Ik moet het echt even kwijt misschien dat dat helpt. Want vandaag was weer een shitdag, het begon goed, tot half 8 vanmorgen geslapen. Daarna flesje, geknuffeld en weer naar bedje. Om half 12 volgende flesje. Om half 1 sliep ze weer en om half 2 opeens huilend wakker. Dan weet ik dus echt niet wat er is, honger? pijn? In badje gedaan en dan is ze wel stil, dus pijn lijkt mij dan toch niet of wel? Anders huilde ze wel verder. Daarna om half 3 flesje (met 1 schepje forte, hongerige baby's). Om half 4 weer huilend wakker. Toen ben ik gaan wandelen, dan is ALTIJD stil. Valt ze ook in slaap. Dus pijn lijkt me toch weer niet het geval. Ik ben naar mijn ouders gelopen, daar heeft ze 20 min. bij mijn vader op schoot gezeten, gelachen en gebrabbeld en opeens weer huilen! Verder gelopen en weer meteen stil! Thuis weer huilen en om half 7 het flesje gegeven. Nu ligt ze in bed en is ze stil. Zo'n dagen hebben we 2 weekjes geleden ook gehad en vorige week ook 2 x. Wat zou er zijn? Sprongetje dacht ik begin vorige week maar nu weer een sprongetje? Want gisteren en van het weekend ging het goed. Lekker lang geslapen tussen de voedingen en leuk spelen in de box. Ik merk wel dat ze nu echt naar de mobiel kijkt en er tegen 'praat' soms. Dus misschien toch een sprongetje? Ze is bijna 8 weken. Maar dat is wel snel achter elkaar dan? Ik denk soms dat ze gewoon honger heeft, we hebben veel voeding voor hongerige baby's. Gisteravond 1 schepje gedaan. Ze drinkt ook altijd alles op en heel snel, we pauzeren zeker 3 keer en dan nog heeft ze de fles met een kwartier ongeveer leeggedronken. Als ik er meer water indoe drinkt ze het ook leeg en vaak huilt ze na de fles en 'zoekt' ze echt met haar mondje naar de fles. Dus misschien honger? Ik geef nu 5 voedingen van 150 cc water + 5 schepjes. Misschien mag ik naar 180. Ze weegt 5 kilo. Ik zie het soms dan niet meer zitten hoor. Jullie kunnen hier waarschijnlijk niets mee. Of misschien heeft iemand hetzelfde? Dan hoor ik het graag.
Vervelend voor je meid. (En je meisje) Soms weet je het echt niet meer en wordt je inderdaad moede(r)loos. Ik herken het gevoel. Waarschijnlijk is ze 'gewoon' alle indrukken aan het verwerken. Zo klinkt het, het is ook niet niets een maand oud zijn...... Gewoon doen waar JIJ je lekker bij voelt. Suc6 ermee. Het gaat echt over!
Zou het echt overgaan? Ik ben zo bang dat ze pijn heeft....als er echt niets aan de hand is kan ik er mee leven (tenminste dat denk ik) maar ik weet niet of ze nou honger heeft, pijn heeft...... Moet er niet aan denken dat mijn meisje pijn heeft. Maar toch denk ik dat niet als je naar haar toe loopt lacht ze vaak meteen. Ik hoop eigenlijk dat iemand dit herkent, niet dat ik iemand dit zo toe wens natuurlijk. Het gaat ook heel vaak goed hoor. Toevallig vrijdag op kraamvisite geweest en dat kindje (zelfde leeftijd als mijn dochter) huilt de hele avond en onze dochter lag op de kamer erlangs en heeft de hele avond gewoon geslapen. En dan ben ik weer wat gerustgesteld. Wanneer gaan die huiluurtjes ook weg? Ze huilt altijd vanaf 5 uur tot half 7. Ik weet dat bijna alle baby's dit hebben maar wanneer stopt dit?
Huiluurtjes gaan na 3 maanden over normaal gesproken. Mijn dochter huilde de bekende huiluurtjes ook veel, misschien krampjes? Mijn dochter huilde ook vaak in de avonden uren en daarna heb je ook meer een ritme te pakken. In het begin is er vaak niet echt een ritme. Jij als moeder moet haar nog leren kennen. Het gaat echt wel veel beter worden meid In het begin huilen ze wel vaak en de reden weet je vaak niet. Gewoon dicht tegen je houden. Het kan dan echt van alles zijn prikkels die ze die dag moet verwerken, krampen, honger, aandacht enz. Als ze echt de hele dag zou huilen zou ik me pas echt zorgen maken.
Hoi Indy, ik herken dit heel erg. Mijn dochtertje Lize is ietsje jonger dan jouw dochtertje en vertoont dezelfde symptomen. Het heeft waarschijnlijk toch met een sprongetje te maken. Rond 7 a 8 weken willen ze heel veel bij mama zijn, veel contact (lekker tegen je aan), veel getroost worden. Ze gaan nieuwe dingen ontdekken (inderdaad, tegen speelgoed praten, heel veel dingen gaan zien) en ze zoeken wat geborgenheid in deze 'nieuwe wereld'. Het is voor ons moeders natuurlijk heel vermoeiend (Lize is nu ook eindelijk stil maar die heeft net 2 uur gehuild...pfff). Ik ben al jaloers op jou dat jouw meisje op 5 voedingen zit, mijn kindje zat op 6 en lijkt weer naar 7 te gaan (dus ik moet weer gaan 'rekken', wat ik vreselijk vind). Ze hebben geen pijn, ook al huilen ze veel. Het is hun manier om ons in de buurt te houden. Als ze echt pijn hebben, dan merk je dat denk ik wel. Dan gaan ze krijsen. Ik baker Lize in en dat werkte hartstikke goed, behalve vandaag en gisteren. veeeel meer huilen en wakker blijven. Ik probeer er maar niet te onzeker van te worden en te bedenken dat het er echt bij hoort. Dat is ook mijn tip aan jou. Wees lief voor haar, heb veeeel geduld en ga niet twijfelen aan jezelf... succes Amber
In het begin is het ook zo moeilijk je weet soms niet eens wat je moet doen maar naarmate ze ouder worden dan weet je wel wat je moet doen. bijv. ik rek niet met voedingen want ik vind het zielig dat ze honger heeft. Mijn dochter krijgt nog steeds 5 keer 180cc terwijl velen baby's van haar leeftijd al op 4 voedingen zit maar dat haalt ze gewoon niet. Ze drinkt vaak om de 3 uur en ik geef het ook. Gewoon je gevoel volgen en vooral ze zo klein zijn gewoon dicht tegen je houden. Misschien een draagdoek dan wordt ze wel rustig van. Je moet niet vergeten dat het voor haar ook allemaal zo nieuw is om niet meer veilig in je buik te liggen.
Ik weet gewoon niet of het honger is, het lijkt wel alsof ze onverzadigbaar is. Zelfs de druppels van Cinababy slurpt ze naar binnen. Als ik haar na de fles nog een fles zou aanbieden zou ze die ook nog leeg drinken geloof ik. Nu zei mijn moeder dat ik zelf ook supersnel dronk en altijd huilde na de fles als het op was. Toen jullie kindjes 2 maanden waren kregen ze toen al 180 cc water + 6 schepjes? Jullie schrijven allemaal dat ik haar tegen mij aan moet houden, maar dan stopt ze niet met huilen. Ze gaat gewoon door, vanmiddag was ze opeens heel even stil en keek ze opeens heel verbaasd voor zich uit maar toen begon ze toch weer. Ze kijkt me ook helemaal niet aan, soms volgt ze me wel, maar tijdens en na de fles kijkt ze me niet aan en tijdens het huilen ook niet. Hoe ik haar dan ook vasthoudt ze kijkt gewoon de andere kant op. Zou ze misschien niet van mij houden? Pfff ik haal me vanalles in mijn hoofd na zo'n dag als vandaag. Als ze dan bij andere mensen is gaat ze opeens lachen en bij mij dan niet. Dat maakt me zo onzeker he? Dan kan ik wel janken. Als jullie jullie kindjes tegen je aanhoudt stoppen ze dan met huilen? Het enige wat helpt bij onze dochter is; in bad, wandelen en het flesje.
Tuurlijk houdt ze van je gekkie Misschien dat ze krampjes krijgt omdat ze de flesjes te snel drink dat had mijn dochter ook. Toen ben ik andere speen gaan gebruiken en andere fles nl. difras speen s en dat ging veel en veel beter. je hebt ook speciale spenen voor kinderen die super snel drinken. Het kan echt van alles zijn meid moeheid, honger, krampjes enz. Ik deed ook van alles en nog wat haha en draagdoek hielp wel want ze was lekker dichter mij aan. Of gewoon haar buikje masseren, iets warms op haar buik.
Misschien heeft jouw kindje wel zuigbehoefte. Mijn kereltje (5 maanden) drinkt nog maar 5x165cc (hebben meer geprobeerd maar dat wil hij niet) en na het drinken wil hij nog wel spenen. Als ik hem meer melk aanbied duwt hij de fles weg en propt desnoods zijn duim in z'n mond. Het kunnen idd ook krampjes zijn. En bv oorpijn kan je vaak merken doordat een kindje naar oren grijpt. Verder is alles genoemd volgens mij Sterkte ermee
Ja te snel drinken dat kan het ook zijn. Dat heb ik al vaker gezegd. We stoppen 3 x als ze drinkt om te boeren, maar dan huilt ze ook (wat logisch is) maar zelfs met 3 x stoppen heeft ze fles nog in bijna 15 min. leeg. Is de difras fles een kleiner speen dan Avent? Ik hoop dat ze mij houd...ik twijfel nu aan alles. Stom he?
Ja difrax speen s is kleiner dan aventspeen. En dan heb je van difrax nog een kleinere speen maar ik zou eerst die s proberen. Ze drinkt zo de fles te snel op en hierdoor krijgt ze krampjes.
Het klinkt echt als krampjes. idd een andere speen gebruiken, het is even zoeken maar dat heb je ook wat! Dat je kindje je niet aankijkt en blijft huilen heeft niets met jou te maken, je kindje voelt zich ongemakkelijk door de krampjes en weet gewoon nog niet hoe ze dat aan je duidelijk moet maken en hoe ze zelf daarmee moet omgaan. Lola heeft dat de eerste 2 maanden ook gedaan alleen dan 20 van de 24 uur, ik dacht gek te worden maar het is goed gekomen. Nu volgt ze me overal en stopt met huilen zodra ze mij ziet, Hihihi. Groetjes, Mirelle.
Het hoeft niet alleen krampjes te zijn hoor. Het kan inderdaad ook met het sprongetje te maken hebben. Siem had het bij zijn tweede sprongetje ook: iederen keer dacht ik dat we erdoorheen waren en toen begon het toch weer. Je ziet zelf dat ze veel aan het rondkijken en brabbelen is. Dat moet ze ook allemaal verwerken. Siem had 's nachts best een redelijk slaappatroon, maar tijdens dat tweede sprongetje droomde hij veel en werd daardoor veel huilend wakker. Ook verwerken van ervaringen dus. Dat het lastig is begrijp ik, maar ze heeft het een deel van de dag toch ook heel goed gedaan? En ze heeft gebrabbeld en gelachen. In de wagen is ze lekker stil? Probeer naar die dingen te kijken. Ik moet dat hier wel, want die buien die jij beschrijft komen hier erg veel voor. Siem is vrij gevoelig voor prikkels zodat hij gewoon snel verward is. Ik wil je probleem niet wegwuiven, want het is echt loodzwaar zoiets. Maar je hebt goede momenten en koester die dan. Dat maakt de moeilijke momenten ook makkelijker. Hier ging sprongetje 2 bijna naadloos over in 3, waarin we ook alweer een paar dagen zitten, maar het gaat echt over. Succes! Enne, blijven wandelen he!?
Indy, je hoeft echt niet te twijfelen aan of ze van je houdt. Je kindje kan eerlijk gezegd nog geen onderscheid maken tussen 'ik' en 'de ander', dus ze kan je ook nog niet 'afwijzen'. Ze weet niet dat jij een ander bent, ze beleeft alles alsof ze het zelf is. (beetje ingewikkeld, maar geloof me maar). Ik weet zeker dat ze voelt dat je bij haar bent. Tegen je aanhouden betekent niet meteen stoppen met huilen, maar de geborgenheid zoekt ze wel. Mijn kindje stopt dan ook niet meteen, maar soms vind ik een manier, bv door haar zachtjes heen en weer te wiegen. Maar 1 krampje of 1 windje, en het huilen begint weer. Ik ben het eens met Juud, koester de momenten dat het goed gaat. Je doet het hartstikke goed en je hebt een lief mooi kind. Twijfel niet aan jezelf! Groetjes Amber
ps: probeer zuigbehoefte niet te verwarren met honger. Als ze flesje op heeft, biedt haar dan bvb een speentje aan, waar ze lekker op kan zuigen. (mijn mening is dat je gewoon speentje kunt geven). Als ik mijn dochtertje 3 flessen achter elkaar aan zou bieden, zou ze ze vast leegdrinken, maar niet uit honger, maar omdat ze wil zuigen.
Oh ja, Siem krijgt al 2,5 weken 180 cc en 6 schepjes, 5x per dag. Hij is daarmee begonnen toen hij 4,8 kg was en nu is hij 5,3 kg. Hij is heel beweeglijk en had daarom meer honger, ook toen hij "officieel" het gewicht voor die hoeveelheid voeding niet had. Laat je leiden door je gevoel. Als ze meer honger heeft, geef je meer. Wij begonnen met 2 flessen waarin extra zat, maar na drie dagen waren alle flessen al 180cc. Let wel op dat je niet meer dan ca. een liter aangemaakte voeding per dag geeft (=5x180/6). Dat schijnen de niertjes niet goed aan te kunnen. Maar biedt idd eerst een speentje aan om te testen of het wel honger is.
Hee meid, Ik herken je verhaal helemaal, hier is het namelijk precies hetzelfde! Ik geef inmiddels al 5 flessen van 180+6 schepjes. Dus honger kan het niet meer zijn. Ook een speentje wil hij niet hebben. Wat ik zo raar vind is dat het vaak 's nachts wel goed gaat. Maar overdag zit ik met mijn handen in het haar! Ik blijf maar aan het wandelen en wandelen. Ik ken dat gevoel heel goed dat je je afvraagt of ze wel van je houdt, als ik Jesper oppak wordt hij bijna ook nooit rustig en dan ga je gewoon echt aan jezelf twijfelen ook al weet je dat het eigenlijk onzin is. Ik dacht eerst zelf ook aan een sprongetje, maar aangezien het nu al 4 weken hier zo gaat, ben ik van dat idee afgestapt. Groetjes suus
Waarom koop je geen draagdoek? Je kindje vind het heerlijk als ze dicht bij je is, gevoel van veiligheid en geborgenheid hebben ze nog zo nodig. Probeer de signalen van honger ,moeheid en aandacht te herkennen,dan kan je er beter op inspelen. Natuurlijk is het zo dat het ene kindje meer huilt als het andere,maar bedenk goed dat ze maar 1 signaalfunctie hebben, en dat is huilen. De krampjes zijn op je dochter haar leeftijd op zijn ergst. IK kocht voor Jelte een warme packing ( cold/hot pack) en deed dat op zijn buikje, en dan lekker dicht tegen mama aan. Heerlijk vond hij dat. Bovendien bij warmte vallen ze heerlijk in slaap, bijvoorbeeld na een warm badje.
Sommige mensen vergeten denk ik wel eens dat zo'n kleintje alleen maar kan huilen. Kan niet praten o.i.d en moet toch op 1 of andere manier haar indrukken verwerken, en ja dan doen ze door te huilen. Iedereen vind het naar dat je kindje huilt.. maar iets anders kunnen ze ook niet. Ik kan niet inschatten wat jou kantje heeft maar wees je er altijd wel bewust van dat dát ook het enige is wat ze kan.