Niets liever dan een kind

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Want2beAmom, 10 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.758
    6.566
    113
    Vrouw
    Ik ben de aflevering aan het terugkijken.
    Ze hebben maar een aantal afleveringen de tijd natuurlijk. Dus ik vermoed dat ze daarom overal nogal snel doorheen gaan zegmaar. Ik vind dat ze de procedures wel allemaal mooi uitleggen. Ook voor de 'leken' zegmaar.
    Jane is idd erg geobsedeerd, alsof dit het enige doel is in haar leven. Maar goed ze zegt zelf ook dat ze geobsedeerd was.
     
  2. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Ik vind het wel heftig dat die Jane zegt dat als het niet met haar huidige partner niet lukt, dat ze dan de relatie verbreekt.

    Mij lijkt het samen uit, samen thuis.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  3. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja vond ik ook wel, want er zijn inderdaad meerdere manieren om een kindje te krijgen en als zijn wens er ook is.. In het begin van de relatie ben ik wel duidelijk geweest als hij geen kinderwens had, dat ik dan niet denk verder te kunnen. Maar als je eenmaal samen bent begonnen met de kinderwens en je wilt het allebei graag, dan lijkt me dat voor de man heel moeilijk om hele tijd te horen.. :(
     
  4. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Ik merk dat ik het best heftig vindt dat de vrouw die naar Spanje ging voor ecd en spermacellen, voor haar kindje dus al heeft beslist dat het nooit zal weten wie zijn/haar biologische ouders zijn... Niet ieder kind zal natuurlijk de behoefte hebben om dit te willen weten, maar misschien het merendeel wel? Vind het wel een moeilijk vraagstuk...
     
    Mell76, Kaaskoekje, Anna009 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.758
    6.566
    113
    Vrouw
    Tsja aan de andere kant. Hij heeft niet meteen gezegd dat ie zn zaakje had laten doorknippen. Ook niet helemaal fair. Gezien haar obsessie gok ik dat zij haar kinderwens ook niet onder stoelen of banken heeft gestoken
     
  6. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Hier net samen de aflevering gekeken. Mooi om te zien dat deze stellen zich zo openstellen!

    Ik mis wel echt het stuk van de onderzoeken aan de start van zo’n traject en alles wat daarna volgt. Het lijkt nu toch ‘makkelijk’. Ja ze vertellen over verdriet en spanning, maar vertellen of laten zien vind ik twee verschillende dingen. Zo blijft het voor veel mensen die kijken een ver-van-mijn-bed-show.

    Wij kregen beide een heel naar gevoel bij Jane en haar vriend. Die obsessie, hoe ze erover praten... ik weet het niet zo goed.
     
  7. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Dat had ik ook inderdaad, het komt nu alsnog "makkelijk" over wat het helemaal niet is. Begrijpelijk dat ze niet alles kunnen laten zien in maar 6 afleveringen, maar vind het ergens wel gek in elkaar gezet als er gezegd word we volgen aantal stellen. Dan is intro van elk stel heftig en leef je mee en denk je jeetje.. en dan paar minuten later zijn ze zwanger zegmaar. Je mist daarin vind ik een heel groot stuk.. verder blijft het heftig natuurlijk..
     
  8. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja precies dit!

    Je ziet het einde van hun trajecten, maar ze slaan eigenlijk het belangrijkste stuk over. Althans, ik vind dat stuk ervoor juist zo belangrijk om te laten zien. Als ze dan toch taboes willen doorbreken, laat dan meer zien.
     
  9. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja ik kijk alle programma's wat met zwanger en bevallen te maken heeft volgensmij :roflmao: dus vind het hoe dan ook interessant om te kijken maar inderdaad het belangrijkste stuk mis ik ook
     
    hummeltje5 en Lisa280887 vinden dit leuk.
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Ik denk ook echt dat er bij jane veel meer speelt waardoor ze zo jong al zo obsessief is. Dit komt niet puur vanuit vurige kinderwens. Maar zit dieper. hoop vooral dat als kindje er is, ze controle en de angst meer los kan laten. Juist omdat een baby vermoeidheid, stress en spanning mee kan brengen en dat de stabiliteit kan doen wankelen. Moeilijk ook voor een partner.
     
  11. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Het is inderdaad niet fair van die vriend van Jane om niet te vermelden dat hij eigenlijk geen kinderen meer kan krijgen.
    Maar lijkt mij ook moeilijk zoals hij zelf ook een beetje liet merken om het juiste moment te kiezen om het te vertellen als je vriendin zo graag een kind wilt en dat ook met ieder dingetje laat blijken.

    Anderzijds snap ik haar ook heel goed, hij is natuurlijk ook veel ouder en heeft al 3 kinderen dus voor hem verandert er niets aan die vaderrol. Wellicht dat hij het daarom ook beter kon loslaten dan Jane.

    En tja als haar wens zo groot is en het lukt echt niet dan snap ik op zich haar eerste reactie wel van dan ga ik bij hem weg omdat ze anders dan ook continu geconfronteerd wordt met het feit dat hij vader is en 3 dochters heeft rondlopen en zij geen eigen vlees en bloed heeft van hem.

    Wel had ik de eerste paar seconden het gevoel dat het ook net zo goed vader en dochter had kunnen zijn.
    Niet zo zeer vanwege de leeftijd, maar meer hoe jane er in staat van ik wil hoe dan ook nu een kind en hij er in staat van als het lukt is het leuk en anders is het ook goed.
    Daarom vroeg ik mij in de eerste secondes ook wel af na zijn verhaal of hij ook zelf graag een 4e kindje wilde of het voornamelijk voor jane deed.
     
    hummeltje5 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  12. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    De Nederlandse wet verbiedt dit ook. In onze rechtsstaat schaad je hiermee de rechten van het kind. Nederlandse artsen wordt verboden hieraan mee te werken en daar zitten sancties op als ze het wel doen.

    Met deze wettelijke regels snap ik gewoon niet hoe je je kind dit later uit te kunnen leggen? Dit is geen lichtzinnig onderwerp.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  13. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik had daar een beetje moeite mee! Een kindje heeft het recht om te weten waar het vandaan komt. Natuurlijk zal het kindje vragen krijgen.

    Ze gaf zelf ook al aan er moeite mee te hebben... waarom kiest ze dan voor deze optie?
     
    hummeltje5 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  14. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.758
    6.566
    113
    Vrouw
    Omdat ze toch graag een kind wil.. zo simpel is het.
     
    Mell76 vindt dit leuk.
  15. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Prima, over 16 jaar moet je vertellen dat je deze keuze gemaakt hebt terwijl onze grondwet het zelfs verbied. Dat je weet van alle illegale praktijken die daar spelen.

    De tijd van, goh ik wist niet hoe het zat, is allang voorbij namelijk. Deze eicellen komen niet van betrokken Spaanse moeders maar zijn uit armoede verkocht van Oostblok vrouwen. Alles ongedocumenteerd dus wat er later nog aan genetische ziekten uit de lucht valt is allemaal voor rekening van het kind, dat nog eens bovenop het feit dat je geen idee hebt wat je genetische afkomst is aan beide kanten.

    Aldus het verdrag van kinderrechten is dit misdaad.
     
    Magnolia29 en Lisa280887 vinden dit leuk.
  16. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook heel heftig idd om hiervoor te kiezen..
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  17. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.758
    6.566
    113
    Vrouw
    Ik snap je. Ik zeg ook niet dat ik het goedkeur. Maar dat is wel de enige verklaring waarom je zo ver gaat.
    Als je mij 5 jaar geleden had verteld dat ik een kindje zou hebben in de situatie dat ik hem nu heb had ik je ook uitgelachen. Maar een kinderwens veranderd je kijk op dingen.
    Mensen in de MMM gaan ook regelmatig over grenzen die ze van tevoren niet hadden verwacht over te gaan

    Nogmaals, ik ben het met je eens. Maar je weet niet hoe ze tot deze beslissing is gekomen en wat ze daarvoor mog heeft gedaan
     
    dreumesje, wishfulthinking en Magnolia29 vinden dit leuk.
  18. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Dit dus. Hoe leg je je kind uit dat je op de hoogte was van alles? En dus bewust info achter wil houden? Het kindje een stukje identiteit ontneemt?
     
    hummeltje5 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  19. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.137
    4.354
    113
    Home
    Ja hierdoor vond ik het best raar om te zien... Kind zal nooit weten wie zijn biologische ouders zijn.... En ik kan me niet voorstellen dat je dat later niet wilt weten
    En degene die je heeft opgevoed wist dit vanaf het begin
     
    Anniek88, Lisa280887 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  20. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113

    Dat is puur egoïsme.
    Het besluiten om op deze manier een kind op de wereld te zetten alleen omdat jij zo graag een kind wilt en niet verder na wilt of kunt denken over hoe dat over 16 jaar voor dat kind zal zijn.
    Dat kind vraagt er niet om op deze manier op de wereld gezet te worden..

    Ik vind oprecht als wij besluiten een kind op de wereld te zetten, we ook verder moeten kijken hoe dat later zal gaan dan alleen ons eigen gevoel.

    Als ik zulke programma's kijk en mijn vriend hoort zulke dingen wordt hij ook altijd soort van kwaad dat programma's laten overkomen of het allemaal zo makkelijk gaat en iedereen zo zwanger kan worden, dan wel niet via de spermabank dan wel van de buurman op de hoek.
    Waarop hij zegt lijkt wel dat ze het alleen doen om het zwanger worden dan dat ze ook met hun besluit het beste voor het kind willen.

    Lijkt mij zo moeilijk om niet te mogen weten wie je biologische ouders zijn en dus ook op vele vragen geen antwoord gaat krijgen. Juist om het feit dat je er als kind niet om vraagt om op de wereld te komen.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina