun eigen lijf te houden. Als je er echt veel problemen mee hebt en schamen voor je man /vriend vind ik wel een serieus probleem! dan zou ik daar eens aan gaan werken.

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik zag toevallig gisteren een badbakje met een zwembandje er al in, is dat handig, of juist niet?

4. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Ik vind mezelf ook geen top lichaam hebben maar ik vind zwemmen gewoon zo fijn dat het mij ook niets kan schelen wat anderen er van denken.

Ik vind het erger dat ze mijn man altijd zo raar aankijken. Hij is kaal vanwege een haarziekte enheeft een enorm litteken van borst tot onder aan zijn navel omdat hij geopereerd is in het verleden vanwege teelbalkanker wat toen die tijd was uitgezaaid.

Gelukkig valt het hem zelf niet op dat mensen daar naar kijken

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ga meestal alleen :). Vandaag ook weer. Dochter is ondertussen 6 en zoon bijna 5 maar heb dit altijd al gedaan. Gewoon doen en je wordt er handig in

6. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Meid er is altijd wel iemand die wat heeft...in het zwembad draag ik een badpak en op t strand een bikini. Zwemmen doe ik voor mijzelf niet voor anderen (nou ja mijn zoon dan) ik ben niet echt in shape zeg maar en daarnaast zo wit dat ik licht geef...

7. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Waar lees je dat ze overgewicht heeft dan?

Oh sorry, net verder gelezen 😁

8. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben gewoon gegaan, het valt echt mee :) alleen het aankleden is drama in je eentje met 2 kids, ik doe de oudste een handdoek kom, probeer dan de jongste snel af te drogen en aan te kleden (die krijst dan alles bij elkaar omdat ze dan niet naar huis wil..) dan de oudste, en dan mezelf. Allemaal tokkie kleren aan(joggingbroek) want dat krijg je snel aan ook als je benen nog klam zijn. En dan hup in de auto :)

9. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Oh herkenbaar!
    Mijn man is ook kaal omdat hij allemaal plekken op zn hoofd heeft door viltigo
    Hij scheert het maar kaal omdat het anders helemaal niet uitziet
    en hij heeft een hele rare rug omdat die door een ongeluk verbrijzeld is geweest..
    Mensen kijken hem dus ook altijd na, wat hij gelukkig niet ziet....

ik schaam mezelf ook, ben veelte dik!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb ik ook. Ideaal in de zon, je verbrand minder snel!

11. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bedankt voor de antwoorden, ik zal het eens gaan proberen binnenkort! :D

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    En eenmaal in het water - zie je verder niets toch ? Dus voor die paar tellen op de kant dat je zonder handdoek naar het bad loopt, laat je je eigenlijk tegenhouden en mis je uren zwemplezier! Zo jammer!
    Echt doen hoor- hopelijk past je bestelde tankini goed!

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oh en met 2 kleine kinderen: Zorg voor goede drijfmiddelen die je bij de oudste omdat, gelijk met de badkleding.

Informeer of je de wandelwagen eventueel mee het zwembad in mag nemen (wel handig voor je spullen).

Thuis je eigen badkleding alvast aandoen.

En de belangrijkste: Neem de tijd.... Reken erop dat aan en uit kleden misschien wel net zo lang duurt als dat je gaat zwemmen, maar so be it... Het is het waard (vind ik)

Neem eten en drinken mee voor de oudste, zodat die rustig blijft zitten als je met de jongste bezig bent.

En lukt er terplekke iets niet onverwachts: Durf hulp te vragen!

14. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens mij is het in de meeste zwembaden hier verboden dat te dragen.

15. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik herken het ook. Ik zwem eigenlijk nooit met mijn zoontje, ook puur omdat ik me niet prettig voel. Als ik dan toch ga zwemmen kies ik een moment uit waarvan ik weet dat het niet zo druk gaat zijn. In de zomer naar drukke zwemplekken waar de hele stad zit? Nee daar bedank ik voor.. Erg eigenlijk :(

16. Zwaluw88

Zwaluw88 Bekend lid

18 okt 2013
    610
    0
    0
    Zeeland
    Hoihoi. Ik snap je verhaal, maar dat is nergens voor nodig!!! Je vriend houdt van je... ik neem aan dat als jij in het water springt, er daarna nog gewoon water in het bad zit??
    De meeste meisjes die er als een playboybunny bij lopen, die zijn onzeker.. die laten alles zien om maar te horen te krijgen dat ze mooi zijn. Ik vind een taniki mooier dan een gewone bikini.

Ook ik heb last van overgewicht... nu ik zwanger ben, ben ik 12 kg aangekomen. Maar zwemmen... je moet er schijt aan hebben! En het meeste vd tijd zit je onder water?? Waarom niet gaan zwemmen? Omdat je 10 seconden moet lopen, in tankini? Mensen hebben het druk net hun eigen plezier in het zwembad... ze gaan daar niet heen om anderen te bekijken.

Gewoon lekker gaan!! Geniet ervan! Ik weet, de drempel is hoog.. maar je kan het!!!

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Wat erg meis dat je je zo voelt.
    Je hebt maar 1leven hoor, en die moet je zelf invulling geven!
    Als jij zwemmen met je kinderen zo leuk vind moet je je dat echt niet laten ontnemen door je lijf. Geloof me, als ik met mijn zoon bezig ben heb ik het veel te druk om naar ander vrouwen of mannen te kijken. Ik maak plezier met mijn zoon en klets bij met mijn vriendin of man. En dat laatste maakt mij een gelukkig mens.

Gelukkig zijn word je niet alleen van een slank lijf, in je koppie moet iets om! Dus hup schop onder je kont, lekker zwemmen met die kleine en als je echt wilt daarna nog eens een schop en je probleem aanpakken.

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier nog 1 maar ik zwem wel in een zwembad waar we op die ochtend altijd alleen zijn.

Maar verder ik herken het wel al is het 40 graden dan heb ik nog een lange broek en een trui aan. Ik ga echt niet met korte mouwen lopen en al helemaal niet met blote benen

19. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hey meiden als wij allemaal nu eens tegelijkertijd gaan zwemmen ergens dan zijn we allemaal over onze schaamte heen!

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind mijn lichaam ook niet mooi.
    Ik ben zeker 20 kilo te zwaar.Heb spataders en cellulitis.
    Maar ik ga wel zwemmen met mijn gezin.Op de één of andere manier kan ik me er heel goed voor afsluiten.Ik zorg ervoor dat alle haartjes netjes zijn weggewerkt en ik draag een mooi corrigerend badpak en ik ga gewoon het water in.Het kan mij werkelijk niet schelen wat een ander van mijn lichaam zou vinden.Ik heb 3 kinderen gebaard en daar ben ik erg trots op en dat heeft mijn niet zo'n perfecte lichaam wel allemaal gedaan.Als mensen het nodig vinden om over mij te roddelen of weet ik het wat dan hebben ze een groter probleem met zichzelf dan dat ik met mezelf heb.
    Ik de zomer in buitenbad of strand vind ik het altijd wel weer een drempel maar ook daar zet ik me overheen.Ik ken die mensen niet en zie ze waarschijnlijk toch nooit meer terug dus tja....

Deel Deze Pagina