Niets eten en toch dikker worden 'Maar ik eet bijna niets'. Wie heeft die opmerking nog nooit gehoord? Tot voor kort nam niemand dat serieus. Onderzoek aan de University of Missouri heeft echter aangetoond dat deze bewering wel eens waar zou kunnen zijn. Bij mensen met obesitas en mensen met een normaal BMI (Body Mass Index) overheersen namelijk niet dezelfde darmbacteriën. In een experiment toonden de onderzoekers het volgende aan. Een stel muizen werd vanaf de geboorte in een steriele omgeving opgesloten waardoor ze een volledig infectievrije dikke darm hadden. Bij de ene helft van deze muizen brachten de wetenschappers darmbacteriën van dikke muizen in en bij de andere helft darmbacteriën van slanke muizen. Hoewel beide groepen muizen hetzelfde dieet volgden, kwamen de muizen uit groep één meer aan dan die uit groep twee. De samenstelling van de darmflora is dus van invloed op de hoeveelheid energie die het lichaam aan het voedsel onttrekt. De uitwerpselen van de dikke muizen bewezen dat, hierin zat duidelijk minder restenergie dan bij die van de dunne muizen. Bron:fok.nl
als je een te langzaam werkende schildklier hebt maar t nog niet weet wordt je ook dikker onder dat je eet.. ik ben t levende bewijs ervan..gelukkig kwam ik er snel achter en kreeg ik medicijnen en was ik in een maand tijd de aangekomen kilo's alweer kwijt! helaas dat niet elke HA eraan denkt om mensen daarop te testen als ze zeggen ik kom aan maar eet niks!
Klopt ik heb ook een heeel langzaamwerkende schildklier en ik kwam 35 kilo aan in mijn zwangerschap en er werd gewoon gezegd door verloskundige je eet te veel terwijl ik serieus heel normaal at ! kwamen er pas na 5 maanden na de geboorte achter .. zit je dan met je 35 kilo
ZOOOOOOOO dan! wel goed zeg dat je dan toch een goede voldragen zwangerschap heb gehad! en dat je zwanger bent geworden! als je schildklier niet goed is, is dat namelijk vaak heel erg moeilijk! die van mij lag jaren geleden helemaal plat dus er kon echt geen zwangerschap ontstaan. ook moet je medicatie vaak aangepast worden tijdens een zwangerschap dus echt super goed dat je t zo goed heb volgehouden!
Jaaa klopt , ik wist niet eens waar een schildklier zat maar ik heb het vermoeden dat het probleem pas ontstaan is toen ik zwanger was .. maar geen verloskundige die mij even liet prikken op de waardes van de schildklier , van tevoren nooit ergens last van gehad ..
blijf t zeggen : echt super goed dat je dan toch goed je zweangerschap bent doorgekomen. was je niet echt overdreven moe tijdens je zwangerschap dan?
Jawel , was niet vooruit te krijgen .. heb echt niet 1 keer de energie gehad om wat te doen , maar ja je moet toch en je weet niet wat er aan de hand is , mensen dachten serieus dat ik depressief was maar dit kwam dus allemaal door mijn schildklier ..
pff moeilijk zeg! en blijf t raar vinden dat de arts er toch niet meteen aan denkt,maar ik heb al gehoord dat de meeste artsen er niet snel aan denken. ik had echt geluk. ik sporte veel, lette goed op mn eten, maar was zoooo vreselijk moe en ik kwam alleen maar aan...wel heel geleidelijk maar toch.ik wist dat er iets niet klopte dus ben naar mn HA gegaan en zodra ik binnenkwam vermoedde hij t al..omdat mn ogen dikker waren. dus bloed prikken en ja hoor...hij lag gewoon zo goed als STIL me schildklier! medicijnen gekregen en binnen een maand 5 kilo eraf en voelde me weer prima!
Jaa ik heb nu ook medicatie ik slik thyrax maar moet eerlijk zeggen dat bij mij de kilo´s blijven hangen en mijn waardes zijn nog stees laag .. zou ook graag bij een internist willen maar op de een of andere manier vind hij het niet nodig .. maar we zullen er toch mee om leren gaan , maar heb of had jij ook zo n last van pijn op de borst , kan dit erbij horen ? s'ochtends is het net of er een olifant op mijn borstkast heeft geslapen
ik heb t nu zo'n 8 jaar en ik heb eigenlijk nooit echt ergens last van gehad..alleen soms iets sneller moe dan een ander, maar eigenlijk is mijn schildklier vanaf t moment dat ik medicijnen slik helemaal stabiel..nooit meer last gehad dattie te langzaam was. ook ik slik thyrax trouwens en heb nooit bij een internist gelopen..gewoon 1 keer in t jaar bloed prikken bij mn ha en that's it. wel is t zo dat als ik zwanger raak ik METEEN bloed moet laten prikken want dan moeten de medicijnen altijd iets omhoog gegooid worden en ik moet bij een gyn zijn ipv bij een vk, maar ja als dat t is ik heb geen idee of pijn op de borst erbij hoort, maar je zegt dat je waardes nog steeds te laag zijn en als dat t geval is, kan je best wel veel klachten hebben. ik weet niet of je deze site al kent maar er staat echt veel op, misschien heb je er iets aan..ik hoop dat je waardes snel goed zijn want ik weet dat t goed waardeloos kan zijn! www.hypomaarniethappy.nl