PCOS :(

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SNB, 23 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SNB

SNB Fanatiek lid

26 jun 2022
    1.043
    903
    113
    Vrouw
    Hoi meiden, ik heb vandaag een inwendige echo gehad en daar is uitgekomen dat ik pcos heb. Ik heb wel meer dan 20 blaasjes per eistok. Ik ben in juni gestopt met de pil en in november een miskraam gehad. Ik heb 2 eisprongen gehad (juli en oktober). Wij moeten het nu een jaar proberen en als ik dan nog niet zwanger ben krijg ik medicijnen. Zijn hier meerdere meiden met pcos en wat raden jullie aan? Er zijn op Internet zoveel verschillende supplementen enzo.. Wat werkt voor jou om je ovulatie een beetje op gang te laten komen?:) ben ten einde raad.

2. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Naar het schijnt is myo-inositol een hele goede om mensen met pcos een regelmatigere cyclus te geven. Je hebt ook speciale multi's met inositol erin die vruchtbaarheidsbevorderend werken (o.a. gametix f, de bijna zwanger-multi van supple). Geen idee of het echt helpt maar het valt zeker te proberen.

Balen dat je ondanks de pcos toch nog een jaar moet proberen na je miskraam. Maar - het klinkt als een dooddoener - op zich wel positief dat je al eens zwanger geworden bent terwijl je nog maar 2 echte kansen gehad hebt. Ik duim!

3. SNB

SNB Fanatiek lid

26 jun 2022
    1.043
    903
    113
    Vrouw
    Hey wat lief voor je uitgebreide reactie! Ik ga me er zeker in verdiepen! ❤️

4. Saartjee

Saartjee Actief lid

8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Eerste wat ze hier geven met pcos is clomid. Ik denk dat jij een jaar moet wachten omdat je toch best snel na de pil zwanger bent geraakt. Uiteindelijk gaat de voorkeur altijd uit naar een natuurlijke zwangerschap.
    Ik weet natuurlijk niet of jij geeichtsproblemen hebt. Mij heeft het echt geholpen om iets af te vallen. Het boek it starts with the egg wordt veel info gegeven (kan die digitaal naar je opsturen als je wilt). En natuurlijk myo inositol doet wonderen bij de meeste met pcos. Verder qua supplementen, ik kreeg er zelf geen eisprong van (te luie eierstokken) maar ik voelde me wel prettiger

SNB vindt dit leuk.
  5. SNB

SNB Fanatiek lid

26 jun 2022
    1.043
    903
    113
    Vrouw
    Hoi Saartje, Bedankt voor je reactie! Ik hoef niet af te vallen, ben 167 lang en weeg 55 kilo hah ik lees inderdaad veel over myo inositol.. welke kan je mij aanraden? X

6. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Ik heb pcos en had 40+ blaasjes per kant. Ik geloof zelf niet zo in dieten en supplementen. Hooguit afvallen bij overgewicht. Sowieso heel fijn dat je iets van een cyclus hebt (ik had geen cyclus, dus nooit een ei).

Wat ik je zou aanraden is je cyclus bijhouden en aan de bel trekken wanneer je eisprong helemaal uitblijft.

gelukkig is het zo dat vrouwen met pcos gemiddeld evenveel kinderen krijgen als vrouwen zonder, dat vond ik altijd een heel geruststellende gedachte.

Veel succes!

SNB vindt dit leuk.
  7. Saartjee

Saartjee Actief lid

8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Aah dat scheelt gelukkig. Ik ben 160 en woog 62, gemiddeld aan de zware kant.

Ik gebruikte zelf deze: https://www.superfoodstore.nl/supplementen/vitamines/lamberts-myo-inositol-200-gram?channable=40149269640032303739373489&gclid=Cj0KCQiA45qdBhD-ARIsAOHbVdGlukLQb-5bOWVG8J8VHhwa6VbZYB3Zco9WwZstbYLiJ3NVKLXhpQ4aAsYrEALw_wcB

SNB vindt dit leuk.
  8. D4YC

D4YC Actief lid

11 aug 2022
    128
    97
    28
    Vrouw
    Hier een positief verhaal misschien is dat ook even fijn. Ik heb ook PCOS en ben op de natuurlijke weg 4 jaar geleden zwanger geraakt en zonder complicaties een gezonde jongen!

Nu willen we voor een 2e gaan en zit ik in mijn 2e ronde Letrozol. Ik heb veel gelezen over omega 3 dus die slik ik bij omdat ik qua voeding daar niet voldoende aan kom. Vandaag een echo om te kijken of er een ei klaarligt.

Even een vraagje over myo inositol. Kan je dit ook gebruiken in combinatie met Letrozol?

Eerst een jaar proberen was bij mij nooit het advies. Maar dat kan met leeftijd te maken hebben?

Succes!

9. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    En, lag er een eitje klaar?

Hier ook PCOS. Ik merk wel degelijk verschil in lengte van cyclus als ik me aan bepaalde voeding en supplementen hou, dus ik geloof er zeker in. Ik heb al 1 dochter op de natuurlijke manier mogen krijgen, we zijn nu aan het proberen voor een 2e :)

10. D4YC

D4YC Actief lid

11 aug 2022
    128
    97
    28
    Vrouw
    Ik geloof ook zeker dat voeding een hele hoop kan bijdragen!

ik heb net mijn follikel meting gehad en ik had een eitje van 15,6 mm dus dat is goed nieuws. Nu nog even doorgroeien tot die eisprong. En dan duimen maar

11. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Wat fijn zeg! Hier had m'n 1e ronde Letrozol niks gedaan, een week geleden had ik nog geen groeiend eitje helaas. Toch had ik vandaag een positieve ovulatietest :D

12. D4YC

D4YC Actief lid

11 aug 2022
    128
    97
    28
    Vrouw
    Jaa heel fijn bij mij de eerste ook niets.

ohh dat is mooi nieuws een positieve ovulatietest! Ik ga voor je duimen :)

Deel Deze Pagina