Niet zwemmen omdat ik me eigen schaam voor m'n lichaam. Wie nog meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door beertje22, 30 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Eigenlijk een goed idee :p

2. Zwaluw88

Zwaluw88 Bekend lid

18 okt 2013
    610
    0
    0
    Zeeland
    +1 :)

3. Butchke

Butchke Niet meer actief

Herkenbaar, de schaamte voor je eigen lichaam...
    Ik ga ook met lood in de schoenen zwemmen, zelfs in het buitenland.

Heb geen overgewicht (59kg, 1.70m) maar enorm veel cellulitis op mijn heupen en benen. Ondanks sporten wordt het niet minder. Mijn benen flubberen alle kanten op als ik loop.
    Als is de loterij win, zou ik als eerste een liposculptuur nemen.

4. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Haha, super plan!

5. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ik vind het 'erger' dat je je schaamt naar je vriend toe dan dat je niet durft te zwemmen. En juist daardoor zou ik proberen iets aan je zelfbeeld te doen. Maar dat hoef je echt niet alleen te doen zoals de huisarts zegt. Als het alleen niet lukt (en ik kan me goed voorstellen dat dat niet lukt) dan lukt het niet en is een soort van therapie oid misschien wel een goede oplossing. Vooral omdat omdat je zegt dat het niet iets is waarbij je aan jezelf kunt werken (zoals sporten oid) is het belangrijk dat je zelf inziet dat je wel mooi bent!

6. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Herkenbaar. Ik heb vorig jaar nog gezwommen in bikini maar merkte dat het toch aan me ging knagen. Ik vind van mezelf dat ik geen overgewicht heb, al durf ik niet op de weegschaal te gaan staan. Ik heb een normaal postuur alleen is mijn buik dik. Ik heb overwogen om een badpak te kopen maar werkelijk alle badpakken waren te klein omdat mijn bovenlichaam langer is dan de normaal.

Ik let nu op mijn eten en probeer daarnaast moed te vinden om naar de sportschool te gaan. Helaas wil beide niet zo helpen omdat ik niet goed in m'n vel zit. Maar ik geef niet op.

Daarentegen heb je maar 1 leven en ik weet van toen ik klein was dat ik het altijd leuk vond om met papa en mama te zwemmen. Ik durf te zeggen dat ik denk dat de kinderen van vele dames hier dat ook leuk vinden.

7. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Ik schaamde me ook voor mijn figuur, maar nooit tegenover mn vriend.. je vriend heeft jou toch uitgekozen om wie je bent?? Die houdt toch hoe dan ook van je? Dat is toch waarom je samen bent :)

Nu schaam ik me niet meer voor mn figuur, maar zijn mn borsten van dd naar mini theezakjes getransformeerd.. ja jammer dan! Ik ga hoogstwaarschijnlijk wel implantaten nemen omdat ik me niet echt vrouwelijk voel zonder mn borsten maar echt NIET omdat ik me schaam tegenover anderen hoor!

8. Zwaluw88

Zwaluw88 Bekend lid

18 okt 2013
    610
    0
    0
    Zeeland
    Precies. Je vriend houdt van je zoals je bent!! Mijn vriend heeft een keer gezegd dat als ik iets dunner was geweest dat ik nog mooier zou zijn in zijn ogen.
    Dat viel bij mij verkeerd.. maar nu ben ik 12 kg zwaarder en zwanger van ons eerste kindje, en ik ben trots op me 12 kg!
    Niks is mooier dan een zwangere vrouw. En als je niet zwanger ben, dan is er niks mooiers als een vrouw met zelfvertrouwen! En dat moet elke vrouw hebben, of je nu 180kg of 45kg weegt. Iedereen is mooi...

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Juist, helemaal waar. Mooi gezegd!!

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik schaam mij niet voor mijn lichaam, ook niet toen ik nog 126kg woog. Als mensen het vervelend vinden om naar mij te kijken dan draaien ze maar hun hoofd om.

Dus deze zeekoe ligt in de zomer gewoon heerlijk op het strand in haar tankini :D

11. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ook, heb ondergewicht, maar wel een diastase en dus een uitpuilende buik, geen borsten en hele lelijke bovenbenen.
    Als het echt moet ga ik wel zwemmen, maar dan wel met een badpak en een surfshort er over heen.

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dat heeft mij nog nooit wat uitgemaakt ben al rond mijn pubertijd een dikkertje. Volslank dus en heb mij daar eigenlijk nooit druk om gemaakt. Met kids ga ik gewoon zwemmen en heb altijd een badpak aan. Nooit een bikini gehad dat dan weer niet was mij wel bewust dat een bikini niet zo geschikt is voor iemand van mijn postuur.

Wat ik heb geleerd bij therapie. En wat ik mij zelf tegenwoordig ook vaker verteld het doet er NIET toe wat de omgeving van JOU vind of je postuur. Meestal zit het tussen onze oren bepaalde dingen. WE zijn niet prefect en hoeven ook niet perfect te zijn ook niet als het om je lichaam gaat. Een stuk zelf acceptatie van onvolkomen heden van je zelf betekend meer kunnen doen in de buiten wereld.

Als je kleine kinderen hebt zet je er zo goed mogelijk over heen ja we hebben kinderen gekregen. We hebben littekens op onze buik onze billen benen borsten ( staiger weet niet hoe je dat schreeft)

Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. Weet dat het niet zo makkelijk is.

Succes aan de dame.s die er problemen mee hebben. Dat je je angsten en onzekerheden hier in kunt overwinnen.

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
  14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kan me niet voorstellen dat dat niet mag in Nederland.
    Ik heb al iets van 20 jaar vaak zoiets als dit aan:Swim Suits C Wear - UV Sun Protection, Swim Shirts, Swimsuits, Sun Hats, Swimwear, Rash Shirts, Plus Size, Big & Tall, Sun Gloves
    Nog nooit iets op gehoord.

15. Chaii

Chaii Niet meer actief

16. Islah

Islah Niet meer actief

17. Yup.. Niet tegenover m'n vriend, wel tegenover vreemden. Ik zal ook echt nóóit een weekje Centerparcs boeken (of uberhaupt een Nederlands vakantiepark binnen de schoolvakanties), omdat het daar gewoonweg te druk is en ik me er totaal niet op m'n gemak zou voelen.. Als we een vakantie boeken, houden we er ook echt rekening mee.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, heb ook nog losse trui met lange mouwen. Ik vind het heerlijk zwemmen. Ik zwem heel graag, maar verbrand snel en ik kan slecht tegen veel zonnebrandmiddelen. Dit is een fijne oplossing, vind ik.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat was een mevrouw die zelf iets genaaid had van een soort handdoeken stof. En dat mag niet, stof is niet geschikt voor een zwembad.
    Als je een echt zwempak draagt, Adidas, Speedo, alle grote merken maken ze, dan kunnen ze je echt niet weigeren hoor!

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee hoor die had ze niet zelf genaaid. ;)

Deel Deze Pagina