13 maanden...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tanja8, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Hoi Meiden,

Hier een kleine meid van 13 maanden. Sinds een paar dagen is ze elke keer boos. Graait in de vuilnisbak, zeg ik 'nee mag niet'. en is het bleren. En zo is het met alles wat niet mag, ik zeg 'nee mag niet' en mevrouw begint weer te huilen. Of ze stort zichzelf op de grond.

Ik dacht dat dit pas met een jaar of 2 begon :)

Ook met middag slaapje is het krijzen. terwijl ze wel echt moe is. Dus laat haar maar even huilen, of leg haar elke keer weer neer.

Ook steeds huilen/ jammerend aan mn been hangen.

Is het een sprongetje? zie alleen de 15 maanden sprong op internet staan.

Wat zijn jullie ervaringen? en hoe gaan jullie er mee om?

xxxxx

2. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde! Bij mijn zoontje begon het ook bij 13 maand en het duurt nu al een aantal weken. Echt heel vervelend. Ik hoop niet dat dit nog lang gaat duren ;)

3. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Oh wat vervelend dat het bij jou al weken duurt.:(
    Er staat me dus nog wat te wachten;);) maar wel fijn om een lotgenoot te hebben.
    Hetkan me zo onzeker maken dat ik denk ik doe iets niet goed, ik mis iets! En als ik dan hoor dat meerdere dat hebben ben ik een stuk geruster en een stuk geduldiger:)

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    heel herkenbaar hoor. ons manneke was toen ok zo extreem, als i kzei dat iets niet mocht was het echt zon supermarkt schreeeuw kind. hahah hijh heeft dus ook al eens op de vloer gelegen daar hahaha. nu ook nog af en toe maar niet zo extreem meer.

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hoe herkenbaar, maar hier begon het 2 dagen na haar 1e verjaardag al. Ik dacht echt, ja hoor madam is écht geen baby meer. Zo stom dat dat precies toen begon haha.
    Ik vind het vreselijk. Ze is ook sneller verveeld, in de wagen in de winkel heeft ze het al na 10 min gezien terwijl ze voorheen juist heel lief was met winkelen, bijvoorbeeld. En echt driftig kunnen zijn...

Een vriendin van me zei dat er wel een sprong is met 55 weken als ik het me goed herinner.

6. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    hier hebben we er ook last van.
    Ik geef haar dan even geen aan dacht en dan snapt ze de boodschap en gaat ze lief zelf spelen. Ze doet ook echt alles wat niet mag en als ik nee zeg dan is het huilen en schreewen.

ik had in het o ik groei boek gelezen dat het ook een sprongetje is. en in dit sprongetje gaat ze weer winkelen in de vaardigheden. deze vaardigheden willen ze graag gelijk gebruiken maar kunnen dat ons nog niet duidelijk maken. en wij snappen hun niet. vandaar dat het erg frusterend is voor ouders en kind

7. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ja hoor hier ook. Nog steeds dus. Zoo vermoeiend..

8. ilonaa

ilonaa Bekend lid

9 jul 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    mijn meisje is ook 13 maanden en zit ook in deze heerlijke fase.....

kan d'r zelf ook ten aarde gooien met trappelen erbij.:D
    Ook dingen doen die niet mogen en je van te voren uitdagend aankijken.
    Of nee schudden en dan toch snel doen.

Pre-peuter-pubertijd:p

9. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Hoi Meiden!

Zooo fijn om dit te lezen!!!
    Bij onze kleine meid begon dat drammerige zo een weekje voor haar eerste verjaardag.

En inderdaad in de winkel, eerst altijd lekker rustig om zich heen kijken, en nu echt flinke driftbuien, ik schaam me soms kapot...

Iedereen om me heen zegt dat het een fase is...pff ik hoop het haha
    Gelukkig is het verder ook een heel lief meisje haha

Groetjes,
    Sleepy84

10. tanja8

tanja8 Niet meer actief

het scheelt.. nu zijn ze nog geen 10 kilo als ze ter aarde storten in de supermarkt en pak je ze zo op.. straks zijn het peuters van 2,5... midden in de peuterubertijd... til ze dan nog maar eens zo makkelijk op hahaha.

Maar het zijn duidelijk geen baby's meer!

Deel Deze Pagina