Mijn jongste dochter heeft tot ze een maand of 6 was vrij goed geslapen snachts. Daarna begonnen de problemen. Eerst werd ze 1x in de nacht wakker, kreeg ze klein flesje en ze ging weer slapen. Daarna is ze ziek geweest en waren de nachten een drama, logisch want ze was ziek, maar de nachten zijn nu nog steeds een drama. En er is ook nog eens bij gekomen dat ze niet meer uit haarzelf gaat slapen overdag en snachts. Als ik haar erbij help in slaap wiegen wil ze bijna ook niet, ze wringt zich in alle bochten om weg te komen maar als ik haar dan weg zet/leg komt ze gelijk weer bij me terug. Als ze dan eindelijk slaapt is het meestal voor 1-2.5 uur en dan is ze weer wakker. De ene keer kan ik haar na even sussen weer terug in bed leggen en de andere keer duurt het een lange tijd voor ze weer slaapt. Zou een osteopaat hier naar kunnen kijken en er misschien wat aan kunnen doen. Heeft iemand hier dus ervaring mee? Zelf heb ik er geen ervaring mee namelijk.
Ik weet niet of een osteopaat hier echt iets mee kan. Heb je het idee dat haar lichamelijk wat dwarszit? Of is het meer een 'tussen de oren-kwestie' dat ze niet zelf wil slapen (verlatingsangst, niet alleen willen zijn, etc.)? Dat kun jij wellicht beter beoordelen dan wij. Je kindje zit nu ook volop in de verlatingsangst-fase, dus dat helpt zeker niet mee. Merk je dat overdag aan haar of heeft ze er dan geen last van? Je kunt natuurlijk altijd contact opnemen met een osteopaat om het te bespreken en dan te bekijken of diegene wat voor je kan doen, maar dan moet er wel een onderliggend lichamelijk probleem zijn, als je snapt wat ik bedoel! Liefs en succes met je kleine!
naar een osteopaat gaan kan altijd. Al voel je je kiplekker...nouja je moet wel wat te melden hebben. Leg het hem voor. Succes!
Hey! Herkenbaar probleem. Bij Aaron ging het goed tot hij 7 maanden was. En nu is het nog steeds prut. Soms gaat het een paar nachten perfect, maar meestal moeten we er zeker 2x heen. Wij gaan binnenkort naar een homeopaat hiervoor. Maar ik heb van anderen gehoord die inderdaad naar een osteopaat gingen voor slaapproblemen bij hun kindje en die hadden hier veel baat bij. Succes!