Ik lees overal dat er maximaal 3 keer IVF/ISCI vergoed word, maar hoe zit het met IUI? Want soms lees ik over wel 10 keer IUI, terwijl ik ergens anders weer lees dat het maar 6 keer vergoed word? Ik wil binnenkort gaan beginnen met IUI met donorzaad, maar vraag me dan af hoe vaak dit dan mag? Want het komt wel enigzins benauwend over dat 't dan in 6 keer IUI moet lukken.. Zijn dit de enige opties die er dan zijn? En wat als dit niet lukt? Want hoe kunnen mensen dan bijv. al 4 jaar bezig zijn als er een max. zit aan IUI en IVF? Ik ben vooral ook zo bang dat het nooit gaat lukken
Zolang jouw gyn erin gelooft krijg je meerdere iui's, dat kunnen er zes zijn of tien soms zelfs twaalf. (Ik weet niet hoe het zit met het verkrijgen van donorzaad of hoe je dat regelt) IVF zitten er in het basisverzekeringspakket drie vergoede pogingen (bij pno onder bepaalde voorwaarden vier) daarna zal je als de artsen er in geloven wel door kunnen gaan met poging vier tot? Maar dat zal je dan zelf moeten betalen. De meeste vrouwen willen/moeten/nemen ook pauzes tussendoor. Het is namelijk nogal zwaar, de wachtweken, de onzekerheid, de hoop en dan heb ik het nog niet over hoe zwaar de hormonen op je gestel kunnen werken (en je psyche!!)
Dankje voor je reactie! Wist niet dat er meerdere IUI pogingen mogelijk waren, ik dacht dat de grens echt lag bij 6. Maar dat stelt wel weer gerust Ik ga ook eens naar de PNO verzekering kijken, al kan ik nu natuurlijk niet meer overstappen. Vanaf de 4e zelf betalen kan natuurlijk ook, maar dat gaat dan wel heel erg duur worden..
Ik "mocht" er maar 6 van mijn verzekeraar. Het is volgens mij verschillend afhankelijk bij wie je zit. Ik zou ff contact met je verzekeraar opnemen dus ...
IUI wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Dit is onbeperkt, zolang je gyn achter je behandeling staat (maar dat lijkt me logisch, want anders wordt het moeilijk insemineren). Een verzekering heeft niets te zeggen of zij hier wel of niet mee ingaat. De basisverzekering/dekking hoort voor iedereen hetzelfde te zijn (al zullen er vast verzekeringen zijn die daar onderuit proberen te komen). PS. Ik heb er zelf 8 gehad en had van mijn gyn door mogen gaan als ik dat had gewild. Inmiddels bleek dat 1 van mijn eileiders het niet meer deed en heb ik om die reden er voor gekozen een pauze in te lassen en daarna door te gaan met IVF
Wij maken ook gebruik van donorzaad in belgie Ik heb er 9 vergoed gekregen Betaal nu 300 per maand voor iui Donorzaad kost 1000 voor 6 strootjes Succes
Inderdaad onbeperkt zolang je arts het zinvol acht. Ik krijg er 13! 9 zonder hormonen, 4 met. Veel succes!
Ik mocht er zes omdat er maar beperkt donorzaad beschikbaar is en ze drie rietjes per iui-poging gebruiken. We gingen dus lekker snel door de rietjes heen.