Ik zou niet meteen boos worden en eerst met hem praten. Mijn man heeft echt meegezwangerd met mij. Was ook moe, misselijk en is 9 kilo aangekomen haha. Ik heb niet veel aan hem gehad en heb hem echt moeten aansporen. Op momenten dat het er op aankwam was hij er wel. Nu ik van de 2e zwanger ben is hij ineens heel anders. Ik wordt vertroeteld en ontzien. Hij doet alles voor me. Misschien is jouw vent ook wel bang voor wat er gaat komen en weet hij niet goed er mee om te gaan. Ik hoop voor je dat dit het is, anders heb je gene leuke vent aan de haak geslagen.
Hoi Moontje, Ik vind het echt niet normaal hoor ! Ik zou ook eens goed met hem praten. Zo kan het ook niet als de kleine er straks is, dan zal hij ook thuis moeten zijn en optijd op moeten staan voor die kleine en met jullie gezinnetje leuke dingen moeten doen ! Eens streng toespreken die kerel ! :x Groetjes, Nikki F
Ik heb hem 3x gevraagt of ie de stofzuiger mee wou nemen naar beneden, omdat ik dat zelf niet meer kan! Zegt ie dat ik mij niet aan moet stellen!! denk dat als iemand zulke dingen zegt het niets te maken heet met bang zijn voor wat komen gaat, dit gaat gewoon alle fatsoensnormen te boven...en wat je als laatste zegt lijkt mij daar het meest op zijn netjes gezegd bij in de buurt komen
Hoi Smoekie, veel mannen hebben niet door wat er allemaal voor een vrouw veranderd als ze zwanger is. En als ze dat wel al weten, weten ze vaak niet wat de gevolgen ervan zijn. Mijn man wist bijvoorbeeld wel dat als je zwanger bent het niet goed is om teveel te tillen, maar dacht dat dat vooral gold als je al een superpens had! En WAAROM het dan niet goed was om te veel of te zwaar te tillen....ja.....daar had íe echt geen idee van. Pas nu ik overduidelijk tegen het einde aanloop wordt hij UIT ZICHZELF veel zorgzamer. DaarVOOR heb ik hem echt veel moeten uitleggen en vertellen. Misschien dat dat bij jouw vriend ook het geval kan zijn. Misschien snapt hij het waarom van veel dingen niet. Aan jou de taak om het uit te leggen. Daarbij kan je boos worden, maar je kan het ook eerst zonder ruzie proberen. Ik heb op een gegeven moment mijn man gedwongen om een half uurtje wat informatie te lezen over zwanger zijn en wat dat allemaal betekent en inhoudt voor het vrouwelijk lichaam. Het heeft geholpen.... Succes!
En was je nou wel of niet zwanger het is gewoon onbeschoft gedrag. Zo ga je niet met elkaar om!!!! Vreselijk wat een kind!!!
Ik vind dat je sowieso niet zo met elkaar omgaat. Zwanger of niet. Dit heeft met respect te maken en ik maak uit het verhaal op dat dat ver te zoeken is.
kan best meid, maar ten eerst heet het nog steeds "samen je leven delen"en daar doet zwanger zijn niets aan af, is het teveel moeite om voor haar die stofzuiger naar beneden te tillen??? lijkt me niet, dat ze nu zwanger is zou juist een reden moeten zijn om juist meer te helpen en ik vindt knap triest als iemand een partner heeft die zo dom stom is dat ze niet in de gaten hebben hoe je met een vrouw om hoort te gaan ( en weer zwanger of niet)...hij is 35 zeg kom heeft ie nu nog niet door hoe het leven in elkaar steekt???? nee blijf erbij dat ik het knap schofterig vindt hoe hij haar behandeld....
Ik ben het ook met mijn voorgangers eens. Bij die van mij wisselt het. De ene keer doet ie alles uit zichzelf en zelfs meer dan nodig is. De andere keer is hij niet vooruit te branden en uiteindelijk ben ik dan de grote zeur (en hebben we ruzie) Ik ben benieuwd of je al met hem gepraat hebt? En hoe is dat gegaan?
Ik ben het ook eens met mijn voorgangers. 35 jaar en dan zich zo kinderlijk gedragen. Is hij er wel aan toe om vader te worden? Als hij ook zo is als die kleine er is, dan komt er toch een zware taak op je schouders, want je hebt dan twee kleine kinderen om op te voeden. Sorry dat ik het zo formuleer, maar ik sta hier gewoon van te kijken. Gelukkig is mijn vriend helemaal niet zo. Hij doet heel veel voor mij, en zegt ook vaak dat ik op tijd moet rusten, en neemt veel taken van me over. Hij is voor mij gewoon super, en had dit ook niet verwacht. Hij leest uit zichzelf de zwangerschapboekjes, en is heel goed op de hoogte van alle veranderingen, ik kan wel zeggen dat hij zich goed voorbereid op alles wat er gaat veranderen in ons leven, ik hoef hem gelukkig niet aan te sporen om bepaalde dingen te doen. Hij neemt de taak vader worden dan ook heel serieus. Samen een kindje krijgen is niet niks, maar als je dan er ook nog eens alleen voor staat, het is gewoon een schande. Ik hoop dat als je met hem gesproken hebt, dat er dan ook daadwerkelijk veranderingen zullen gaan plaatsvinden voor je. Veel sterkte, en succes, Groetjes Monique76
Oeps sorry, smoekie. Dat bericht van mij was uiteraard bedoeld voor Mootje....vergissinkje....en ja, je hebt wel een punt...het is en blijft vervelend als je dingen drie keer moet vragen en dat het daarna nog niet gebeurd...
Oeps sorry, smoekie. Dat bericht van mij was uiteraard bedoeld voor Mootje....vergissinkje....en ja, je hebt wel een punt...het is en blijft vervelend als je dingen drie keer moet vragen en dat het daarna nog niet gebeurd... _________________ geeft niet dat dacht ik al, heb ik ook wel eens gehad hoor.. staat haar in ieder geval een zware tijd voor de boeg te wachten zo te lezen... en dat in een tijd dat ze juist zou moeten genieten alleen, en samen met haar man...
Mijn mannetje heeft ook soms zo zijn momenten haha. Maar dan komen met zwangerschapshormenen even boven en dan zal ik eens even de waarheid vertellen uiteindelijk schieten we allebei in de lach en belanden we in bed haha. Maar ik zou het wel even heel goed laten merken dat het niet kan een hele avond weg. en je overal mee laten zitten
ja aanpakken die luie kerel, helemaal nu je zwanger bent. geen was meer voor hem draaien, geen brood meer voor hem smeren, kijken of dat helpt.
Nou, lieve mensen, ik heb met hem gepraat! Hij maakte mij vanmorgen wakker met: Mootje wil je voor mij een eitje opbakken??!! Na het eten heb ik rustig met hem gepraat! Heb alles uitgelegt en verteld zo als ik er over dacht, en toen heb ik na hem geluistert en nu hebben we alles weer lekker uit gepraat en zijn we er uit! Dit is ff snel snel getypt want we gaan nu nog op vakantie om allebei lekker uit te rusten en volgende week met een nieuwe start te beginnen! Iedereen bedankt voor de reacties en tot snel!!
ik weet niet hoor, als je aangeeft dat die voor je zwangerschap al zo was dan denk ik niet die zo 1 2 3 verandert. en ik hoor van sommigen dat die mannen van hun ook wel eens niet vooruit te branden zijn. ok, dat ben ik ook wel eens niet, maar na middernacht thuis komen??? en dat zo vaak? nou hoeft die van mij niet te proberen. ik wens je veel plezier op je vakantie, maar hoop voor je dat die daarna ook veranderen gaat.
prettige vakantie en ik hoop voor je dat hij een beetje omslaat!! laat hem je maar goed verwennen op vakantie!!
Hallo Mootje, Ik zag dat je alweer terug bent van vakantie? Of dat je in ieder geval nog actief bent op dit forum? Ik ben n.l. heel benieuwd hoe het nu met je mannetje gaat. Is hij inmiddels verandert? Jullie hebben toch laatst gepraat en zouden eerst lekker op vakantie gaan? Laat je het ons even weten? Volgens mij zijn er nog meer mensen zeer benieuwd. Doei