In de maand van de HSG niet zwanger worden?....

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Rombely, 18 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Ha dames,

    Advies van het ziekenhuis is om in de maand van de hsg niet zwanger te worden. Reden zijn dat er een verhoogde kans op infectie is als je na de hsg gemeenschap hebt en omdat ze niet weten of de contrastvloeistof schadelijk is voor een kindje.

    Maar ik vind het zo zonde om een maand over te moeten slaan. Vooral omdat ze zeggen dat je vruchtbaarder kan zijn na een hsg. Dus wat hebben jullie gedaan? Netjes een maand overgeslagen of toch gewoon geprobeerd?
     
  2. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Gewoon doorgegaan, het lukte na de HSG bij mij niet. Pas bij IVF had ik prijs.
     
    Rombely vindt dit leuk.
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben het meteen geprobeerd toen het bloedverlies van de hsg gestopt was. Ik had 10 dagen na de hsg een eisprong en dochter is nu bijna 10 jaar :)
     
    Rombely vindt dit leuk.
  4. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Wij moesten na de derde IUI-behandeling het HSG-onderzoek. Ik kreeg die ronde geen medicijnen om een eisprong op te wekken en ze deden geen inseminatie. Maar we mochten het wel zelf proberen. Het onderzoek kan volgens onze arts geen kwaad.
     
  5. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Oh, dus in jullie ziekenhuis mocht het gewoon. Apart dat ze bij mij dan anders adviseren. Maar ik denk dat wij die ronde ook gewoon gaan benutten hoor. Bedankt voor jullie reacties!
     
    Kris81 vindt dit leuk.
  6. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Sterker nog, bij ons adviseren ze juist na hsg ervoor te gaan.
    Wel is t heel belangrijk dat de hsg voor de eisprong plaats moet vinden omdat je anders grotere kans op een bbz hebt.
    Na hsg sowieso iets verhoogde kan op zwangerschap dus zou die kans niet laten schieten!
     
  7. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Hier adviseerde de fertiliteitkliniek ook om juist de maand van de HSG ervoor te gaan!
    Ik heb ook een lichte infectie gehad na de HSG (en hiervoor een 1 daagse kuur gekregen vóór mijn eisprong). Maar ik ben die maand ook zwanger geraakt! Ik zou er zeker voor gaan! Je hebt dan juist een vergrote kans.
    Veel klusplezier :D
     

Deel Deze Pagina